Ви є тут

Розвиток підприємств інфраструктури автомобільного транспорту

Автор: 
Малех Петро Іванович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0405U001315
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
АНАЛІЗ РИНКУ ПОСЛУГ ПІДПРИЄМСТВ ІНФРАСТРУКТУРИ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ
2.1. Стан розвитку автомобільного транспорту і підприємств інфраструктури
Велику роль в розвитку ринку послуг підприємств інфраструктури відіграє
інтенсивність руху автотранспортних засобів на автотрасі, де знаходиться об’єкт
інфраструктури, або де планується його побудова чи реконструкція. Інтенсивність
руху автотранспортних засобів, в свою чергу, пов’язана із кількістю
автомобілів, які знаходяться в даному регіоні (у районах міста Львова; у містах
обласного значення та у сільських районах області). Не менш важливим фактором,
який безпосередньо впливає на обсяги реалізації світлих нафтопродуктів і
надання автосервісних послуг клієнтам на АЗС – є структура автотранспортних
засобів у даному районі.
Аналіз інфраструктури автотранспортних засобів у м.Львові засвідчив одну
характерну особливість, що стосується розподілу кількості автомобілів між
даними районами. У кожному із п’яти районів м.Львова кількісний склад
автотранспортних засобів приблизно рівний. Однак, не можна не помітити одну
суттєву розбіжність, а саме: розбіжність у кількості автомобілів між Галицьким
і Франківськими районами. Так, на 1.9.2002 р. за Галицьким районом числиться
23,4% автомобілів від загальної їх кількості, в той же час у Франківському
районі – всього 16,9% (рис. 2.1).
Поруч з тим, необхідно відмітити деяку розбіжність у самій інфраструктурі
автотранспортних засобів, яка пов’язана, в першу чергу, із самою
інфраструктурою розвитку району. Серед найбільш промислово-розвинутих районів
м.Львова належить віднести Личаківський і Залізничний, на які припадає біля 62%
всіх вантажних автомобілів та 63,4% сідельних тягачів і 48,6% спеціальних
автомобілів.
Рис. 2.1. Структура розподілу автотранспортних засобів між районами м.Львова
Зібрані фактичні дані про кількість автотранспортних засобів, їх інфраструктуру
та прогноз розвитку відповідного району можуть служити інформацією при вивчені
питання оптимального розміщення нових або реконструйованих автозаправних
станцій у даному районі (табл. 2.1, рис. 2.2 і 2.3).
Згідно статистичних даних у 20-ти сільських районах області налічується близько
39% автотранспортних засобів, від їх загальної кількості по Львівській області.
Виходячи із того, що вказані райони є сільськогосподарськими, то ї сама
інфраструктура автотранспортних засобів має цілком відмінний від міських
районів вигляд. Це пов’язано із тими видами автотранспортних робіт, які
виконують там автотранспортні засоби. Так на долю вантажних автомобілів
приходиться 55% від загальної кількості автотранспортних засобів (АТЗ) по
області, а на самоскиди – 71,7%. Значно нижчі кількісні показники у цих районах
припадають на автобусний парк – 37,6% і 36% на легкові автомобілі.
Таблиця 2.1
Видова структура автотранспортних засобів по районах м.Львова
Райони
м.Львова
Всього
Відсо-ток
Автобуси
Вантажні бортові
Самоскиди
Сідельні тягачі
Спеціальні
Легкові
Автопричепи
Всього
Відсо-ток
Всього
Відсо-ток
Всього
Відсо-ток
Всього
Відсо-ток
Всього
Відсо-ток
Всього
Відсо-ток
Всього
Відсо-ток
Галицький
24374
23,4
439
0,42
626
0,60
149
0,14
107
0,10
817
0,79
21069
20,26
1167
1,12
Франківський
17590
16,9
351
0,34
539
0,53
130
0,13
129
0,12
415
0,40
14793
14,22
1233
1,19
Залізничний
21902
21,1
304
0,29
2042
1,96
199
0,19
415
0,40
722
0,69
16734
16,09
1486
1,43
Шевченківський
18400
17,7
415
0,40
670
0,64
236
0,23
235
0,23
752
0,72
14836
14,27
1256
1,21
Личаківський
21723
20,9
542
0,52
968
0,93
322
0,31
398
0,38
1106
1,06
16531
15,90
1856
1,79
Разом
103989
100
2051
1,97
4845
4,67
1036
0,99
1284
1,23
3812
3,66
83963
80,74
6998
6,74
Рис. 2.2. Діаграма структури автотранспортних засобів по м.Львову
Рис. 2.3. Діаграма структури автотранспортних засобів
по Львівській області
Серед шести міст обласного значення (м.Борислав, м.Дрогобич, м.Самбір, м.Стрий,
м.Трускавець і м.Червоноград) найбільша кількість автотранспортних засобів
припадає на м.Стрий, м.Дрогобич і м.Самбір відповідно: 26,9%, 26,3% і 21,9% по
відношенню до загальної кількості автотранспортних засобів, які знаходяться у
містах обласного значення. У сумі на ці три міста припадає 75,1% від кількості
усіх автотранспортних засобів, вказаних вище міст обласного значення.
Проведений аналіз кількості автотранспортних засобів, їх інфраструктури та
інфраструктури розміщення АЗС у цих містах показав, що найкращим місцем
розвитку автозаправних станцій є м.Стрий і м.Самбір. Враховуючи ту обставину,
що через ці міста проходять такі важливі міжнародні автомагістралі, якими є
“Львів-Чоп” і “Львів-Самбір-Краків”, то можна передбачити, що у майбутньому
потреба у розвитку сітки сучасних автозаправних станцій і автозаправних
комплексів (АЗК) буде рости.
Аналіз ринку роздрібної торгівлі нафтопродуктів через АЗС показав, що основними
факторами, які мають безпосередній вплив на обсяги реалізації світлих
нафтопродуктів і надання додаткових послуг - це інтенсивність руху
автотранспортних засобів і кількість заїздів на АЗС. Серед інших факторів, які
у відповідній мірі, впливають на економічний стан автозаправок, слід відмітити
наступні: місце розташування автозаправної станції (географічне положення);
зовнішній вид і привабливість АЗС; ціна світлих нафтопродуктів; вартість
додаткових автосервісних послуг; якість автосервісних послуг та терміни їх
виконання; система пільг і знижок постійним клієнтам АЗС; культура
обслуговування і безпека.
Однак, ці фактори мають менший вплив на обсяги реалізації нафтопродук