Вы здесь

Ресурсно-інфраструктурне забезпечення інвестиційної діяльності машинобудівних підприємств на засадах маркетингу і логістики

Автор: 
Сорока Мар\'яна Володимирівна
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2009
Артикул:
0409U005954
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

РОЗДІЛ 2
АНАЛІЗУВАННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ЧИННИКІВ ФОРМУВАННЯ РЕСУРСНО-ІНФРАСТРУКТУРНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ

2.1. Маркетингові інструменти дослідження інвестиційного середовища машинобудівних підприємств

Забезпечення економічного зростання шляхом пришвидшення темпів розвитку промисловості є одним із пріоритетних напрямків структурної перебудови економіки України. Як вже зазначалось, у сучасних умовах актуалізується питання щодо переорієнтації господарських структур на інноваційно-інвестиційну модель розвитку. Беручи до уваги світовий досвід, можна стверджувати, що це призведе до позитивних ринкових перетворень. Проте враховуючи несприятливі світові тенденції для економічного розвитку вітчизняних господарських структур, доходимо до висновку, що тепер, як ніколи, актуалізується питання комплексного дослідження бізнес-середовища, в якому розгортається фінансово-господарська діяльність МП.
З метою аналізування та виявлення тенденцій розвитку економічних явищ доцільно застосовувати маркетингові інструменти, зокрема у сфері інвестиційної діяльності МП. Спочатку використаємо для аналізу статистичні дані та аналітичні огляди фахівців, що є вторинною маркетинговою інформацією.
Підтримання підприємств машинобудівної промисловості в умовах кризи, стимулювання до досягнення ними показників попередніх періодів безумовно, є важливим напрямом економічної політики нашої держави у галузевому та регіональному аспектах. Водночас, попри невтішні прогнози фахівців щодо подальшої девальвації національної валюти, падіння індексів промислового виробництва, в державних структурах стверджують, що призупинення спаду промислового виробництва в Україні буде тимчасовим явищем, якщо українська влада терміново розпочне реформи фінансового і соціального секторів. Зазначимо, що падіння гривні вигідне лише експортерам, їх товари стають більш конкурентоздатними на світовому ринку. Але для імпорту і для припливу інвестицій падіння нацвалюти - поганий показник. Щоб забезпечити економічне зростання, слід активізувати багато чинників: "вилікувати" банківську систему, провести реформи, тісно співпрацювати з МВФ і залучати інвесторів ззовні, оскільки капіталовкладення в українську економіку мізерні. Зазначимо, за даними Держкомстату, в липні 2009 року в порівнянні з попереднім місяцем зафіксовано зростання промвиробництва на рівні 4,9% [257].
Згідно із статистичними даними в II кварталі цього року обсяг прямих іноземних інвестицій в Україну перевищив 1,5 млрд. доларів США. Уряд заявляє, що це говорить про пожвавлення економіки, про те, що вона крок за кроком виходить з кризи. Це означає, що Україна представляє інтерес для інвесторів [226].
За перше півріччя 2009 р. в Україні інвестиції в основний капітал склали 54,08 млрд. грн., що на 43,3% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомляє Державний комітет статистики [131]. За даними Держкомстату, українські господарюючі суб'єкти за січень-червень 2009 року освоїли 65 млрд. 961,7 млн. грн. капітальних інвестицій. Інвестицій в матеріальні активи освоєно 64 млрд. 79,4 млн. грн. (97,1% до загального об'єму). З них інвестицій в основний капітал освоєно 54 млрд. 81,7 млн. грн. (56,7% по відношенню до січня-червня минулого року і 82% до загального об'єму інвестицій), в капітальний ремонт - 5 млрд. 961,9 млн. грн. (9%), інвестиції в нематеріальні активи - 1 млрд. 882,3 млн. грн. (2,9% до загального об'єму). Нагадаємо, за даними Держкомстату, в першому півріччі 2009 р. в економіку України іноземними інвесторами вкладено $2 млрд. 699,7 млн. прямих інвестицій, що складає 40,2% обсягу аналогічного періоду минулого року [227].
Такі дані змушують управлінців на МП задуматись над подальшим формуванням і реалізацією інвестиційної політики, що вимагає паралельної роботи в наступних трьох напрямках: дослідження, аналіз та оцінка інвестиційного середовища; формування інвестиційної політики підприємства в контексті інвестиційної програми розвитку регіону та галузі; реалізація заходів щодо зміцнення інвестиційної привабливості, досягнення задекларованих цілей інвестиційної стратегії розвитку МП.
В сучасних умовах доступ до інформації є ускладненим, проте на основі вторинної інформації та результатів власноруч проведених маркетингових дослідження, експертних опитувань тощо потрібно генерувати управлінські інвестиційні рішень, перш за все, спрямовані на пошук альтернативних джерел грошових коштів.
Основні напрямки, що потребують інвестицій сьогодні в машинобудуванні - енерго- і ресурсозберігаючі, ресурсовідновлюючі технології, виробництво імпортозамінної продукції.
Важливим кроком до виведення відносин, що встановлюються в контексті здійснення підприємствами інвестиційно-інноваційної діяльності, на якісно новий рівень стало створення Державного агентства України з інвестицій та інновацій, що відображає основу стратегічного курсу України, базовим принципом якого є реалізація державної політики, спрямованої на запровадження інноваційної моделі структурної перебудови та зростання економіки, утвердження України як високотехнологічної держави.
В індустріально розвинутих країнах світу стан машинобудівної галузі - запорука позитивної динаміки економічного зростання. Тому для України як держави, орієнтованої на ринкові відносини, вкладення капіталу у відродження машинобудування стає ключовим фактором інтенсивного розвитку.
Історично склалося так, що машинобудівний комплекс України був важливим сектором економіки не лише нашої держави, а й колишнього Радянського Союзу. Численні зміни в контексті стратегічного розвитку галузі, законодавства, кадрової політики, а також неефективність керівників і їх неспроможність адаптуватися до вимог ринку призвели до скорочення обсягів випуску продукції, значного звуження її асортименту, розбалансування структури виробництва і, в результаті, до втрати досягнутих позицій. Звичайно, періодичні кризові явища мали відчутний вплив на вітчизняне машинобудування,