Ви є тут

Спортивно-масова робота у вищих військових навчальних закладах (на прикладі курсантів-зв'язківців).

Автор: 
Сухорада Григорій Іванович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2003
Артикул:
0403U003771
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
2.1. Методи дослідження
Для вирішення задач досліджень були використані наступні методи.
1. Аналіз і узагальнення літературних джерел та керівних документів.
У ході дослідження було вивчено 172 різних документальних та літературних джерел, таких як Закони України та Укази Президента України, а також Державні програми, що стосуються розвитку ФП у ВВНЗ; настанови, керівництва, накази міністрів оборони різних часів; історичні документи; дисертації і автореферати, підручники, монографії, навчально-методичні тематичні посібники, освітні кваліфікаційні характеристики, а також плани, положення та інша документація ВВНЗ з питань ФП і спортивно-масової роботи. Їх назви приведені у списку використаних джерел.
2. Анкетування.
Анкетування мало за мету виявити відношення курсантів до занять фізичними вправами і спортом; позитивні і негативні сторони навчально-виховного і тренувального процесу; оцінку ФП, її розділів і форм; зацікавленість курсантів у розвитку найбільш важливих фізичних якостей і рухових навичок, а також їх думку щодо можливих напрямків вдосконалення спортивно-масової роботи, у т.ч. і планування. Зміст анкет та їх результати викладені у додатках.
3. Педагогічні методи дослідження успішності та рівня фізичної підготовленості курсантів і їх взаємозв`язку.
Аналіз успішності і рівня фізичної підготовленості проводився за оціночними даними класних журналів штатних підрозділів курсантів.
4. Педагогічне тестування.
Під час досліджень провадилося педагогічне тестування за визначеними фізичними і спортивними вправами (табл. 2.1).

5. Педагогічний експеримент (ПЕ).
Проведення експерименту полягало в перевірці ефективності запропонованої методики планування спортивно-масової роботи шляхом використання комплексу визначених методик. Дослідження провадилося згідно з вимогами до організації і проведення ПЕ [147; 148; 149; 150; 151; 152].
При цьому, рівень спортивної майстерності визначався за протокольними даними результатів вправ Військово-спортивного комплексу і Військово-спортивної класифікації, показаних курсантами у змаганнях групового, курсового, факультетського рівнів та ВВНЗ.
7. Методи математичної статистики (табл. 2.1).
Дані методи були використані для аналізу та оцінки періодичності планування заходів з ФП і С, їх кількості, результатів успішності, фізичних і спортивних вправ, їх динаміки та вірогідності одержаних даних.
Усі отримані дані планування, успішності, фізичної підготовленості і спортивної майстерності були піддані одно- та двомірному статистичному аналізу на ПЕОМ у програмі Microsoft Excel (сервис, анализ данных, описательная статистика; двумерный анализ, коэффициент корреляции) або за формулами, що наведені в [147; 148; 149; 150; 151; 152].
Проведений аналіз дозволив отримати показники, за якими стало можливим охарактеризувати дані планування, успішності, фізичної підготовленості та спортивної майстерності в абсолютних величинах відповідно до вимог нормативних документів [43; 153; 154].
Разом з тим відповідно до вимог Військово-спортивного комплексу [43] і Військово-спортивної класифікації [148] щодо фізичної підготовленості і спортивної майстерності курсантів за протокольними даними спортивних змагань були визначені спортсмени-розрядники та значківці "воїн-спортсмен" за відповідними спортивними вправами та видами спорту (якісні показники спортивної підготовленості). Проведені математичні обчислення одномірного статистичного аналізу за рекомендаціями [147; 148; 149; 150; 151; 152] дали можливість отримати статистичні дані фізичної підготовленості і спортивної майстерності курсантів за якісними показниками (спортсмени-розрядники та значківці "воїн-спортсмен").
8. Системний аналіз навчально-виховного процесу курсантів.
Даний метод полягав у застосуванні системно-компонентного, системно-кібернетичного та системно-функціонального аналізу спортивно-масової роботи у курсантських підрозділах та її планування.
Таблиця 2.1
Педагогічні та математичні методи дослідження

Характеристики,
що
вивчаютьсяНайменування
методик
дослідженняНомер літературного джерела, де описана методика Рівень фізичної підготовленості і спортивної майстерності1. Фізичні якості і рівень спортивної майстерності:
[43; 151; 153]а) витривалістьвправа № 2 - біг на 3 км, хв., сб) силові здібностівправа № 6 - підтягування на перекладині, к. раз.в) швидкісні здібностівправа № 10 - біг на 100 м, с2. Військово-прикладні рухові навички:[43; 151; 153]а) навички в подоланні перешкодвправа № 24 - загальна контрольна вправа на єдиній смузі перешкод, хв., с;б) багатоборство військово-спортивного комплексубіг на 3 км, хв., с;
підтягування на перекладині, к. раз.;
біг на 100 м, с
загальна контрольна вправа на єдиній смузі перешкод, хв., с;
Закінчення таблиці 2.1

Характеристики,
що
вивчаютьсяНайменування
методик
дослідженняНомер літературного джерела, де описана методика Математичні методи статистичного опрацювання результатів1. Одномірний статистичний аналіз: Розрахунок по визначених формулах у відповідних одиницях на ПЕОМ у програмі Microsoft Excel[147; 148; 149; 150; 152]а) середнє арифметичне значення (S)б) похибка середньоарифметичного значення (Smx)в) медіана (Ме)г) мода (Мо)д) середньоквадратичне відхилення результатів від середнього (Sm)е) дисперсія (Sm)2є) ексцес (Ех)ж) асиметричність (Аs)з) інтервал (I)и) мінімальне значення показників (n min)к) максимальне значення показників (n maх)л) сума результатів (?)м) загальна кількість заходів чи курсантів (n)н) коефіцієнт варіації (СV, %)п) рівень надійності (95%)р) достовірність розбіжностей (t, F, Q)с) приріст результатів (W, %)Двомірний статистичний аналіз: а) коефіцієнт кореляції (r)
2.2. Організація дослідження
Організація дослідження складалася із наступних етапів.
1-й етап: 1986 - 1991 рр. Упродов