ЗМІСТ
СПИСОК СКОРОЧЕНЬ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ, ОСНОВНІ НАПРЯМИ ТА МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Аналіз літератури з проблематики дослідження
1.2. Основні напрями та методи дослідження
Висновки
Розділу
РОЗДІЛ 2. ОБРАЗ СВ. МИКОЛИ У ВІЗАНТІЙСЬКОМУ І ДАВНЬОРУСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ
2.1. Особливості формування культу св. Миколи у Візантії
і Київській Русі
2.2. Житійна література та гімнографія св. Миколи
в пам‘ятках писемності Візантії та Київської Русі
2.3. Ґенеза візантійських образів св. Миколи
2.4. Адаптація образу св. Миколи у малярстві Київської Русі
2.5. Іконографічна традиція зображень св. Миколи в дрібній пластиці
Висновки
Розділу
РОЗДІЛ 3. ІКОНИ СВ. МИКОЛИ В УКРАЇНСЬКОМУ МАЛЯРСТВІ КІНЦЯ ХІV – ХVІ СТ. СТИЛЬ.
ТИПОЛОГІЯ. ІКОНОГРАФІЯ
3.1. Художньо-стильові особливості ікон св. Миколи ХІV – ХVІ ст.
3.2. Типологія та іконографія
3.2.1. Поясні зображення св. Миколи
3.2.2. Зображення св. Миколи на повен зріст
а) зображення св. Миколи в житії
б) зображення св. Миколи на іконах Моління з чином
в) одноосібні зображення св. Миколи
г) зображення св. Миколи зі святими
д) зображення св. Миколи рідкісної іконографії
3.3. Образна наснаженість ікон св. Миколи
Висновки
Розділу
РОЗДІЛ 4. ПРИНЦИПИ ТА ЗАКОНОМІРНОСТІ ПОБУДОВИ ЖИТІЙНИХ ІКОН св. МИКОЛИ КІНЦЯ
ХІV –ХVІ ст.
4.1. Особливості вирішення середників житійних ікон св. Миколи
ХІV – ХVІ ст.
4.2. Принципи побудови житійних циклів св. Миколи кінця ХІV – ХVІ ст.
4.3. Іконографія клейм житійних ікон св. Миколи у зв’язку з їхньою літературною
основою
4.4. Етико-філософське осмислення житійних ікон св. Миколи
Висновки
Розділу
ВИСНОВКИ
СПИСОК
- Киев+380960830922