Ви є тут

Організаційно-технічні засади ефективного функціонування кадастру нерухомості в Україні

Автор: 
Перович Леся Львівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2002
Артикул:
0402U002213
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МЕТОДОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ КАДАСТРУ НЕРУХОМОСТІ
2.1. Структура і зміст кадастру нерухомості
В кадастрі нерухомості обліку, оцінці та реєстрації правового статусу кадастрового об'єкту повинні підлягати земельні ресурси різного цільового призначення та будівлі і споруди, що розташовані на певних земельних ділянках.
В кадастрову систему будуть входити землі сільськогосподарського призначення, земельні ділянки під будовою, рекреаційних зон, дач, гаражів тощо.
Наступним важливим компонентом будуть технічні та економічні дані про будівлі та споруди і правовий статус відносно їх.
Таким чином, кадастр нерухомості буде містити достовірні дані про правовий статус, кількісну, якісну та економічну оцінку, а також моніторингово-прогнозну інформацію про кадастрові об'єкти.
Правовий статус буде представляти собою інформацію про право володіння, користування чи оренди об'єкту, про чітко зафіксовані геометричні параметри (межі) об'єкту.
Облік кількості і якості кадастрових об'єктів повинен вестися у відповідності до існуючих вимог, з відображенням фактичного стану, який склався на час користування чи експлуатації нерухомості. Основною обліковою одиницею кадастру нерухомості є земельна ділянка з визначеними межами та правовим статусом.
Економічна оцінка об'єктів кадастру буде представляти собою систему різних показників (балів, коефіцієнтів тощо) і вартісних показників у грошовому виразі, які відображають оцінну вартість об'єкту з врахування затрат на його ефективне використання, також грошову ціну цього об'єкту з врахуванням формуючого ринку на нерухомість, де основним критерієм є попит і пропозиція.
З метою ефективного управління нерухомістю, об'єктивного оподаткування та підвищення якості моделей прогнозування соціально-економічних явищ, кадастр нерухомості повинен містити моніторингову інформацію. Така інформація дозволить внести певні корективи в процеси управління територіями, дати об'єктивну економічну та екологічну оцінку процесам, які розвиваються на даній території. Для цього в даному кадастрі повинен міститися блок порівняльного аналізу та аналітичного прогнозу.
Інформаційне забезпечення функціонування системи кадастру нерухомості повинно здійснюватися шляхом створення єдиного державного банку даних, який би охоплював всі рівні адміністративно-територіальних утворень від сільської (селищної) ради до району, області, держави.
Важливим аспектом в цьому є формування банку даних. Слід зауважити, що різні організації володіють достовірною інформацією про певні параметри кадастрових об'єктів. Звідси, на підставі цивільно-правових угод, або інших нормативних документів повинен формуватися банк даних з первинної інформації відповідних служб різних організацій, відомств, підрозділів різних форм власності. При цьому подана інформація провинна бути стандартизованою.
Відповідальність за достовірність поданої інформації повинен нести власник цієї інформації, або власник чи користувач об'єкту, який надав цю інформацію.
Інформація, яка існує в центрах кадастру нерухомості може подаватися державним, приватним, іноземним організаціям та установам, а також окремим фізичним особам на основі прийнятих в державі нормативних документів. Однак, в деяких випадках можуть бути встановлені обмеження використання конфіденційної інформації.
Існуючі на даний час державні структури повинні б виконувати певні функції при формуванні і організації кадастру нерухомості.
З цією метою визначені функції державних органів влади при формуванні кадастру нерухомості. Для координації діяльності різних міністерств, відомств, підприємств та організацій, розробки нормативно-правової, методичної та технічної документації з питань створення та ведення кадастру нерухомості, організації і управління регіональними та місцевими структурними підрозділами кадастру нерухомості, координації міжнародних зв'язків та державних програм в галузі кадастру нерухомості передбачено створення Національного агентства з кадастру нерухомості.
На Державний комітет України по земельних ресурсах могли б бути накладені функції надання необхідних даних земельного кадастру для ведення кадастру нерухомості.
Державний Комітет будівництва, архітектури та житлової політики України надаватиме інформацію своїх структурних підрозділів, щодо володіння та користування будівлями та спорудами, їх оцінною вартістю та інші відомості містобудівельного кадастру.
Міністерство юстиції України повинно робити правовий супровід кадастру нерухомості, та подавати інформацію про правовий статус об'єктів нерухомості.
Важливе значення в розробці проектів картографічного забезпечення кадастру нерухомості, веденні картографічних та геодезичних робіт, створенні електронних карт, відслідковуванні процесів забруднення навколишнього середовища належить Міністерству екології та природних ресурсів, на яке покладено ці функції.
Державна податкова адміністрація України повинна сформувати структуру і величину податкових зборів від об'єктів нерухомості, розробляти нормативно-методичну документацію.
Державним Комітетом статистики України повинні формуватись Стандарти єдиної державної системи статистичної звітності.
На органи державної виконавчої влади та місцевого самоврядування накладаються обов'язки координації по створенню та веденню кадастру нерухомості, а також координації діяльності підприємств та організацій на регіональному та базовому рівнях.
Функціональні обов'язки державних органів влади згруповуємо в таблиці 2.1.

Таблиця 2.1
Функції державних органів влади при формуванні кадастру нерухомості
Державний органФункціїНаціональне агентство з кадастру нерухомості* координація діяльності міністерств, відомств, підприємств та організацій, різних форм власності у формуванні кадастру нерухомості;
* організація і управління регіональними (обласними) та місцевими (районними) кадастровими центрами;
* розробка нормативно-правової, методичної та нормативно-технічної доку