Ви є тут

Моделі і алгоритми системи підтримки прийняття рішень з ремонтного обслуговування обладнання

Автор: 
Сімкіна Раїса Артемівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
0404U001829
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
РОЗРОБЛЕННЯ СИСТЕМИ ПІДТРИМАННЯ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ З РЕМОНТНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ
ОБЛАДНАННЯ
2.1. Дослідження процесу ремонтного обслуговування обладнання
Розглянемо процес ремонтного обслуговування різних видів обладнання на
підприємствах із складною організаційною структурою. Різнотипність обладнання
значно ускладнює його експлуатацію та ремонтне обслуговування. Обладнання,
об’єднане єдиним технологічним процесом, потребує створення єдиної СППР РО, яка
повинна враховувати окремі одиниці обладнання та технологічний зв’язок між ними
[14, 17, 27 – 31].
З огляду на [1 - 7] основним методом підвищення надійності роботи обладнання є
проведення системи планово-попереджувальних ремонтів (ППР), яка містить
організаційно-технологічні заходи з моніторингу стану обладнання, технічного
обслуговування та ремонту, що у сукупності сприяє збільшенню строку служби та
запобіганню аварій. Ремонтне обслуговування запропоновано планувати так, щоб
кількість обладнання, яке перебуває у працездатному стані, була достатньою для
виконання плану, та щоб строки виведення у ремонт були раціональними з огляду
на технічний та екологічний стан, надійність обладнання [17, 30 - 32].
Сучасний стан та проблеми ремонтного обслуговування зумовлені загальним
економічним, віковим та якісним станом парку обладнання. Як відомо, існуюча
система ППР дозволяє попередити знос обладнання та базується на обслуговуванні
за виробленням ресурсу. При цьому, обсяг та черговість ремонтів визначається
нормативними строками служби вузлів та деталей. Структура ремонтного циклу має
сталий, симетричний вигляд, специфічний для різних марок обладнання. Планування
ремонтного обслуговування здійснюється за стратегією вироблення фактичного
ресурсу одиниць обладнання, з обмеженням на забезпечення виконання виробничого
плану, наявність запчастин або фінансових обмежень на виконання ремонтів у
заводських умовах. В остаточному графіку ППР залишаються лише ремонти, які
забезпечені запчастинами, або можливостями сплат за заводський ремонт. Вартість
кожного ремонту значна, тому вирішення проблеми раціоналізації ремонтного
обслуговування є актуальною [31]. Сучасний стан ремонтного обслуговування є
високовартісним та нераціональним. Тому необхідно розробити таку СППР РО, яка
дозволить перевести ремонтне обслуговування на засади раціонального планування
ремонтів з урахуванням фактичного стану одиниць обладнання за різними
стратегіями планування. Для чого запропоновано вирішення таких задач:
­ моніторинг технічного та екологічного стану, показників надійності, режимів
роботи одиниць обладнання для чисельного визначення нормованих інтегральних
показників за стратегіями планування ремонтів;
­ раціоналізація планування ремонтів за найкритичнішою стратегією планування
ремонтів, якій відповідає найменше значення нормованого інтегрального показника
за стратегією планування для одиниці обладнання;
­ контролювання якості виконання ремонтів та раціоналізація поставок запчастин.
Місце СППР РО в інтегрованій автоматизованій системі керування (ІАСУ)
підприємством зумовлене важливістю функції підтримання обладнання у
працездатному стані, реалізацію якої вона повинна забезпечити [40 - 48]. Для
функціонування СППР РО запропоновано використання таких видів інформації [73 -
77]:
­ загальновживана інформація з організаційної структури підприємства,
територіального розміщення технологічних об’єктів, нормативної документації з
регламенту ремонтного обслуговування;
­ паспортна інформація за марками встановленого обладнання з основними
технічними характеристиками, типізацією, описом ремонтних циклів, ремкомплектів
та робіт, пов’язаних з ремонтним обслуговуванням;
­ паспортна інформація за одиницями обладнання з урахуванням типізації,
життєвого циклу та передісторії підпорядкування одиниць обладнання та їх
основних вузлів;
­ оперативна інформація з моніторингу технічного та екологічного стану,
показників надійності, економічності та режиму роботи, передісторії ремонтного
обслуговування одиниць обладнання.
Вихідна інформація за планами-графіками ремонтів, планами ТО та різних видів
випробувань, специфікаціями на замовлення запчастин, планами на заміну певних
одиниць обладнання, даними з моніторингу стану обладнання використовується ІАСУ
в підсистемах [72 - 77]:
­ капітального будівництва для складання планів реновації та будівництва нових
об’єктів;
­ матеріального забезпечення для складського обліку та замовляння запчастин;
­ оперативного керування та планування роботи для урахування працездатного
обладнання на різних етапах горизонту планування;
­ раціоналізації використання енергоресурсів та енергозбереження для підвищення
економічності експлуатації обладнання.
Наслідком різноманітних інформаційних потреб та зв’язків з багатьма
підсистемами є чільне місце СППР РО у складі ІАСУ. Вона охоплює всі види
циклічно обслуговуваного обладнання та дозволяє вирішувати задачі на всіх
організаційних рівнях керування технологічними об’єктами. Функціональна
структура СППР РО повинна включати такі функції:
­ забезпечення системи паспортизації з урахуванням кількісного, вікового та
якісного складу, ремонтних характеристик та передісторії підпорядкування
основних вузлів обладнання;
­ моніторинг ЖЦ, технічного та екологічного стану, надійності, режиму роботи та
передісторії РО одиниць обладнання;
­ раціональне планування та своєчасне якісне виконання ремонтів, що забезпечує
підтримання одиниць обладнання у працездатному стані;
­ раціональне забезпечення обладнання запчастинами.
Вказані функції актуальні для всіх рівнів керування. Функції ремонтного
обслуговування обладнання багаторівневого підприємства в