Вы здесь

Інноваційний потенціал торгової марки під-приємства

Автор: 
Кужилєва Оксана Володимирівна
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2007
Артикул:
3407U004872
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

РОЗДІЛ 2
МАРКЕТИНГОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ РИНКУ КОНДИТЕРСЬКИХ ВИРОБІВ ЩОДО СТВОРЕННЯ
ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВОЇ МАРКИ
2.1 Діагностика кон’юнктури ринку кондитерських виробів в Україні
В дисертаційній роботі як об’єкт аналізу інноваційного потенціалу торгової
марки з використанням методу аналітичної діагностики обрано кондитерський
ринок.
Аналіз й огляд ринку проведено за допомогою вторинних інформаційних джерел, так
і за допомогою результатів самостійних маркетингових досліджень таких, як
опитування та експертний опрос.
Виробництво кондитерських виробів в Україні в 2006 році розвивалося не вшир, а
вглиб: підприємства, в основному, не нарощували обсяги виробництва, а працювали
над асортиментами та інноваційними торговими марками. Вітчизняний ринок
близький до насичення. Виробникам впору задуматися про більше активне освоєння
ринків зовнішніх і структуруванні ринку внутрішнього. Більшість кондитерів
сходяться в думці, що український ринок кондитерських виробів насичений або
близький до насичення.
Кондитерська галузь в Україні, як і в багатьох країнах світу, має вікову
історію. На даний момент часу ринок розвивається стабільно, невисокими темпами.
Новизну асортиментів спричиняють не нові види продукції, а нові торгові марки і
технологій наявної продукції.
В даний час на ринку кондитерських виробів України працюють близько 800
підприємств. З них 28 вважаються великими. При цьому, більше дві третіх всього
ринку і три чверті експорту контролюють 9 виробників кондитерської галузі, а
саме — ЗАТ «АВК», корпорація «Бісквіт-Шоколад», ТОВ «Житомирськi ласощi», ЗАТ
«Конті», ЗАТ «Kraft Foods Україна», АТ «Полтавакондітер», корпорація «Рошен»,
ТОВ «Світ ласощів» і ЗАТ «Світоч» (Nestle).
Кондитерський ринок України, підтримуваний зростанням доходів населення,
демонстрував упевнену динаміку зростання впродовж 2001-2005 років з
середньорічним приростом 10%. У 2006 році виробництво кондитерських виробів в
Україні досягло 1 млн. 10 тис. тонн, збільшившись на 1% в порівнянні з 2005
роком. Місткість ринку в грошовому еквіваленті впродовж 2002-2006 років
збільшувалася з середньорічними темпами 30% і в 2006 році склав близько $1,65
млрд.
В 2007р спостерігається зростання виробництва в кондитерській галузі на 8,00%,
що є високим показником для даної галузі. За експертними оцінками, в 2007р
приріст обсягів виробництва кондитерських виробів в Україні складе близько 5%,
очікуваний ріст у грошовому еквіваленті - 20%. В 2008-2010 роках середньорічний
ріст обсягів виробництва в натуральних показниках, по оцінкам експертів, складе
2-4% (10%-15% у грошовому еквіваленті) [159].
За минулий рік структура виробництва кондитерської продукції розподілилася
таким чином: частка виробництва цукрової продукції склала 24%, шоколад і
шоколадні вироби — 30%, борошняних виробів — 46% [160].
В результаті скорочення внутрішнього виробництва і переходу на випуск конфет
інших категорій і змін, внесених до митного тарифу по відношенню до карамелі, в
2005 р. випуск цукристих кондитерських виробів склав 287,6 тис. тонн, що на 14%
нижче відповідного показника 2004 р. При цьому, найбільш високі темпи
скорочення виробництва були у карамелі - на 15%. На відміну від неї, желейна
група і драже показали відносно 2004 р. достатньо високі темпи зростання - 60%
і 34% (табл. 2.1).
Обсяг внутрішнього ринку шоколадних кондитерських виробів значно перевищує
показники минулих років. Тільки у 2005 р. був відмічений приріст на рівні 42,5%
в порівнянні з 2004 р.
Таблиця 2.1
Структура виробництва кондитерських виробів у динаміці, 2001-2006 рр.*
*за даними Держкомстату України
Рис.2.1. Динаміка виробництва кондитерських виробів в Україні 2001-2006 рр.
Основною особливістю даного сегменту ринку стала переорієнтація покупців з
шоколадних цукерок на плитковий шоколад. Останнім часом намітилася тенденція
збільшення маркетингових бюджетів компаній-виробників, що обуславліває
зростання попиту на продукцію цієї категорії, підсилює конкуренцію і витісняє
дрібних виробників. Слід виділити підвищений попит на товари преміум-класса в
кінці 2005 р., а також активізацію вітчизняних виробників шоколадних виробів
даного напряму.
Шоколадний ринок України в основному стабілізувався. З роздрібної торгівлі
зникли стихійно ввезені європейські солодощі. На зміну їм з-за кордону прийшли
виробники, що закривають нішу елітних цукерок і шоколаду в супермаркетах і
великих магазинах. Це продукція торговельних марок Lindt, Fazer, Reber
Chocolate Sprcialties, Stoiwerk, GuyLian, Sorini, Kathy та інших. Незважаючи на
розмаїтість, їхня сумарна частка ринку досить незначна.
Основна конкурентна боротьба на шоколадному ринку України ведеться між
безумовними лідерами в особі транснаціональних виробників Kraft Foods і Nestle,
кожний з яких володіє в Україні кондитерським виробництвом, а також такими
виробниками як корпорація «Рошен», ЗАТ «Rainford» і ЗАТ «АВК». Всі ці виробники
відмінно налагодили дистрибуцію і у цьому їх головна перевага в порівнянні з
іншими виробниками.
У сегменті шоколаду і його похідних вибір по групах порівняно невеликий:
шоколад плитковий (з начинкою й без), шоколад фігурний і цукерки, частка
шоколаду в які становить не менш 50% маси (т.зв. корпусні шоколадні цукерки).
Спостерігається зміни в структурі споживання шоколаду. Якщо в 1998м 80% обсягів
споживання шоколаду доводилося на чорні сорти, то в 2003м - тільки 55%, тобто
частка молочних сортів шоколаду виросла більш ніж у два рази - з 20 до 43-44%.
Частка білого шоколаду як і раніше залишається незначної - не більше 2%.
Ринок борошняних кондитерських виробів - великий потенціал для українських
виробників, оскільки в даний ч