Ви є тут

Підготовка майбутніх соціальних педагогів до роботи із студентською молоддю.

Автор: 
Чубук Руслан Валентинович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
3408U004669
129 грн
Додати в кошик

Вміст

Розділ 2
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНе ДОСЛІДження З РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНих умов пІДГОТОВКИ
МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО роботи зі студентською молоддю
........................................................................................................
79
2.1. Діагностика рівнів сформованості професійної компетентності як показника
якості підготовки майбутніх соціальних педагогів ..................
79
2.2. Педагогічні умови підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи зі
студентською молоддю та методика їх реалізації …………......
103
2.2.1. Соціально-педагогічна спрямованість оновленого змісту, форм і методів
фахової підготовки майбутніх соціальних педагогів ............
107
2.2.2. Упровадження інноваційних форм управління соціально-педагогічною роботою
зі студентською молоддю ...........................................
137
2.2.3. Занурення майбутніх соціальних педагогів в активну соціально-педагогічну
діяльність зі студентською молоддю .........................
156
2.3. Результати експериментального дослідження та їх аналіз ............
174
Висновки з другого розділу
......................................................................
188
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
.................................................................................
191
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
......................................................
195

ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Стратегія розвитку сучасного українського
суспільства в умовах соціально-економічних реформ об’єктивно потребує
підвищення вимог до освітньої системи, професійної підготовки фахівців високої
кваліфікації та вирішення багатьох соціальних проблем. Особливої трансформації
зазнає зміст підготовки соціальних педагогів до роботи зі студентською молоддю,
що зумовлена: підвищенням уваги суспільства до студентської молоді як
соціального суб’єкта; посиленням соціальної відповідальності ВНЗ за соціальне
виховання студентської молоді; створенням сприятливих умов для набуття
студентами позитивного соціального досвіду; формуванням здатності до соціальної
самореалізації.
Питання змісту професійної підготовки соціальних педагогів досліджувались у
різних аспектах, зокрема: підготовка і професійне становлення соціальних
педагогів, професійна компетентність соціального працівника у структурі його
професіоналізму (С. Архипова); інтегрований підхід до актуальних питань
соціально-педагогічної теорії і практики (І. Богданова); зміст
соціально-педагогічної діяльності, форми та методи її здійснення (О. Безпалько,
І. Звєрєва); професійна підготовка соціальних педагогів, технології і функції
соціально-педагогічної роботи (А. Капська); психологічний, педагогічний і
управлінський аспекти професійної підготовки соціальних педагогів (Л. Міщик);
теорія і методика професійної підготовки соціальних педагогів в умовах
неперервної освіти (В. Поліщук); підготовка майбутніх учителів до
соціально-педагогічної діяльності з позицій системного підходу,
соціально-педагогічні технології (C. Харченко).
Студентська проблематика традиційно була об’єктом уваги психологів, педагогів і
соціологів (С. Вітвицька, А. Власенко, І. Зимняя, Ю. Колєсніков, В. Лісовський,
Б. Рубін, Л. Сокурянська та ін.). Водночас з цим, певний дефіцит наукових знань
про студентство відчувається і на сучасному етапі. Питанням
соціально-педагогічної роботи зі студентською молоддю приділяється недостатня
увага із-за: відсутності обов’язкових вимог і стандартів щодо соціальної роботи
у студентському середовищі; законодавчо не визначених штатних посад соціальних
педагогів у вищій школі; відсутності дієвих механізмів відповідальності за стан
соціально-педагогічної роботи у ВНЗ тощо. Водночас зміни обставин суспільного
життя спричиняють: подальше зростання гостроти і актуальності питань
соціально-педагогічної та просвітницької роботи у студентському середовищі;
необхідність створення соціально-педагогічних умов для самореалізації,
саморозвитку, змістового проведення вільного часу; й організації систематичної
інформаційно-профілактичної роботи щодо негативних явищ; пріоритетність
пропагування здорового способу життя серед студентів; посилення
соціально-педагогічного супроводу і соціально-психологічної підтримки
студентства.
На підставі теоретичного аналізу професійної підготовки соціальних педагогів і
практичного досвіду здійснення досліджуваного процесу, виявлено низку протиріч
між: об’єктивними вимогами практики до особистості соціального педагога і
відсутністю цілісної програми особистісно-професійного розвитку; якістю
професійної підготовки випускників і результативністю їхньої діяльності;
зростанням вимог суспільства до рівня професійної компетентності соціальних
педагогів і реальним рівнем їхньої професійної підготовки; складністю
професійних функцій соціального педагога і недостатністю розвинутих здібностей
до продуктивного їх виконання; підвищенням вимог до особистості соціального
педагога і рівнем розвитку його особистісно-професійних якостей, морального і
духовного потенціалу.
Відповідно до актуальності окреслених проблем, ураховуючи їх практичну
значущість і недостатню розробленість у педагогічній науці, було обрано тему
дисертаційного дослідження – „Підготовка майбутніх соціальних педагогів до
роботи із студентською молоддю”.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне
дослідження виконувалось у межах наукової теми кафедри соціальної