Ви є тут

Зниження часу очікування пасажирами міських маршрутних транспортних засобів

Автор: 
Куниця Олексій Анатолійович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0408U001429
129 грн
Додати в кошик

Вміст

<p>РОЗДІЛ 2<br />МОДЕЛЬНИЙ КОМПЛЕКС АЛГОРИТМА АВТОМАТИЗОВАНОЇ СИСТЕМИ ОПЕРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯМ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ НА МІСЬКІЙ МАРШРУТНІЙ МЕРЕЖІ З МЕТОЮ ЗНИЖЕННЯ ЧАСУ ОЧІКУВАННЯ ПАСАЖИРІВ<br /> <br /> 2.1. Модельний комплекс визначення параметрів функціонування <br />маршрутного пасажирського автомобільного транспорту на маршруті<br /> 2.1.1. Визначення і контроль місцеположення міського маршрутного транспорту<br /> Однією з важливих функцій АСОУ міським МПАТ з використанням мобільного зв'язку є процес позиціонування [15, 54, 110] ДП транспортного засобу (див. п. 2.3). Виникає виробнича потреба створення математичного апарату, на основі якого можна виконати процес позиціонування в автоматичному режимі. Тому вирішимо завдання визначення місцеположення транспортного засобу в полярних координатах, використовуючи довідкові дані роботи [111, с.205]. Для здійснення процесу позиціонування транспортного засобу в автоматичному режимі потрібно мати вираз для визначення його радіус-вектора й кута напрямку в полярних координатах або в декартових системах координат.<br /> Від трьох вишок-ретрансляторів мобільного зв'язку як вихідні маємо значення рівня їх сигналу в децибелах (рис. 3.1, рис. 3.2, рис. 2.1), що дозволяє визначити їх координати хi , уi . Значення рівня сигналу в децибелах на підставі експериментальних досліджень, виконаних стосовно умов даного міста, зв'язуємо з величиною радіуса дії сигналу за лінійною залежністю [111, с. 205]. У підсумку маємо чисельне значення радіуса Ri дії сигналу, центром якого є місцеположення вишки-ретранслятора, при даному значенні рівня її сигналу.<br /> Як відомо з [111, с. 205], рівняння окола в полярних координатах, <br /> <br />Рис. 2.1. Розрахункова схема до визначення місцеположення<br />транспортного засобу<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br />при відомих її параметрах у декартових системах координат, має вигляд: <br /> <br /> , (2.1)<br /> <br /> де - відповідно радіус-вектор місцеположення транспортного засобу і його кут напряму відносно початку декартової системи координат, що пов'язана з картою місцевості міста, вираження яких підлягають визначенню;<br /> - відповідно радіус-вектор джерела розповсюдження сигналу при даному значенні його рівня в децибелах і кут його напряму відносно початку декартової системи координат, що повязана з картою місцевості даного міста.<br /> Наявні вихідні дані дозволяють знайти, що (рис. 2.1):<br /> <br /> 1) ; 2) ; 3) ;<br /> 4) ; 5) ; 6) .<br /> <br /> Рівняння (2.1) для визначення відповідно радіус-вектора першої, другої і третьої вишки має вигляд<br /> <br /> . (2.2)<br /> . (2.3)<br /> . (2.4)<br /> <br /> Внаслідок того, що здійснюється процес позиціонування одного й того самого транспортного засобу, то для всіх трьох вишок рівняння (2.2), (2.3), (2.4) для визначення їхнього загального радіус-вектора місцеположення транспортного засобу й відповідного йому кута напряму повинне бути загальним. Тому рівняння (2.2) ... (2.4) є системою рівнянь. Знайдемо з цієї системи вирази для такого загального радіус-вектора й відповідного йому кута. Для цього перетворимо рівняння (2.2), (2.3), (2.4) відповідно в (2.5), (2.6), (2.7).<br /> <br /> ; (2.5)<br /> ; (2.6)<br /> . (2.7)<br /> <br /> Віднімемо по черзі з рівняння (2.5) рівняння (2.6) і (2.7):<br /> <br />; (2.8)<br /> . (2.9)<br /> <br /> Поділивши рівняння (2.8) на рівняння (2.9), маємо:<br /> <br /> . (2.10)<br /> <br /> Як відомо з [108, с. 183]: <br /> <br /> . (2.11)<br /> <br /> Перетворюючи рівняння (2.10) з урахуванням (2.11), отримаємо:<br /> <br />. (2.12)<br /> Перегрупувавши члени чисельника й знаменника в (2.12), отримаємо:<br /> <br />. (2.13)<br /> Поділивши чисельник і знаменник лівої частини в (2.13) на , одержимо:<br /> <br />.(2.14)<br /> Виконавши перетворення в рівнянні (2.14), отримаємо:<br /> <br />.(2.15)<br /> З (2.15) одержимо вираз для визначення кута радіус-вектора:<br /> <br />. (2.16)<br />. (2.17)<br /> З рівняння (2.8) знайдемо вираз для визначення радіус-вектора місцезнаходження транспортного засобу:<br /> <br /> (2.18)<br /> <br /> У декартовій системі координат положення кінця радіус-вектора визначимо за допомогою координат Хр і Yр (див. рис. 2.1):<br /> <br /> ; (2.19)<br /> . (2.20)<br /> <br /> У результаті отримано залежності, необхідні під час виконання процедури позиціонування транспортного засобу. Дані, одержані від GSM - модему 3 (рис. 2.1.) транспортного засобу АСОУ міським МПАТ, піддаються автоматичній обробці на комп'ютері ДП відповідно до виразів (2.17) - (2.20) спеціально розробленим програмним забезпеченням. <br /> <br /> 2.1.2. Визначення часу планового введення і зняття резерву <br /> Міський МПАТ як система існує в кожному місті не один рік. Тому існує і база інформаційного забезпечення у транспортному відділі міста, де зафіксовані значні підвищення і зниження пасажиропотоку за місяцями, тижнями, годинами доби, святами і маршрутами міста. Можливе прогнозування підвищення з урахуванням значних подій у даному місті за наведеними вище ознаками. Ці дані повинні бути перенесені до інформаційної бази нової АСОУ. <br /> Визначення необхідної кількості одиниць МПАТ під час процесу введення резерву або його зняття здійснюється згідно з відомими методиками [5, 12], що використовуються при плановому управлінні маршрутними пасажирськими перевезеннями, тому ці питання у роботі не розглядаються.<br /> Поточні значення часу в АСОУ синхронізовані з поточним значенням часу країни. Заплановані у вигляді масивів відповідні дійсні значення часу введення резерву або його зняття , коли в даному місті на даних маршрутах має відбутися підвищення або зниження пасажиропотоку. Необхідно врахувати також поточні значення часу або , необхідні для реалізації керуючих впливів, пов'язаних зі збільшенням або зниженням кількості транспорту і зміненням параметрів його руху на марш</p>