Ви є тут

Диференційований підхід у вивченні основ штучного інтелекту в курсі інформатики фізико-математичного факультету вищого педагогічного закладу

Автор: 
Спірін Олег Михайлович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2002
Артикул:
0402U000755
129 грн
Додати в кошик

Вміст

розділ 2 розділу 2, стор. 150) дозволили прийняти за базову кількість залікових одиниць 3 одиниці та оцінити роботу студента над модулем від 6 до 33 з.о. При цьому, відвідування лекції оцінювалось 3-ма о.а.; активність у її проведенні та інших формах навчальної роботи над окремим модулем (підтримка навчального діалогу на лекції, підготовка повідомлень, бесіди, консультації інших студентів тощо) - від 1 о.а. до 6 о.а.
На спеціальностях "математика і інформатика", "фізика і інформатика" пропонується така система одиниць рейтингового контролю, наведена в табл. 2.3.

Таблиця 2.3.
Одиниці рейтингового контролю з основ штучного інтелекту на спеціальностях "математика і інформатика", "фізика і інформатика"
Кількість модулів
РівніМодульМаксимальна кількість з.о.
за весь курсПерехід до чотирибальної системиТеоріяПрактикаВсьогоІнтервал в з.о.(від /до)Одиниці активності навчальної діяльностіІнтервал для оцінкиОцінкаВідвідування лекційІнші форми1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 10І рівень61218180180420222"3" 3004224366ІІ рівень7-913-2120-303003014224367"4"4204248510ІІІ
рівень10-1522-3332-484804214248511"5"4804260582 Значення нижніх та верхніх меж інтервалу залікових одиниць за весь курс основ штучного інтелекту для кожного рівня (колонка 7 табл. 2.2.) визначалось шляхом поділу інтервалу від 2,5 до 5 з традиційної системи оцінювання на 10 проміжків по 0,25; кожному такому проміжку відповідало 30 балів (різниця значень максимальної кількості балів ІІІ та І рівнів, поділена на 10); тому значенню 3,5 традиційної системи відповідало 180+4х30=300 балів, а значенню 4,5 - відповідно 180+8х30=420 балів.
Вважалося, що студент досяг мінімально-базового рівня знань, якщо він виконав завдання і захистив їх у всіх модулях, відвідував лекції, виявляв активність у співпраці з викладачем та іншими студентами і при цьому набрав від 222 до 366 залікових одиниць (включаючи одиниці активності навчальної діяльності) - такій кількості відповідала оцінка "задовільно" чотирибальної системи; базового рівня - від 367 до 510 одиниць ("добре"); поглибленого - від 511 до 582 одиниць ("відмінно"). Вказані оцінки пропонувались студентам як результат складання семестрового іспиту. Якщо студент претендував на вищу оцінку своїх знань, він складав традиційний іспит, на якому пропонувались екзаменаційні білети з двома теоретичними питаннями та практичною задачею. Разом з тим іспит обов'язково складали ті студенти, які протягом семестру набрали менш ніж 222 залікові одиниці.
Значення нижніх та верхніх меж інтервалу залікових одиниць за весь курс навчання для кожного рівня на інших спеціальностях ("математика і фізика", "фізика і математика" тощо) наведено в табл. 2.4. (колонка 7) та встановлено аналогічно тому, як це визначалось раніше для спеціальності "математика і інформатика" (див. табл. 2.3., колонку 7). За проміжне значення між оцінками "3" та "4" традиційної системи взято значення 3,5, якому відповідало 84+4х12,6?134 бали, а для оцінок "4" та "5" - значення 4,5, якому відповідало 84+8х12,6?185 балів.

Таблиця 2.4.
Одиниці рейтингового контролю з основ штучного інтелекту на інших спеціальностях фізико-математичного факультету
Кількість модулів
РівніМодульМаксимальна кількість з.о.
за весь курсПерехід до чотирибальної системиТеоріяПрактикаВсьогоІнтервал в з.о.(від /до)Одиниці активності навчальної діяльностіІнтервал для оцінкиОцінкаВідвідування лекційІнші форми1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 77Базовий66-1212-1812684210105 "3" 13421171721352117173"4"1852134240Підвищений7-913-2120-302101862134241"5"2102142273
Вважалося, що студент досяг базового рівня знань, якщо він виконав завдання і захистив їх у всіх модулях, відвідував лекції і при цьому набрав від 105 до 240 залікових одиниць; підвищеного - від 241 до 273 одиниць.
Для одержання заліку зі спецсемінару студенту необхідно було відвідувати лекції, виконати всі лабораторні роботи навчальних модулів та набрати не менш як 147 з.о. (42 з.о. за теоретичні завдання, 84 з.о. за виконання практичних вправ та 21 з.о. за відвідування лекцій).
Якщо ж спецсемінар з основ штучного інтелекту завершувався диференційованим заліком, то виникала потреба у переведенні набраних залікових одиниць у традиційну систему оцінок. Від 105 до 172 набраних одиниць відповідали оцінці "задовільно" чотирибальної системи, від 173 до 240 одиниць - оцінці "добре"; від 241 до 273 одиниць - оцінці "відмінно". Такий залік проводився подібно до розглянутої технології складання семестрового іспиту для спеціальностей "математика і інформатика", "фізика і інформатика".
Враховуючи те, що кожен студент мав необхідне методичне забезпечення (робоча програма курсу, методичні рекомендації, модуль-картки, шкалу рейтингу у залікових одиницях та у чотирибальній системі тощо), він міг регулювати індивідуальний рівень і темп просування у навчанні. Крім викладача, інформація про захищені модулі і нараховані студентам залікові одиниці знаходилася у старости академічної групи та поновлювалася на кожному лабораторному занятті.
Для захисту виконаної роботи з окремого модуля студент самостійно вказував рівні, на яких він хотів би здати теоретичну і практичну частини. При цьому певний рівень теоретичних знань студента обов'язково повинен бути підкріплений успішним захистом практичної роботи відповідного рівня.
Потрібно зазначити, що при захисті початкових модулів окремі студенти намагалися здати завдання на значно завищеному рівні стосовно своїх реальних знань, умінь та виконаного обсягу самостійної роботи. У більшості таких випадків викладачем проводився аналіз відповідей та пояснень студента, що спонукало останнього виконувати захист виконаної роботи з модуля на нижчому рівні.
Для усунення таких ситуацій та з метою економі