Ви є тут

Соціально-педагогічні основи соціалізації молоді промислового регіону

Автор: 
Плотніков Петро Васильович
Тип роботи: 
Дис. докт. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0505U000234
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ЛОГІКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ, МЕТОДИ І ТЕХНОЛОГІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ
СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ОСНОВ СОЦІАЛІЗАЦІЇ МОЛОДІ ПРОМИСЛОВОГО РЕГІОНУ
У цьому розділі з вичерпнутою повнотою дана характеристика структури наукової
соціально-педагогічної програми дисертаційного дослідження; запропоновані
критерії та показники програми наукового аналізу соціально-економічного,
морально-духовного самопочуття і поведінки молоді промислового регіону; дан
опис етапам і послідовності реалізації програми соціально-педагогічного
дослідження процесу соціалізації молоді, у тому числі методології та методам
вивчення її соціально-педагогічних основ з застосуванням різних наукових
технологій; викладені основні методи дослідної роботи наукового
соціально-педагогічного пошуку і програма експерименту, а також напрямки
соціально-педагогічного дослідження і експерименту; здійснено моніторинг
наукового дослідження і програми експерименту.
2.1. Характеристика і структура програми дисертаційного соціально-педагогічного
дослідження
Нами зроблен подальший вибір напрямків дослідження, що полягає в:
а) огляді стану проблем процесу соціалізації молоді промислового регіону і
виділенні завдань дослідження, що зазначені у вступі;
б) постановка завданнь дослідження, вибір методів їх розв’язання;
в) розробка та інтерпретація методів дослідження;
г) розробка методичного та програмного забезпечення дослідження;
д) широко масштабний соціально-педагогічний експеримент у промисловому регіоні;
е) упровадження і публікація результатів дослідження.
Для виконання мети і завдання дослідження соціально-педагогічних основ
соціалізації молоді промислового регіону, нами складена спеціальна програма де
визначено: об’єкт, предмет, мета, концепція, гіпотеза і напрямки дослідження.
Об’єктом дослідження є – процес соціалізації молоді промислового регіону.
Предметом дослідження – соціально-педагогічні основи і сучасні тенденції
процесу соціалізації молоді промислового регіону (віком від 14 до 30 років), як
соціально-демографічної групи.
Мета дослідження полягає в:
теоретичному обгрунтованні концепції та складових соціально-педагогічну основу
процесу соціалізації молоді промислового регіону;
науково-педагогічному аналізі соціально-економічного, морально-духовного
самопочуття і поведінки молоді промислового регіону в контексті її соціальної
активності;
науково-теоретичному обґрунтуванні, розробці, впровадженні:
а) Регіональної доктрини з реалізації державної молодіжної політики;
б) Концепції соціального виховання молоді промислового регіону в системі
освіти, як системи захисту від негативного впливу факторів соціального
середовища;
в) Концепції соціально-педагогічної підтримки молоді в системі підготовки і
використанні кадрів в економіці регіону; створенні Регіональної
соціально-інституціональної моделі, що складає соціально-педагогічну основу
соціалізації молоді промислового регіону;
г) науковому обгрунтуванні, розробки і впровадженні Регіональної
соціально-інституціональної моделі, що складає соціально-педагогічну основу
соціалізації молоді промислового регіону.
Ідея програми соціально-педагогічного дослідження: забезпечення умов
сприятливих процесу соціалізації молоді промислового регіону, покращення її
соціально-економічного, морально-духовного самопочуття і поведінки мають бути
створені за рахунок розробки і впровадження ряду важливих довгострокових
програмних документів націлених на забезпечення соціально-педагогічної
підтримки молоді (віком від 14 до 30 років) промислового регіону, що будуть
складати завершену структуру Регіональної соціально-інституціональної моделі
соціально-педагогічних основ соціалізації молоді промислового регіону.
Задум соціально-педагогічного дослідження: за його підсумками створити діючу
Регіональну соціально-інституціональну модель, яка б складала теоретичну
соціально-педагогічну основу соціалізації молоді промислового регіону
відповідно до гіпотези, будувалася б на об’єднанні зусиль навчальних закладів,
родини, соціальних інститутів конкретного регіону, в тому числі управлінь у
справах родини й молоді, управлінь освіти, різних соціальних і
соціально-педагогічних працівників для надання реальної допомоги різним
категоріям молоді, в тому числі учнівській, студентській, робітничій і молоді,
зайнятій у сфері бізнесу, в її вихованні, наданні відповідної
соціально-педагогічної підтримки, розвитку соціально-активної творчої
особистості, наданні допомоги родині разом з підвищенням її відповідальності за
виховання молоді через розвиток системи самоврядування за місцем навчання,
праці й проживання.
Розширеним об’єктом програмного дослідження є : соціально-виховний процес в
системі освіти Донецького промислового регіону; адміністративно-державні
структури регіону відповідальні за реалізацію державної молодіжної політики у
тому числі: обласне управління освітою, обласне управління культури, Управління
у справах сім’ї і молоді облдержадміністрації і його структурних підрозділів;
обласний комітет молодіжних організацій, обласний центр підтримки молодіжних
громадських організацій, служби у справах неповнолітніх, центри зайнятості,
соціальні служби для молоді; 11 міст и районів Донецького промислового регіону
у тому числі: Горлівка, Донецьк, Дружківка, Краматорськ, Костянтинівка,
Макіївка, Маріуполь, Слов’янськ, Сніжне, Торез, Шахтарськ.
Розширеним предметом програми дослідження є: соціально-економічне,
морально-духовне самопочуття і поведінка, а також особистісне ставлення молоді
промислового регіону до соціальних умов своєї життєдіяль