З М І С Т
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ДИСКУРС МОДЕРНІСТСЬКОГО САМОУСВІДОМЛЕННЯ
-х років: ГЕНЕЗИС, СТРАТЕГІЇ.
1.1. Неокласичний стратегічний дискурс модерністського самоусвідомлення.
Національна традиція і модернізм.
1.1.1. Історико-культурологічні передумови неокласичного дискурсу.
1.1. Гасло "Ad Fontes " М. Зерова в контексті літературної дискусії
1.1.3. Національні джерела і модернізм
1.1.4. "Взаємини" модернізму з реалізмом.
1.1.5. Рецепція раннього українського модернізму.
1.1.6. Неокласика - авангард - модернізм
1.1.7. "Консервативна модернізація" чи модерністський
"неокласицизм"?.
1.2. Григорій Сковорода: текст і контекст -х років
1.2.1. Неоміф Григорія Сковороди
1.2.2. Модерністська рецепція філософії українського індивідуалізму.
1.3. Пантелеймон Куліш, "акроманти" і стратегія національної ідеї
1.4. Колізії та особливості українського окциденталізму -х років
1.4.1. Європеїзація як національна стратегічна модернізація.
1.4.2. Від "психологічної Європи" до "азіатського ренесансу".
1.4.3. Перекладацтво як шлях до модернізації.
1.4.4. "Заглянути в душу Європи."
1.4.5. Типологічний європейський контекст
1.5. Від ідеологічної "заблокованості" до модерністського плюралізму.
1.5.1. Колізії ідеологічної "заблокованості"
1.5.2. "Пролетарська література" і модернізм.
1.5.3. "Романтика вітаїзму" як український стратегічний концепт модернізму
1.5.4. Модерністська художня свідомість -х: ідеалізм, суб'єктивізм,
естетизм, свобода.
РОЗДІЛ 2. СТИЛЬОВІ ОСОБЛИВОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ
МОДЕРНІСТСЬКОЇ ПРОЗИ - рр. ТА ЇЇ СТРАТЕГІЇ
2.1. Ірраціональність як особливість поетики модерністської прози.
2.1.1. "Модерністичний символізм" Гната Михайличенка.
2.1.2. "Внутрішня" людина в "малій" прозі Валеріана Підмогильного.
2.1.3. Імпресіонізм неореалізму Григорія Косинки
2.1.4. Пантеїстичний ліризм Михайла Івченка.
2.2. Homo ludens як естетичний феномен української прози -х років
2.2.1. Знаковість і свобода творчості, або Життя як гра
2.2.2. Homo ludens і український модернізм.
2.2.3. Суб'єктивні чинники мистецької гри
2.2.4. Форми мистецької гри в модерністському тексті М. Хвильового
2.3. Романтичний стратегічний дискурс модернізму -х років
2.3.1. Проза Ю. Яновського: між романтизмом і неоромантизмом
2.3.2. Естетичні парадокси революційного романтизму
2.3.3. "Романтика вітаїзму" як дискурс художньої практики.
2.3.4. Неоромантичний струмінь індивідуального стилю Ю. Яновського
2.3.5. Модернізація романтичної традиції.
2.4. Експресіоністський проект -х років
2.4.1. Експресіонізм в українському мистецтві
2.4.2. "Антигромадська" ідея та її експресіоністське втілення.
2.4.3. Особливості експресіоністського характеротворення.
2.4.4. "Про ґвалт заліза над душами"
2.5. Урбанізм в українській літературі як її модерністська стратегія
2.5.1. Урбанізм як ознака модерності
2.5.2. Місто як українська мрія
2.5.3. Міський екзистенціальний топос у модерністській прозі.
2.5.4. Маргінальні проблеми в українському модерністському романі
ВИСНОВКИ
СПИСОК
- Київ+380960830922