Ви є тут

Спеціальна фізична підготовка у системі професійного навчання фахівців податкової міліції

Автор: 
Сергієнко Юрій Петрович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0405U001646
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
Методи та організація дослідження
2.1. Методи дослідження
Для вирішення поставлених завдань використовувались загальноприйняті методи
досліджень:
методи теоретичного аналізу і узагальнення науково-методичної літератури;
педагогічне спостереження і педагогічний експеримент;
методи визначення фізичного розвитку і функціонального стану;
методи оцінки рівня фізичної підготовленості;
методи статистичної обробки результатів.
Для визначення стану проблеми, формування задач дослідження проводився
теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури за
наступними аспектами:
сучасний стан методик розвитку фізичних якостей в вищих навчальних закладах
силових структур;
вимоги до фізичної підготовки майбутніх фахівців силових структур з урахуванням
їх професійної діяльності;
вивчення нормативних документів;
вивчення методів визначення рівня фізичного стану і фізичної підготовки;
статистична обробка результатів дослідження.
Упродовж дослідницької роботи проаналізовано науково-методичну літературу,
порівняно погляди авторів згідно з метою та поставленими в дисертації
завданнями, що дозволило визначити напрямки роботи, сформулювати завдання
дослідження, визначити шляхи їхнього розв’язання. Проаналізовано джерела, в
яких розглядаються сприятливі умови для удосконалення спеціальних фізичних
якостей курсантів 18-22 років, згідно диференційованого вибору засобів і
методів розвитку цих якостей. Ознайомлення із сучасною літературою сприяло
розв’язанню проблеми впровадження методик фізичного виховання у закладах
силових структур, впливу традиційних і нетрадиційних засобів і методів фізичної
культури на підвищення рівня розвитку спеціальних фізичних якостей.
2.1.1. Педагогічні методи дослідження
На всіх етапах дослідницької роботи проводились педагогічні спостереження за
складеним планом проведення дослідження [113, 114].
Педагогічні спостереження проводились в Національній академії державної
податкової служби України на факультеті податкової міліції. В ході педагогічних
спостережень аналізувалась організація і проведення фізичної підготовки з
курсантами на всіх етапах навчання і у всіх її формах. Особливу увагу звертали
на рівень розвитку фізичних якостей, що дозволило об’єктивно оцінити рівень
фізичної підготовки. Об’єктом спостереження були: поведінка курсантів, об’єм і
інтенсивність тренувальних навантажень, зовнішні прояви техніки виконання
рухів, тривалість процесу (тривалість вправ, час долання дистанції та ін.),
результативність занять, рівеь умінь та навичок.
Педагогічний експеримент був спрямований на визначення ефективності розробленої
автором методики, яка сприяла прискоренню фізичної підготовки та покращенню
функціонального стану курсантів в умовах академічних занять, ранкової фізичної
зарядки та в години спортивно – масової роботи. На основі проведеного
дослідження розроблено систему спеціальної фізичної підготовки.
Контроль за фізичним навантаженням під час основного педагогічного експерименту
здійснювався за величиною індивідуального тренувального пульсу (ІТП)
ІТП = ( 220 – вік досліджуваного – кількість ударів пульсу ) х 0,6 + ЧСС у
стані спокою
Послідовність визначення пульсу була такою:
від 220 віднімався вік досліджуваного;
від цієї різниці віднімався показник ЧСС за хвилину у стані спокою;
отриману різницю помножили на 0,6;
до цього результату додавався показник ЧСС за хвилину у стані спокою.
Якщо необхідно довести показник ЧСС до максимального значення, то до середнього
тренувального показника ЧСС додавали 12, а якщо необхідно знизити інтенсивність
віднімали 12.
Т естування фізичних якостей курсантів
Основним завданням дослідження рівня фізичної підготовленості курсантів було
визначення рівня розвитку основних фізичних якостей: сили, швидкості, загальної
витривалості, гнучкості, координаційних здібностей.
При проведенні досліджень з фізичної підготовленості курсантів на всіх етапах
створювались однакові умови для отримання об’єктивних результатів [76].

Тестування швидкісно-силових якостей
При розвитку швидкісно-силових якостей особливу увагу приділяли м’язам
верхнього плечового поясу, м’язам черева, м’язам ніг. Застосовувались вправи з
забезпеченням максимально швидких переключень від напруження м’язів до
розслаблення і навпаки, також включались вправи з обтяженнями.
Для визначення розвитку цих груп м’язів застосовувались наступні тести:
підтягування на перекладині за 20 секунд;
згинання і розгинання рук в упорі лежачи з переносом рук через лінію за 30
секунд;
згинання та розгинання рук в упорі лежачи з хлопком перед грудьми за 30 секунд;
підйом тулубу з положення лежачи в сід за 30 секунд;
- біг на 100 метрів.
Підтягування на перекладині – виконуються за вимогами державних тестів.
Згинання і розгинання рук в упорі лежачи з переносом рук через лінію -
учасник тестування займав положення упор лежачи, руки випрямлені на ширині
плечей кистями вперед. На підлозі була накреслена лінія. Руки знаходилися з
однієї сторони лінії – зліва або справа. Пальці ступнів опирались на
гімнастичну лавку. Лінія знаходилась між ногами посередині, тулуб і ноги
утворювали пряму лінію. За командою “Можна!” учасник починав ритмічно, з повною
амплітудою згинати і розгинати руки, при цьому одночасно при розгинанні рук
відштовхуватись від підлоги і переносити їх через лінію. При згинанні рук
необхідно було торкнутися грудьми підлоги, не дозволялося торкатися опори
колінами, згинати тіло і ноги, лягати на підлогу, розгинати і переставляти руки
почергово. Згинання і розгинання, які виконувалися з помилками не
зараховувалися. Вправа виконувалась 30 секунд.
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи з хлопком пере