Ви є тут

Маркетингова стратегія формування споживчого попиту на легкові автомобілі

Автор: 
Жаболенко Марина Володимирівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2003
Артикул:
3403U002566
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ СТАНУ ПОПИТУ НА ЛЕГКОВІ АВТОМОБІЛІ
2.1. Дослідження стану та закономірностей розвитку попиту на автомобілі
Автомобільна промисловість є однією з найбільш привабливих для інвестицій. Політика, спрямована на розвиток автомобілебудування, дуже актуальна для слабко розвинутої економіки України. Якщо простежити шлях розвитку таких країн, як Японія та Німеччина, то відразу стає зрозумілим взаємозв'язок між економічним зростанням і створенням ряду автомобільних виробництв цих країн. Не виняток і Південна Корея, вплив якої на світові ринки став помітним саме після здійснення програми зі створення власної автомобільної промисловості.
Основним виробником автомобілів у середині 80-х років був Запорізький автомобільний завод "Комунар", що випускав 160 тис. автомобілів у рік. Початок і середина 90-х років характеризується в Україні економічною кризою. Загальне падіння виробництва в країні відбилося і на автоіндустрії - виробництво легкових автомобілів в Україні досягло катастрофічного рівня (рис. 2.1).
Рис. 2.1. Динаміка виробництва легкових автомобілів в Україні

Протягом цього періоду жалюгідні залишки виробництва легкових автомобілів працювали в основному на експорт через практичну відсутність домашнього ринку збуту для своїх автомобілів. До 90% експорту автомобілів українського виробництва поглинала Росія. Крім того, у спробах удержати колишній рівень експорту українські автовиробники були змушені знижувати ціни.
У зв'язку з критичною ситуацією, що склалася на автомобільному ринку України, Кабінетом Міністрів України розроблена спеціалізована державна програма розвитку автомобільної промисловості України, що визначила основні напрями розвитку галузі. Основна ідея програми полягає в тому, що Україна повинна вирішити проблему автомобілізації головним чином власними силами, але це не виключає широкого підключення іноземних партнерів. У цій програмі особлива увага приділяється підвищенню якості продукції, для чого необхідно ввести систему міжнародної сертифікації. Найбільш важливі напрями програми: упровадження прогресивних технологій, нових конструктивних матеріалів і покрить.
У рамках програми розроблений новий типаж легкових автомобілів України, де в основу класифікації покладена, як це прийнято в Європі, насамперед загальна довжина автомобіля (табл. 2.1).
В особливо малому класі потреба України складає 600 тис. автомобілів на рік. Дуже популярні в Україні автомобілі малого класу. Потреба в них, за прогнозами фахівців, складає 500 тис. машин на рік. Річна потреба в автомобілях середнього класу приблизно 150 тис. од. Що стосується автомобілів вищого класу, то випускати їх в Україні найближчим часом недоцільно, тому що річна потреба, за нашими дослідженнями, складає всього 5 тис. од.
У даний час подібний поділ на класи є недостатнім з ряду причин. По-перше, розширився діапазон довжини легкових автомобілів. Німецький концерн Mercedes Benz разом зі швейцарською корпорацією SMH почав виробництво двомісного авто Smart довжиною всього 2,5 м, а Московський автозавод готовий відновити випуск лімузинів ЗИЛ-41047 довжиною 6,33 м (у найближчого до ЗИЛу по довжині Rolls-Royce Silver Spur Limousine довжина "усього" 5,99 м). По-друге, наведена класифікація не враховує такі характерні групи легкових автомобілів, як повноприводні підвищеної прохідності, універсали підвищеної місткості й автомобілі з підвищеними динамічними характеристиками, що часто ще називають спортивними.

Таблиця 2.1
Типаж легкових автомобілів України
Клас
ГрупаОсобливо малий (А)Малий
(В)Середній
(С; D)Вищий
(Н)1212121. Довжина, м3,4-3,53,6-3,753,8-4,03,9-4,14,1-4,34,35-4,5понад 4,552. База, м2,15-2,32,3-2,52,3-2,52,4-2,552,4-2,552,5-2,65понад 2,73. Споряджена маса, кг630-770700-800750-900850-950850-1100900-1300понад 13004. Робочий об'єм, см3650-900950-14001000-14001100-16001400-20001600-25002500-35005. Потужність, кВт24-5033-8033-8040-11045-11048-110понад
1006. Максимальна швидкість, км/ч120-140135-160140-160145-180150-190160-200понад 2007. Розгін (0-100 км/сек)22-1818-1418-1218-1216-1014-912-8
Запропонована в 1993 р. класифікація не знайшла застосування в технічній документації, науковій, навчальній і довідковій літературі. Різнобій у термінах спостерігається в періодичних виданнях, що друкує матеріали на автомобільну тематику, і навіть у спеціалізованих. Звичайно використовується класифікація тих країн, про автомобілі яких говориться чи де вони експлуатуються, тому трапляється, що ту саму модель відносять до різних класів - до малого і середнього, малого й особливо малого. З огляду на сказане, була зроблена спроба розробити універсальну класифікацію, що могла б охоплювати максимально можливу кількість моделей, вироблених сьогодні світовою автоіндустрією, і запропонувати загальну єдину термінологію.
У табл. 2.2 наведена класифікація дорожніх легкових автомобілів відомих фірм.
Таблиця 2.2
Класифікація деяких марок дорожніх легкових автомобілів
Фірма, країнаКлас мікроМініОсобливо малийМалийНижній середнійВерхній середнійВеликийВищийAUDIA1A3A4A6A8CITROENAXSAXOXsaraXANTIAXMDAEWOOTICOMATISLANOSNUBIRALEGANZAFORD (FRG)KA FIESTAESCORTMONDEO SCORPIOKIAPRIDEAVELLASERPHIACAPITALCLARUSLANCIAEPSILONDELTA DEDRAKAPPAMERCEDES-BENCSMARTA-KLACCEB-KLACCEC-KLACCEE-KLACCES-KLACCEMITSUBISHIMINICACOLTLANCERCARIZMAGALANTNISSANMICRASUNNYPRIMERAMAXIMAINFININYOPELCORSAASTRAVECTRAOMEGAPEOGEOT10620630640-6605RENAULTTWINGOCLIOMEGANELAGUNASAFRANESEATAROSALBIZACORDOBATOLEDOTOYOTASTARLETCOROLLACARINACAMRYCENTURYVWLUPOPOLOGOLFVENTOPASSATРОСІЯВАЗ-1111ЖИГУЛІАЗЛК 2141ГАЗ 3110ЗИЛ 41047
За європейською класифікацією легкові автомобілі поділяють на: клас А - малий клас; В - середній нижній клас; С - середній клас; D