Ви є тут

Розробка методів і моделей організації маршрутних таксоморторних перевезень.

Автор: 
Дмитрієв Олександр Миколайович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2002
Артикул:
0402U001690
129 грн
Додати в кошик

Вміст

<p style="font-family: 'Times New Roman', 'Times', serif; font-size: 18px; background-color: #ffffff;"><span style="background-color: #ffffff;">РОЗДІЛ 2<br />ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ УДОСКОНАЛЕННЯ МІСЬКИХ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ ЗА УМОВИ ВЗАЄМОДІЇ РІЗНИХ ВИДІВ ТРАНСПОРТУ <br /> <br /> <br /> 2.1 Системні аспекти дослідження міського транспортного комплексу.<br /> <br /> <br /> Системний аналіз дослідження транспортної системи включає вибір структури системи, основних її елементів і функцій управління, організацію взаємодії між елементами, оцінку відповідності вибраного варіанту системи вимогам, визначення доцільності її удосконалення [106].<br /> Стосовно транспортної системи проводиться аналіз:<br /> - діючих систем управління за видами транспорту та перевезень;<br /> - функціонального складу системи, її інформаційного, математичного, технічного, організаційного, правового і кадрового забезпечення;<br /> - форм взаємодії видів транспорту і транспортної системи з суміжними галузями народного господарства;<br /> - визначення функцій і конкретних задач координованої системи;<br /> - обгрунтування критеріїв оптимальності вирішення транспортних задач. Порядок системного аналізу передбачає дві групи робіт:<br />а) системний опис об'єкта дослідження; на основі такого опису будується структурна модель системи, уточнюються цілі, критерії і обмеження функціонування системи, виявляються основні функції управління і схеми їх взаємозв'язку;<br />б) аналіз системи управління, метою якого є оцінка якості виконання функцій управління в рамках моделі системи, встановлених цілей і критеріїв. Цей етап проводиться на базі використання результатів системного опису транспортної системи і додаткового, поглибленого вивчення окремих аспектів її функціонування.<br /> За результатами аналізу розробляються пропозиції по розробці конкретної координованої системи.<br /> За результатами системного аналізу формується організаційно-функціональна схема управління взаємодією систем при організації процесу перевезень, в якій відображаються всі взаємозв'язки систем, на основі організаційно-функціональної схеми будується інформаційна модель взаємодії елементів системи, яка повинна відображати зовнішні інформаційні зв'язки систем з зазначенням переліку показників, їх характеристик в часі і просторі.<br /> Таким чином, завдяки вирішенню задач, що виникли у зв'язку з системним аналізом транспортного комплексу, можна виділити два основних класи:<br />1) задачі аналізу, пов'язані з визначенням якості та ефективності функціонування системи;<br />2) задачі синтезу, які зводяться до вибору організаційно-функціональної структури системи.<br /> Для системного аналізу необхідно мати методику, яка визначає послідовність і методи дослідження транспортних систем, має певну технологію. Під технологією системного аналізу мається на увазі програма досліджень, у якої є свої процедури і методи і яка характеризується певною послідовністю основних дій.<br /> Аналізуючи досвід використання системного аналізу технологію його проведення доцільно представити як послідовність виконання етапів, наведених в табл.1.<br /> Кожен з етапів системного аналізу є подальшою деталізацією і більш глибоким вивченням тих або інших аспектів діяльності і функціонування транспортної системи, що досліджується.<br /> <br />Таблиця 2.1.<br />Основні етапи системного аналізу транспортної системи.<br />№ етапуНайменування етапуКороткий зміст цілей і результатів етапу1Постановка задачі дослідженняПерелік цілей і задач проведення системного аналізу. Визначення об'єктів дослідження. Формування кінцевих результатів системного аналізу.2Опис об'єкта<br />дослідженняСистемний опис об'єкту дослідження. Опис цілей, критеріїв і обмежень діяльності системи, її основних функцій. Побудова моделі системи.3Конкретизація цілі дослідженняПерелік конкретних цілей і задач дослідження, необхідних та достатніх для досягнення загальної цілі дослідження. 4Моделювання об'єкта дослідженняОб'єктивне відображення сутності об'єкта дослідження, врахування всіх основних сторін і взаємозв'язків системи, що розглядається 5Аналіз об'єктів<br />дослідженняОцінка якості виконання функцій управління. Розробка альтернатив, які можуть привести до досягнення цілі дослідження.6Оцінка альтер-натив і вибір проекту вирі-шенняАналіз і оцінка альтернатив. Вибір варіантів підсистем. <br /> Першим пунктом формування програми системного аналізу транспортної системи служить формулювання цілі дослідження, зафіксоване у її найменуванні і рівні реалізації цієї цілі (очікуваних результатів). Після встановлення вимог до цілей дослідження і розробок формулюється основна ціль дослідження і проміжні процедури процесу її досягнення. На основі цілі і підцілі проводиться аналіз існуючого положення системи дослідження (етап 2). Результати цього аналізу повинні дати можливість підійти до формування галузей нових підцілей (етап 3), досягнення яких буде сприяти задоволенню вимог до системи. Після цього здійснюється об'єктивне відображення сутності об'єкта дослідження з врахуванням всіх основних сторін і взаємозв'язків системи, що розглядається (етап 4). Виявлені конкретні підцілі повинні аналізуватись (етап 5) з метою визначення рівня можливості їх реального здійснення. Ці результати слід розглядати як альтернативи вирішення проблем. На етапі аналізу альтернатив (етап 6) проводиться вибір найбільш ефективного варіанту системи. Така основна логіка, покладена в основу технології системного аналізу транспортного комплексу.<br /> Однак, на практиці процедура проведення системного аналізу має циклічний характер, який необхідний для корекції одержаних на кожному етапі результатів. В кінці кожного етапу повинна проводитись оцінка одержаних результатів з прийняттям рішення про доцільність повторення робіт на попередніх етапах з визначенням програми цих робіт.<br /> Кожний етап проведення системного аналізу має, як відмічалось вище, свої цілі і очікувані результати, які визначаються логікою програмно-цільового планування досліджень. Від сформульованих цілей всього дослідження і окремих етапів залежить і необхідний склад інформації, повноту якого, як показує практичний досвід дос</span></p>