Ви є тут

Застосування інформаційних технологій у рекреаційно-туристській діяльності фахівців фізичного виховання

Автор: 
Заневська Людмила Георгіївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0407U003789
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
2.1. Методи дослідження

Для розв'язання поставлених у роботі завдань використовувалися загальноприйняті методи дослідження:
1. Теоретичний аналіз науково-методичної літератури.
2. Інтернет-пошук інформації.
3. Контент-аналіз.
4. Опитування.
5. Експертна оцінка.
6. Математична статистика.

2.1.1. Теоретичний аналіз науково-методичної літератури

Аналіз науково-методичної літератури та документальних джерел дав підстави визначити напрямки інформаційного забезпечення рекреаційно-туристської діяльності фахівців фізичного виховання; вивчити питання формування інформаційної культури майбутніх фахівців фізичного виховання з рекреаційно-туристської діяльності в процесі освоєння інформаційних технологій; окреслити напрямки застосування інформаційних технологій майбутніми фахівцями фізичного виховання у рекреаційно-туристської діяльності.
Загалом за темою дисертаційного дослідження було вивчено й опрацьовано 37 наукових монографій, 25 підручників, 35 статей з науково-методичних та науково-практичних періодичних видань, 160 публікацій у збірках матеріалів наукових конференцій. Особлива увага була приділена аналізу публікацій у фахових виданнях галузі фізичного виховання і спорту, які офіційно визнані ВАК України.
Важливою складовою огляду науково-методичної літератури були видання міжнародних наукових конгресів, конференцій та інші публікації англійською та іншими європейськими мовами. Матеріали двадцяти шести з них виявилися дотичними до теми дисертаційного дослідження й були використані для аналізу стану й перспектив застосування інформаційних комп'ютерних технологій у рекреаційно-туристській діяльності фахівців фізичного виховання.
Вивчення наукової літератури допомогли у формуванні об'єкту, предмету, мети та завдань дослідження. Результати аналізу науково-методичної літератури дозволили вичленити проблему застосування інформаційних технологій у рекреаційно-туристській діяльності фахівців фізичного виховання, що в свою чергу визначило завдання дослідження та шляхи їх вирішення.

2.1.2. Інтернет-пошук інформації

Інформаційне забезпечення процесу підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання до рекреаційно-туристської діяльності - необхідний елемент науково-методичного забезпечення такої підготовки. Використання інформаційних ресурсів Інтернету та Інтернет-пошук інформації у підготовці відповідних фахівців - необхідна складова фізкультурної освіти. Аналіз ресурсів Інтернету спортивно-оздоровчого туризму, рекреаційної та туристської діяльності дозволив опрацювати інформаційне забезпечення для майбутніх фахівців на прикладі використання Інтернет-ресурсів велосипедного (www.tour.com.ua, velotour.by.ru, www.veltur.iatp.org.ua, www.tourism.crimea.ua, www.mtb.lv, www.vizit.mk.ua, www.crimamak.com, www.tarantas.ru, go.webring.org, www.cycling.org, www.bikezone.com, www.dcf.dk/touring), кінного (www.1plus1.kiev.ua/news, www.golosiyiv.com.ua, www.info.te.ua/select3, www.ukrland.org.ua, www.state-gov.sumy.ua www.uni-sport.edu.ua, www.tour.com.ua, www.karpattour.narod.ru, www.uotdoormagazine.kiev.ua, www.cimmeros.com, www.adventtures.com.ua, www.outdoors.ru/horse, www.igogo.boom.ru), гірського (carpatians.org.uа, www.obriy.pib.com.ua, www.mvk.if.ua, www.mvk.if.ua, www.te-ga.com, www.tourism-carpathian.com.ua, www.galychyna.if.ua, travel.piar.org.ua, www.delta.com.ua/karpaty, www.tourpoisk.ru. www.tcom.uzhgorod.ua), водного (waterpiligrim.narod.ru, poezdnik.kiev.ua, ukrop.com, karpaty.com.ua, www.moshkow.relline.ru:5000/koi) видів туризму.
Окремо було приділено увагу державним, законодавчим й нормативним документам, які визначають політику щодо розвитку галузі фізичної культури і спорту, туризму, фізкультурної освіти і науки. Ці документи й нормативно-правові акти є доступними на урядовому порталі України (www.gov.ua), а також посиланнях з нього.

2.1.3. Контент-аналіз
Контент-аналіз було використано для кількісної оцінки складових інформації, щодо предмету дисертаційного дослідження. Визначалася кількість посилань на публікації в Інтернеті за видами спортивно-оздоровчого туризму: водного, гірського, кінного та велосипедного.
Розраховувалися частки від загальної кількості годин навчального матеріалу, відведеного на засвоєння методів інформаційного забезпечення туристського походу.
Визначалися кількісні параметри системного та прикладного програмного забезпечення, яке використовувалося туристичними підприємствами для рекреаційно-туристських подорожей. Розраховувалася питома частка використання КСБ у роботі цих підприємств. Проводився контент-аналіз послуг спортивно-оздоровчого туризму, які надавали туристичні підприємства. Зокрема, розраховувалася питома частка послуг тур-фірм за видами спортивно-оздоровчого туризму
Розраховувалися кількісні результати Інтернет-пошуку інформації з велосипедного туризму та динаміка використання популярних пошукових систем водного туризму.
Контент-аналіз результатів опитування студентів показав частки відповідей на запитання: "Так", "Ні", "Скоріше так, а ніж ні", "Скоріше ні, а ніж так", "Важко відповісти".

2.1.4. Опитування

Система підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання з рекреаційно-туристської діяльності повинна опиратись на практичний досвід використання інформаційних технологій на туристичних підприємствах, туристських базах, в рекреаційно-оздоровчих закладах. З метою визначення місця фахівця фізичного виховання у практичній рекреаційно-туристської діяльності було проведено опитування у формі анкетування керівників 65 туристичних підприємств м. Львова.
Для теоретико-методичного обґрунтування засобів підготовки фахівців фізичного виховання до рекреаційно-туристської діяльності, зокрема, із використанням інформаційних технологій, було проведено опитування у формі анкетування. Дослідженням було охоплено 79 студентів ЛДУФК, які спеціалізувалися з СОТ (26 респонде