Ви є тут

Обґрунтування змісту та організації форм фізичної підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів технічного профілю.

Автор: 
Романчук Віктор Миколайович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0407U003097
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ОРГАНІЗАЦІЯ І МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ

2.1. Організація дослідження
Експериментальна робота за темою дисертації виконувалася в період з 1999 р. до 2006 р. У період з 2003 р. до 2005 р. дослідницька робота виконувалася у рамках НДР Національного університету фізичного виховання і спорту України за темою 2.1.19 "Фізична підготовка слухачів і курсантів ВВНЗ МО України", номер державної реєстрації 0103U003022, та НДР Житомирського військового інституту радіоелектроніки імені С.П. Корольова (шифр "Оператор"), за планом Управління фізичної підготовки ЗС України на 2005 - 2010 рр.
Дослідження проводилися у декілька етапів :
Перший етап (січень 1999 р. - вересень 2000 р.) був спрямований на пошук і вивчення літератури, публікацій та наукових досліджень за напрямками: вплив професійної діяльності гіподинамічного характеру на організм людини; шляхи поліпшення ефективності працездатності; вплив виконання систематичних фізичних вправ на покращення функціонального та психологічного стану військовослужбовців; негативний вплив фізичного перенавантаження на ефективність навчання курсантів ВВНЗ тощо.
Проведена на першому етапі дослідницька робота дозволила виявити стан дійсної системи фізичної підготовки у ВВНЗ та її дієвість, причини, що знижують ефективність фізичної підготовки курсантів ВНЗ, перейти до пошуку ефективних шляхів планування, організації та проведення форм фізичної підготовки на етапах військово-професійного навчання курсантів у ВВНЗ; визначити тему, мету, об'єкт і методи дослідження, сформулювати його завдання.
Другий етап (жовтень 2000 р. - червень 2001 р.) включав формуючий експеримент, спрямований на дослідження планування та відвідування курсантами форм фізичної підготовки, а також визначення рівнів загальної та спеціальної фізичної підготовленості, психофізичних якостей, функціонального стану та ефективності навчання курсантів. Для цього ми проаналізували показники курсантів І-V курсів протягом всього періоду навчання у ВВНЗ (з 1997 по 2002 роки) (п =103).
Аналіз розкладу занять на навчальний рік дозволив визначити основні недоліки у плануванні занять з фізичної підготовки, які проводяться до та після обіду. Визначено відсоток занять, які: проводяться з проміжком від 4 до 9 днів; плануються на наступний день після проведення минулого заняття; заплановані в один день; проводитимуться першою чи другою парами занять.
Визначили перелік психологічних якостей курсантів, які найбільш чітко описують готовність до подальшої професійної діяльності (концентрація, переключення, стійкість уваги, ефективність роботи, ступінь спрацьованості, психологічна стійкість). Також було визначено вплив надмірного фізичного навантаження на показники вищевказаних психологічних якостей на заняттях з фізичної підготовки.
Проведення аналізу результатів фізичної підготовленості курсантів дозволило встановити динаміку рівня загальної та спеціальної фізичної підготовленості курсантів за період навчання у ВВНЗ, а аналіз показників фізичного здоров'я курсантів дав можливість визначити дійсний стан функціональних систем організму.
На даному етапі було визначено теоретичну й практичну значимість дослідження та його наукову новизну.
Третій етап (липень 2001 р. - січень 2002 р.) становить собою дослідження, проведенні з метою визначення змісту, системи планування та організації тренажів з фізичної підготовки для курсантів різних курсів навчання, формування контрольної (n=66) та експериментальної (n=65) груп, визначення початкових даних ЕГ та КГ та їх статистична обробка.
Четвертий етап (лютий 2002 р. - травень 2006 р.) склав основну частину досліджень. Було проведено експериментальну перевірку результатів впровадження тренажів з фізичної підготовки у систему навчання у військовому навчальному закладі на різних курсах. Проведено статистичну обробку показників періодичності занять фізичними вправами та результатів курсантів: з систематичності відвідування занять фізичними вправами, з загальної та спеціальної фізичної підготовленості, з психологічної підготовленості, з фізичного розвитку та функціонального стану, з якості знань для кожного етапу навчання ВВНЗ.
На цьому етапі проводилася практична перевірка авторської форми фізичної підготовки в інших ВНЗ МО України, де підтвердилася її ефективність (додаток А).
П'ятий етап (червень 2006 р. - січень 2007 р.) включає проведення остаточної статистичної обробки результатів курсантів V-го курсу, визначення достовірності результатів курсантів ЕГ та КГ.
На даному етапі опубліковано наукові статті, які обґрунтовують зміст, організацію тренажів та висвітлюють результати дослідження ефективності авторської форми фізичної підготовки.
Підготували пояснювальну записку експериментальної частини, обґрунтували висновки основного експерименту та роботи загалом.

2.2. Методи дослідження
Для одержання об'єктивних даних були використані наступні методи:
1) теоретичний аналіз і узагальнення літератури;
2) анкетування;
3) тестування;
4) експеримент;
5) методи психодіагностики;
6) методика оцінювання функціонального стану організму;
7) методи математичної статистики.
2.2.1. Теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел
Використання цього методу дозволило одержати інформацію за темою дисертаційного дослідження. Основна увага приділялася наступним питанням: взаємозв'язок вимог військово-професійної діяльності до фізичної підготовленості військовослужбовців операторських спеціальностей; вивчення планування та відвідування курсантами занять з фізичної підготовки, пошук методів організації систематичних занять фізичною підготовкою і спортом, обґрунтування оптимального рівня фізичної підготовленості курсантів технічних ВНЗ, що сприяло науковому обґрунтуванню піднятої проблеми, конкретизації предметної основи дослідження.
2.2.2. Анкетування
Анкетування проводилося згідно з основними положеннями і вимогами до соціологічних