Ви є тут

Становлення та розвиток післядипломної педагогічної освіти в Автономній Республіці Крим.

Автор: 
Червінська Ольга Юріївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0407U002145
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ II.ШЛЯХИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІНСТИТУТІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
962.1.Функції регіональних інститутів післядипломної педагогічної освіти на сучасному етапі.................................................................962.2.Науково-методичний супровід інноваційної діяльності навчальних закладів АРК як провідній чинник реалізації функцій інститутів післядипломної освіти.................................
1202.3.Перспективи розвитку інститутів післядипломної освіти педагогічних кадрів АРК ................................................
146Висновки з другого розділу ............................................168ВИСНОВКИ ................................................................................170СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ .............................................175ДОДАТКИ ..................................................................................196
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ

АПН СРСР - Академія педагогічних наук Союзу Радянських Соціалістичних республікАРК- Автономна Республіка КримВЛКСМ- Всесоюзна Ленінська Комуністична Спілка молодіВЦВК РНК РРФСР - Всесоюзний Центральний виконавчий комітет Ради Народних Комісарів Російської Радянської Федеративної Соціалістичної республікиДНЗ - дошкільний навчальний закладІПО - інститут післядипломної освітиІУВ- інститут удосконалення вчителівКПІ (СДУ) - Кримський педагогічний інститут (Сімферопольський Державний університет)Крим АРСР- Кримська Автономна Радянська Соціалістична республіка Кримобластком РКП (б) - Кримський обласний комітет Російської комуністичної партії (більшовиків)КРІППО- Кримський Республіканський інститут післядипломної педагогічної освітиМіськом ВКП (б)- міський комітет Всесоюзної Комуністичної партії (більшовиків)МККП України- міський комітет Комуністичної партії УкраїниМО УРСР- Міністерство освіти Української Радянської Соціалістичної РеспублікиНаркомпрос - народний комісаріат просвітиНДІ - науково-дослідний інститутНДІіМН- науково-дослідний інститут систем і методів навчанняППО - післядипломна педагогічна освітаПДС- постійно діючий семінарПК- підвищення кваліфікаціїППД - передовий педагогічний досвідРНК - Рада народних комісарівРРФСР- Російська Радянська Федеративна Соціалістична Республіка СМГУ- Севастопольський міський гуманітарний університетТРВЗ- Теорія рішення винахідницьких завданьЦК РКП (б) - Центральний Комітет російської Комуністичної партії (більшовиків).ЦККПРС- Центральний Комітет Комуністичної Партії Радянського СоюзуШРМ- Школа робітничої молоді
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Процес демократизації і гуманізації освіти відбувається через відмову від раніше домінуючої системи навчання й виховання і наближається до нової трансформаційної парадигми - особистісно орієнтованого типу освіти. У контексті нової парадигми освіта набуває значення основного чинника соціалізації людини, що суттєво обумовлює соціально-індивідуальний розвиток особистості на всіх вікових етапах її життєдіяльності. Ключовою характеристикою ефективної освіти стає її безперервність. У "Державній національній програмі "Освіта" (Україна ХХІ століття) серед принципів її реалізації зазначено, що безперервна освіта "відкриває можливість для постійного поглиблення загальноосвітньої та фахової підготовки, досягнення цілісності й наступності у навчанні та вихованні, перетворення отримання освіти на процес, що триває впродовж усього життя людини" [36].
У структурі безперервної освіти важливою ланкою є післядипломна освіта. Післядипломна освіта - це система навчання й розвитку фахівців із вищою освітою, що спрямована на приведення їхнього професійного рівня у відповідність до світових стандартів, вимог часу, індивідуально-особистісних і виробничих потреб; удосконалення наукового й загальнокультурного потенціалу особистості, що реалізується через діяльність спеціалізованих державних чи приватних навчальних закладів та засобами самоосвіти й керується державними стандартами відповідно до фаху певних рівнів кваліфікації згідно з вимогами суспільно-економічного та науково-технічного прогресу [156; 10].
Отже, поняття і термін "післядипломна освіта педагогів" на сучасному етапі розвитку вітчизняної теорії і практики педагогічної освіти включають, на наш погляд, такі явища, як підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічного персоналу системи освіти; одержання нової кваліфікації на основі раніше здобутої у закладі освіти й досвіду роботи; удосконалення професійних знань і умінь.
З огляду на те, що в нормативно-правовій базі України ще не закріплено поняття "система післядипломної освіти педагогічних кадрів", будемо орієнтуватися на Положення про республіканський (Автономної Республіки Крим), обласні та Київський і Севастопольський міські інститути післядипломної педагогічної освіти (17.11.2000 р.), яке прийнято Міністерством освіти і науки України відповідно до статті 47 Закону України "Про освіту".
Визначаючи інститути післядипломної освіти як складову частину загальної системи ПДО України, Положення вказує, що вони є державними вищими закладами III-IV рівня акредитації і забезпечують підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних і керівних кадрів освіти, одержання нової кваліфікації на основі раніше здобутої в закладі освіти й досвіду практичної роботи, удосконалення професійних знань, умінь за спеціальністю, професією [107; 2]. Актуальність дослідження проблем післядипломної педагогічної освіти обумовлена як змінами в системі національної освіти, так і зростанням вимог до рівня кваліфікації сучасного педагога. Провідним чинником є реалізація нової державної й регіональної освітньої практики, що регламентується такими документами, як Конституція України, Закони "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про вищу освіту".
Трансформація національної освіти потребує вдосконалення змісту, структури, форм післядипломної педагогічної освіти на основ