Ви є тут

Управління промисловим підприємством на засадах удосконалення інформаційного забезпечення матеріальних потоків.

Автор: 
Чорнописька Наталія Вікторівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2002
Артикул:
0402U001108
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
СТРУКТУРИЗАЦІЯ МАТЕРІАЛЬНИХ ПОТОКІВ ТА МЕХАНІЗМ ЇХ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Об'єктом дослідження було вибрано вітчизняні підприємства конвеєрного та серійного типів виробництва як типові щодо впровадження мікрологістики. Дослідження виконувались на підприємствах електротехнічної галузі (ВАТ "Іскра", до складу якого входять: "Завод ламп загального призначення", "Завод ламп-фар", "Завод галогенних ламп", "Завод світильників") та галузі малої побутової техніки (АТ "Концерн-Електрон" Завод "Електропобутприлад") Львівського регіону. Для оцінки перспективності та прибутковості цих галузей наведемо основні характеристики, які узагальнені в табл. 2.1.
Таблиця 2.1
Загальна характеристика галузей електролампової продукції та малої побутової техніки
Критерії Характеристика критеріївГалузь електролампової продукціїГалузь малої побутової технікиДинаміка попитупопит стабільний і збільшуєтьсяпопит стабільний і збільшуєтьсяХарактер зміни попитупередбачуваний передбачуваний Сезонність значнанезначнаСтабільність цінпорівняно стабільніпорівняно стабільніТовариширокий асортиментширокий асортиментПотреба у додаткових інвестиціяхзначназначнаВік основного капіталучастково великий, значна вага нового капіталувеликий, незначна вага нового капіталуІснування товарів-субститутівпрактична відсутністьнаявністьХарактер конкуренціїдекілька потужних (вітчизняні відсутні)значна кількість (вітчизняних дуже мало)Конкурентоспроможність продукціїнизька ціна - висока (середня) якістьнизька ціна - середня якістьРинок збутумасовий, по окремих позиціях досить обмежений масовий
На основі поданої вище таблиці можна зробити висновок, що у названих галузях існують досить широкі перспективи на майбутнє. Для подальшого їх розвитку необхідно зміцнювати конкурентоспроможні позиції підприємств. Визначенню конкурентних переваг передує аналіз сильних та слабких сторін та виявлення стратегічних альтернатив, що покладено в основу SWOT-аналізу.
Основним завданням аналізу зовнішнього середовища є виявлення і розуміння можливостей і загроз, які можуть виникнути для підприємства у майбутньому, а також виявлення стратегічних альтернатив.
Виконаємо SWOT-аналіз на прикладі ВАТ "Іскра" шляхом експертних оцінок. Експерти - працівники служб підприємства (відділу маркетингу (3 чол.), відділу збуту (2 чол.), відділу постачання (2 чол), відділу обробки вантажів (1 чол.), виробничо-диспетчерського відділу (1 чол.)), оцінюють важливість та ймовірність реалізації основних можливостей та загроз за десятибальною шкалою. Результати експертних оцінок, наведені в табл. 2.2, відображають найважливіші для прогнозованого періоду (три роки) можливості та загрози для досліджуваного підприємства.
Отже, пріоритетними можливостями ВАТ "Іскра" є:
* збільшення попиту на продукцію на національному ринку та ринку країн СНД із підвищенням доходів населення;
* сприяння законодавчої влади зниженню конкуренції на внутрішньому ринку;
* підвищення частки ринку промислово розвинутих країн;
* технологічні зміни в галузі.
А найважливішими загрозами є:
* втрата позицій лідера за якістю продукції відносно ціни;
* зростання сили постачальників;
* збільшення сили покупців;
* зміна законодавства;
* швидкий розвиток галузі та технологічні зміни;
Таблиця 2.2
Матриця можливостей та загроз для ВАТ "Іскра"
Ймовірність реалізації можливостей/
загроз (бали)Важливість впливу можливостей/загроз на організацію (бали)Високий ступінь (7-10)Середній ступінь (4-6)Низький ступінь (1-3)Оцінка можливостейВисока (7-10)- підвищення попиту на продукцію на національному ринку 9/9
- зростання попиту у країнах СНД 8/9
- зниження конкуренції на внутрішньому ринку 7/9- технологічні зміни в галузі 8/5Середня (4-6)- сприяння законодавчої, виконавчої та судової гілок влади розвитку електролампової галузі 6/8
- підвищення доходів населення 5/7
- вихід на нові експортні ринки 4/9
- слабкість конкурентів 4/9
- підвищення частки ринку промислово розвинутих країн 5/10- покращання зовнішньоекономічного середовища 4/6
- підвищення культури відпочинку 4/6
- зниження податкового тиску 4/6- можливість злиття 5/2Низька (1-3)- стабільна структура витрат 3/7- зміна економічного курсу
держави 2/5 - зниження ризиків завдяки розвитку страхової інфраструктури 2/3Оцінка загрозВисока (7-10)- зростання сили постачальників 8/9
- втрата позиції лідера за якістю продукції
відносно ціни 7/10- зміна валютних курсів 7/6
- швидкий розвиток галузі та технологічні зміни 9/6
- можливість зниження цін у галузі 7/6Середня (4-6)- зростання сили покупців 6/9
- зниження частки ринку промислово розвину- тих країн 5/8
- зміна законодавства 5/7
- протекціоністські дії з боку країн-імпортерів 4/7- введення високих імпортних мит 6/6
- зміна вимог щодо екологічних чинників 5/4
- зміна політичної ситуації 6/5- демографічний фактор 4/3Низька (1-3)- зниження обсягу експортних поставок до країн СНД 2/10
- зростання конкуренції на внутрішньому ринку3/10
- зменшення частки на внутрішньому ринку 3/9- зміна споживчої мотивації 2/6
- зниження