Ви є тут

Дослідження та розробка методів і математичних моделей інформаційної підтримки автоматизованої системи управління ремонтно-технічного обслуговування

Автор: 
Машкіна Ірина Вікторівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
0404U000107
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ІНФОРМАЦІЙНІ ТА ПРОГРАМНО - ТЕХНІЧНІ ЗАСОБИ ПІДТРИМКИ РОБОТИ АВТОМАТИЗОВАНОЇ
СИСТЕМИ РЕМОНТНО– ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ
2.1. Реінжинірінг бізнес - процесів підприємства - першочерговий крок
проектування та побудови автоматизованої системи управління промисловим
підприємством
В умовах ринкової економіки всі українські промислові підприємства
зустрічаються із суттєвими фінансовими проблемами та жорсткою конкуренцією з
боку російських, західних та вітчизняних товаровиробників. Маючи обмежені
ресурси, вони повинні діяти швидко та ефективно, просуватись на світові ринки,
використовувати нові технології, удосконалювати організаційну структуру,
товарні, фінансові та інформаційні потоки, внутрішній та зовнішній
документообіг [27,33]. Перехід від планового ведення господарства до ринкової
економіки, при який об’єм виробництва підприємства, матеріально-технічне
постачання і збут продукції не плануються і не регламентуються провідними
організаціями, вимагає іншого підходу до побудови та застосуванню
автоматизованих систем управління.
Існуючи на більшості великих та середніх підприємствах автоматизовані системи
управління, які були створені за більш ніж 30-річний період, виконують, як
правило, функції автоматизації трудомістких, рутинних обчислювальних та
інформаційних процесів. Їх основні задачі є введення нормативно-довідкової бази
даних, планування виробничих та людських ресурсів, облік рухомості кадрів,
нарахування заробітної платні. Економічний ефект від впровадження АСУ та термін
окупності встановленого обладнання та програмного забезпечення зазвичай
визначаються на основі досягнутого зниження трудомісткості обробки інформації
та кількості вивільненого персоналу. При цьому АСУ або взагалі не виконують
функції управління, або реалізують їх явно недостатньо для розв’язання задач
виробництва. Наприклад, якщо АСУ здійснює розрахунок планової та фактичної
собівартості продукції один раз в квартал, цього може виявитися достатньо для
ведення бухгалтерського обліку, але недостатньо для оперативного прийняття
розв’язків, виробки оптимальної або прийнятної цінової політики підприємства,
управління їм в умовах ринку.
Проблема, перед якою сьогодні опинились українські підприємства, полягає в
тому, що встановлені на них АСУ перестали задовольняти вимогам, які
пред’являють сучасні динамічні бізнес-системи і питання взагалі ні в якості
програмування або у потужності засобів обчислювальної техніки. Сутність полягає
в зміні точки зору на основні функції автоматизованих систем, а також у
застарілій технології проектування таких систем.
При переході до ринкових відносин вітчизняні підприємства могли обирати лише
один з двох шляхів: або повільно помирати, залишаючись на рівні технічного
обладнання 70-80-х років, або жити і розвиватися, проводячи технічне
переозброєння з використанням сучасних інформаційних і комп’ютерних
технологій.
Нові економічні умови призвели до зміни задач управління підприємствами. Як
наслідок, виникли і нові вимоги до автоматизованих інформаційних систем,
головними з яких є [29]:
* підвищення якості управління за рахунок більш оперативного і повного
використання інформації про хід виробничого процесу, про матеріальні,
фінансові, енергетичні потоки, про запасах сировини і матеріалів;
* визначення та ефективне застосування комплексних показників у системах
управлінського та бухгалтерського обліків, що покращують інформаційне
забезпечення оперативного управління;
* наявність комплексної системи управління фінансовим станом підприємства,
об’єднаної з інформаційними базами даних;
* наявність корпоративної мережі, що побудована у відповідності з архітектурою
«клієнт/сервер», як інформаційної основи підприємства;
* наявність єдиного інформаційного простору всього підприємства, до складу
якого входять фактографічні бази даних, бази документів, прецедентів та
компонент, який їх об’єднує — предметно-орієнтоване сховище даних, що дозволяє
використовувати всю накопичену інформацію для прийняття управлінських рішень.
Таким чином, реорганізована АСУ повинна бути орієнтована не на виконання
окремих задач, а на забезпечення раціональних бізнес-процесів, які здійснюються
відповідною організаційною структурою за допомогою стандартної системи
документообігу. Звідси випливають відзначні риси системи:
орієнтація на створення та ефективне застосування корпоративних розподілених
процесів формування варіантів рішень для керівного складу підприємства;
автоматизована підтримка методичного забезпечення аналізу, оцінки і прогнозу
діяльності підприємства;
інформаційна послідовність з базами даних и файловими системами «старих» АСУ;
забезпечення ймовірності і цілісності даних при інформаційному обміні як
всередині підприємства, так і при виході на зовнішніх користувачів;
легкість стиковки з інформаційними системами інших виробників;
забезпечення високого рівня надійності даних при цілодобовій щоденній праці;
висока гнучкість;
мобільність;
можливість розподілення функцій між серверами та робочими станціями клієнтів.
Можливість такого еволюціонування системи залежить від умілого проведення
реінжинірінгу, поява якого обумовлена, в першу чергу, новітніми досягненнями в
області інформаційних технологій (ІТ), спеціалісти якої починають грати
провідну роль у конструюванні бізнесу. М. Хаммер, автор терміну "реінжинірінг"
розглядає появу "реінжинірінгу бізнес - процесів" або BRP (Business Process
Reengineering) як революцію в бізнесі, яка знаменує відхилення від базових
принципів побудови підприємств, запропонованих двісті років тому А.Смітом, та