Ви є тут

Організаційно-педагогічні засади діяльності полілінгвістичної гімназії.

Автор: 
Ананьєва Надія Василівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0407U004034
129 грн
Додати в кошик

Вміст

Розділ 2
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ ТА ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ДІЯЛЬНОСТІ ПОЛІЛІНГВІСТИЧНОЇ ГІМНАЗІЇ
2.1. Модель науково-методичного забезпечення організації діяльності
полілінгвістичної гімназії
На сучасному етапі незалежна Україна визнає пріоритетними напрямами свого
розвитку інтеграцію до європейського співтовариства й світової спільноти і крок
за кроком прагне влитись у конкурентне середовище європейського
співробітництва, здійснює модернізацію освіти в контексті європейських вимог,
працює над практичним приєднанням до Болонського процесу. Ось чому вивчення
кількох іноземних мов та отримання полікультурної освіти у ЗНЗ набуває великого
значення.
Під полікультурною освітою ми розуміємо процес і результат полікультурного
розвитку та поведінки особистості, яка зможе повноцінно жити у багатомовній
спільності. Отже, учень отримує такий рівень навченості та вихованості, який
дозволяє йому мати освітній, соціальний і культурологічний розвиток,
усвідомлювати своє національне коріння і мати повагу до інших культур.
Зміст полікультурної освіти у полілінгвістичній гімназії базується на новому
підході до змісту шкільної освіти, зорієнтованого на гуманізацію та
демократизацію шкільного життя, що дозволяє впроваджувати методологічні основи
і технології плекання Людини Культури [34].
Ми підтримуємо позицію, за якої культура є способом соціального життя [19;
28–30; 34], а освіта вводить особистість до світу культури на різних етапах її
життя; це шлях оволодіння матеріальною і духовною культурою суспільства та
способами їх творення. Орієнтація на полілінгвістичне і полікультурне
спрямування особистості у ЗНЗ стає стратегічним напрямом, оскільки саме це
забезпечує виконання його найважливішої соціальної функції.
Гуманістично спрямована філософія освіти набуває в Україні дедалі більшого
поширення. Цей підхід є найефективнішим на шляху до самореалізації особистості
і реалізується в полілінгвістичних гімназіях, під якими ми розуміємо ЗНЗ, в
якому учні вивчають дві і більше іноземних мов за вибором, культури інших
народів і готуються жити у глобалізованому (інтегрованому) світі.
Полілінгвістична гімназія – це державний ЗНЗ, який здійснює свою діяльність
відповідно до законів України „Про освіту” [86], „Про загальну середню освіту”
[88], Положення про загальноосвітній навчальний заклад [203], постанов
Верховної Ради і Кабінету Міністрів, наказів Міністерства освіти і науки,
рішень місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, концепції
функціонування і розвитку полілінгвістичної гімназії, власного статуту.
Створення полілінгвістичної гімназії зумовлено соціальним замовленням
суспільства на конкурентоспроможну особистість, здатну жити у багатомовній
спільноті, яка володіє ключовими компетентностями (соціальною, полікультурною,
комунікативною та ін.) та вміннями творчо вирішувати життєві проблеми й
завдання.
Принципово важливою є мета її діяльності, яка полягає у формуванні
полілінгвістичної і полікультурної особистості, здатної жити у глобалізованій
багатомовній спільноті; створенні полілінгвістичного і полікультурного
середовища.
Основні завдання полілінгвістичної гімназії полягають у забезпеченні вищого
рівня підготовки учнів; відродженні в них національної самосвідомості, поваги
до своєї країни, її мови та культури, віри у її майбутнє; формуванні культури
сприйняття глобалізованої, багатомовної спільноти; забезпеченні високого рівня
громадянської освіти й виховання, полілінгвістичного та полікультурного
розвитку особистості; застосуванні нових освітніх технологій у полікультурному
навчально-виховному процесі.
Полілінгвістична гімназія спрямовує своїх випускників на життєвий успіх,
розвиток умінь пізнавати себе і навколишній світ, на моральне і фізичне
самовдосконалення. Демократичне суспільство потребує конкурентоспроможних
людей, які могли б продуктивно і творчо діяти у різних життєвих ситуаціях у
полікультурному середовищі. Безперечно, виховання такої людини потребує нових
правил поведінки у колективі, а саме:
кожен учень є унікальною особистістю і може навчатися, керуючись різними
методами навчання і різним темпом засвоєння матеріалу;
учні вчаться брати на себе відповідальність шляхом участі у різних
управлінських заходах;
педагогічний колектив гімназії має бути позитивним прикладом для учнів,
розвиває у них риси лідерства: незалежність думок, повагу до інших,
конкурентоспроможність, успішність;
учителі забезпечують впровадження нових освітніх технологій, спрямованих на
досягнення найвищих навчально-виховних цілей;
учителі системно працюють над удосконаленням інтелектуального, полікультурного,
соціального, валеологічного та інших складових учнівської діяльності;
учителі розвивають в учнів самоповагу, яка дає їм можливість отримувати
задоволення від шкільного життя, почуття впевненості і компетентності;
кредо вчителя: не управляти, а співуправляти; не забороняти, а спрямовувати; не
примушувати, а переконувати; не командувати, а організовувати; не обмежувати, а
надавати свободу вибору.
Основні навчально-виховні завдання полілінгвістичної гімназії:
забезпечувати вищу за загальноосвітній навчальний рівень освітню підготовку
учнів; всебічний розвиток особистості, її нахилів, інтересів, обдарувань;
навчати гімназистів навчатися, самостійно оволодівати інформацією, знаннями;
розвивати учнів з метою ефективного використання у практичному житті отриманих
ними знань;
відроджувати в учнів національну самосвідомість, повагу до своєї країни її мови
і культури;
формувати психологічну базу багатомовності, людинознавства та країнознавства:
пізнавати себе та