Ви є тут

Економічний механізм маркетингових досліджень на підприємствах швейної галузі промисловості

Автор: 
Олійник Тетяна Олександрівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0407U000128
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ОЦІНКА МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ШВЕЙНОЇ ГАЛУЗІ ПРОМИСЛОВОСТІ
2.1. Аналіз чинників впливу на маркетингові дослідження на підприємствах
В Україні нараховується близько 166 швейних фабрик, основна кількість з яких працює за давальницькими схемами і відправляє 80-90% своєї продукції за кордон [83, с. 38].
Останніми роками ситуація на ринку швейної продукції змінилася за рахунок колишніх "цеховиків", які починали свою діяльність з трьох-чотирьох машин і які зараз виготовляють вироби напівлегальним способом. Більшість таких фірм виготовляє продукцію, навішуючи ярлики з іноземними назвами: вітчизняний споживач залишається прибічником одягу іноземного виробництва, хоча половина Європи та Америки носить одяг, пошитий в Україні [12, с. 43].
Малі підприємства виготовляють продукцію для внутрішнього споживача, великі - в основному для зовнішнього ринку. У січні-травні 2000 р., як повідомляє Держкомстат України, обсяг виробництва в легкій промисловості зріс на 34,1% порівняно з аналогічним періодом попереднього року (найбільший показник по країні). Причому за офіційною статистичною інформацією, у легкій промисловості більше ніж 70% продукції виробляють роздержавлені промислові підприємства.
Статистичні дані про імпорт та експорт продукції швейної промисловості дуже важко порівнювати з даними про виробництво аналогічної продукції всередині країни через те, що номенклатура кодів товарів для зовнішньоекономічної діяльності ТН ЗЕД не збігається з виробничою, як видно із поданих нижче таблиць (табл. 2.1, 2.2).
Таблиця 2.1
Обсяг виробництва в Україні
деяких видів швейних виробів, тис. шт. [111, с. 76]
Найменування2002 р.2003 р.2004 р.Пальто і півпальто1827,72135,51709,1Плащі та накидки242,9228,3211Костюми1392,21241,61230,9Сукні, халати, сарафани19201945,61805,9Брюки, у т.ч. жіночі і робочі63086983,47432,5Спідниці23433058,73020Куртки, у т.ч. робочі2278,22625,12945,8Сорочки3349,347313220,3Труси906,7449,5838,7Корсетні вироби5774,46319,46852,9Всього26342,429718,129267,1 Як видно з інформації, поланої в табл. 2.1, 2.2, у звітності щодо експортно-імпортних операцій фігурують кілограми і долари США, а українські фабрики у своїй офіційній статистиці зазаначають кількість виготовленої продукції поштучно, а в кінці року - обсяг продажу у грошовому виразі. У цьому полягає ще одна складність у порівнянні виготовленої та експортованої продукції.

Таблиця 2.2
Обсяги виробництва в Україні деяких видів спецодягу, тис. шт. [111, с. 79]
Найменування2002 р.2003 р.2004 р.Плащі14,89,36,7Костюми1397,81414,61279,8Костюми утеплені43,2374,4425,4Куртки ватні355,9374,4425,4Брюки96,4151,7322,8Комбінезони41,874,9100,3Півкомбінезони11,1125,1278,9Халати з бавовняної тканини679,4722,8603,8Всього2640,429043040,2
Для того, щоб вияснити, скільки продається на території України того чи іншого виду одягу, потрібно узагальнити декілька товарних груп (табл. 2.3).
Наприклад, у 2004 р. в Україні було випущено 4865,9 тис. шт. чоловічого та жіночого верхнього одягу (за найменуваннями - пальто, півпальто, плащі, накидки, куртки, у тому числі робочі), експортовано - 3522,5 тис. штук (сума груп - 6201, 6202) легально ввезено - 996,7 тис. шт. Тобто офіційно було продано 23401 тис. шт. верхнього чоловічого і жіночого одягу. У тому ж році було виготовлено сорочок чоловічих та хлопчикових 3220,3 тис. шт., вивезено - 2579,7 тис. шт., імпортовано - 822,9 тис. шт.
Слід відзначити, що офіційна статистика не враховує тіньових продажів, які становлять за деякими підрахунками, не менше ніж 30% легальних [12]. Крім того офіційні дані імпорту одягу майже не враховують second hand, який ввозиться в Україну.
Більшість українських швейних підприємств працює за давальницькими схемами. За деякими прогнозами, і в 2007-2008 рр. підприємства будуть працювати переважно на експорт, більше того - має зрости кількість замовлень. Аргументується це зростанням вартості робочої сили в Європі.
Таблиця 2.3
Товарна структура торгівлі України по групах та підгрупах
за січень-грудень 2004 р. [111, с. 80]
Найменування групи товарів за ТН ЗЕДВартість товару,
тис. дол. СШАПитома вага, група товарів в загальному обсязі, %Експорт за умовами поставки ФОБІмпорт за умовами поставки СІФЕкспортІмпортВсього187999,90374225,11100,00100,00XІТекстиль та текстильні вироби, у тому числі:46539,7640053,7924,7610,7050. Шовк (тканини з натурального шовку)0,0059,030,000,0251. Вовна31,355508,990,021,4752. Бавовна (тканини)21,542940,430,010,7953. Інші рослинні волокна51,24952,420,030,2554. Нитки з хімічних волокон152,164481,400,081,2055. Хімічні штапельні волокна108,057915,460,062,1256. Вата97,361492,580,050,4057. Килими82,75332,590,040,0958. Спеціальні тканини25,193504,780,010,9459. Текстильні матеріали221,441376,350,120,3760. Трикотажне полотно2,492680,140,000,07261. Одяг та предмети одягу трикотажні3737,931306,291,990,3562. Одяг та предмети одягу текстильні41868,965885,2622,271,5763. Інші готові вироби139,301618,070,070,43

Рис. 2.1. Експорт швейних виробів з України, млн грн

Рис. 2.2. Імпорт швейних виробів в Україну, млн

За даними журналу "Бізнес" (від 26 червня 2006 р. № 26), опитані спеціалісти вважають, що більша частина швейних виробів, котра реалізовувалась у Західній Європі, вироблялась у республіках колишньої Югославії. З початком у цій країні військових дій наприкінці 1999 р. на початку 2000 р. замовлення на виготовлення одягу стали розміщувати в Польщі, Угорщині та інших східноєвропейських країнах. Однак вартість робочої сили у цих країнах за останній період часу зросла. Так, наприклад, у Польщі швачка одержує зароітну плату в розмірі приблизно 900 дол. США за місяць. Тому замовлення на пошиття недорогих виробів великими партіям