Ви є тут

Методи та моделі інформаційної технології управління навчальним навантаженням у вищому навчальному закладі

Автор: 
Ясенова Ірина Сергіївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0408U005613
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МОДЕЛЮВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО РЕСУРСУ
СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ПРОЦЕСОМ
2.1. Модель інформаційного ресурсу систем управління навчальним процесом
Система управління навчальним процесом (СУНП) забезпечує досягнення цілей
підготовки спеціалістів та є складовою інформаційно-освітнього середовища ВНЗ.
Система управління навчальним процесом характеризується інформаційним ресурсом,
який надалі ми будемо називати інформаційним ресурсом СУНП [4]. Необхідно
розробити модель інформаційного ресурсу систем управління навчальним процесом,
що визначатиме його структуру та інформаційні об’єкти інформаційно-освітнього
середовища ВНЗ в розрізі СУНП.
Поняття інформаційний ресурс систем управління навчальним процесом та
інформаційних об’єкт потребують роз’яснення.
Визначення 2.1
Інформаційний ресурс систем управління навчальним процесом – це сукупність
об’єктів, що визначають організацію навчального процесу.
Визначення 2.2
Інформаційний об’єкт – це інформація про організацію навчального процесу,
збережена на будь-якому носії.
Беручи до уваги контекстну діаграму функції управління навчальним процесом ВНЗ
(рис. 1.3.), визначимо структуру інформаційного ресурсу систем управління
навчальним процесом. З точки зору формування інформаційного ресурсу СУНП кожен
зі складових інформаційного ресурсу має відображення на контекстній діаграмі
функції управління навчальним процесом ВНЗ (рис. 2.1).
Рис. 2.1. Контекстна діаграма формування ІР СУНП
Так управляючому впливу, що забезпечують регламентуючі документи, відповідає
зовнішній інформаційний ресурс. Знання, вміння, навички працівників ВНЗ,
спираючись на які вони виконують управління навчальним процесом, приймемо за
інтелектуальний інформаційний ресурс. Інформацію про організацію та умови
реалізації навчального процесу будемо називати інформаційним ресурсом вищого
навчального закладу. Тобто структура інформаційного ресурсу СУНП визначена
складовими (рис. 2.2):
зовнішній інформаційний ресурс;
інформаційний ресурс вищого навчального закладу;
інтелектуальний інформаційний ресурс.
Сукупність складових інформаційного ресурсу СУНП будемо вважати такою, що
забезпечує ефективну роботу систем управління навчальним процесом у ВНЗ.
Складові інформаційного ресурсу СУНП характеризуються інформаційними
об’єктами.
Дамо визначення складовим інформаційного ресурсу СУНП та введемо інформаційні
об’єкти, що їх формують.
Рис. 2.2. Модель структури інформаційного ресурсу систем управління навчальним
процесом
Визначення 2.3
Зовнішній інформаційний ресурс систем управління навчальним процесом – це
множина нормативних документів, які регламентують навчальний процес і цим самим
забезпечують відповідну до вимог Болонського процесу підготовку професійних
фахівців у ВНЗ.
Інформаційні об’єкти зовнішнього інформаційного ресурсу:
i11

Перелік кваліфікацій за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями;
i12

Перелік напрямів, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних
закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями;
i13

Перелік спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих
навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями;
i14

Зміст освіти;
i15

Вимоги до освітньо-кваліфікаційних рівнів вищої освіти;
i16

Нормативний зміст навчання;
i161

Назви нормативних дисциплін;
i162

Назви нормативних модулів;
i163

Начальний час за нормативною частинами програми підготовки;
i1631

Навчальний час за циклами підготовки;
i16311

Обсяги нормативних дисциплін;
i16312

Обсяги нормативних модулів;
i16313

Обсяги практик нормативної частини програми підготовки;
i1634

Начальний час за варіативною частинами програми підготовки;
i17

Норма навантаження студента на один навчальний рік;
i18

Норма загального навантаження на студента в тиждень;
i19

Норми обсягу аудиторної та самостійної роботи на дисципліну;
i110

Норма годин на дисципліну, за якої можливе планування курсові роботи;
i111

Норма годин на дисципліну, за якої можливе планування курсового проекту;
i112

Норма кількості курсових робіт та проектів у семестрі;
i113

Норма кількості контрольних заходів;
i114

Норми годин на проведення практики;
i115

Норма суми обсягів обов’язкових та вибіркових змістових модулів для вивчення
протягом навчального року;
i116

Норматив штатної кількості науково-педагогічних працівників у відповідності до
контингенту студентів;
i117

Норма навантаження науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів;
i118

Норми часу для планування та обліку навчальної роботи педагогічних і
науково-педагогічних працівників ВНЗ;
i119

Норматив чисельності студентів денної форми навчання аспірантів, докторантів,
здобувачів наукового ступеня кандидата наук, які працюють над дисертаціями
самостійно, слухачів, інтернів на одну штатну посаду науково-педагогічного
працівника у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації;
i120

Форма державної атестації;
i121

Нормативний термін навчання.
Тоді, зовнішній інформаційний ресурс систем управління навчальним процесом є
множиною інформаційних об’єктів:
де
зовнішній інформаційний ресурс СУНП;
інформаційний об'єкт зовнішнього інформаційного ресурсу СУНП ;
кількість об'єктів зовнішнього інформаційного ресурсу СУНП .
Визначення 2.4
Інформаційний ресурс ВНЗ – це накопичена в процесі функціонування ВНЗ і
відображена в різноманітних документах ВНЗ інформація про організацію та умови
реалізації навчального процесу в ВНЗ.
Інформаційні об’єкти інформаційного ресурсу ВНЗ:
i21

Перелік спеціалізацій за спеціальностями;