Вы здесь

Психологічні особливості творчої самодіяльності особистості як умови професійної підготовки майбутніх психологів

Автор: 
Ігнатович Олена Михайлівна
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2004
Артикул:
0404U001557
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

розділ 2) і розглядаються нами як критерії здатності особистості майбутніх психологів до творчої професійної самодіяльності (табл. 3.1.1.).
Таблиця 3.1.1. Критерії здатності особистості студентів-психологів до творчої професійної самодіяльності.
Критерії здатності до творчої професійної самодіяльностіСамоактуаліза-ціяІнтернальністьСамооцінкаІнтелектКреативністьФізична кондиціяПоказники (у станд. один.)Рівень1Дуже низький2Низький 3Нижче середнього4Середній 5Середній6Середній7Вище середнього8Високий9Дуже високий
У ході формуючого експерименту були отримані результати, що свідчать про розвиток здатності студентів-психологів до творчої самодіяльності (табл.3.1.2.).
Таблиця 3.1.2. Показники здатності до творчої самодіяльності студентів-психологів до і після формуючого експерименту.
1 основна група
Вплив самоактуалізації і локалізації суб'єктивного контролю на творчу самодіяльність студентів-психологівПоказник середнього значення творчої самодіяльності до формуючого експерименту (у станд. один.)Показник середнього значення творчої самодіяльності після формуючого експерименту (у станд. один.)ГДІІМДІУВМУРоЛГДІІМДІУВМУРоЛ1 експериментальна група3334562 експериментальна група3336753 експериментальна група3334574 контрольна група3333332 основна група
Вплив інтелекту та креативності на творчу самодіяльність студентів-психологівПоказник середнього значення творчої самодіяльності до формуючого експерименту (у станд. один.)Показник середнього значення творчої самодіяльності після формуючого експерименту (у станд. один.)ГДІІМДІУВМУРоЛГДІІМДІУВМУРоЛ1 експериментальна група3337552 експериментальна група3337683 експериментальна група3334754 контрольна група3333333 основна група
Вплив самооцінки та фізичної кондиції на творчу самодіяльність студентів-психологівПоказник середнього значення творчої самодіяльності до формуючого експерименту (у станд. один.)Показник середнього значення творчої самодіяльності після формуючого експерименту (у станд. один.)ГДІІМДІУВМУРоЛГДІІМДІУВМУРоЛ1 експериментальна група3334562 експериментальна група3336753 експериментальна група3334574 контрольна група333333 Розвиток творчої самодіяльності особистості у професійній підготовці майбутніх психологів уявляє собою трирівневий процес, що складається з наступних компонентів: 1) усвідомлення студентами-психологами мети і завдань професійної підготовки, вибір методів і прийомів професійної самопідготовки; 2) діагностика готовності студентів-психологів до творчої самодіяльності, творча самодіяльність, діагностичний контроль розвитку здатності студентів психологів до творчої самодіяльності у професійній підготовці; 3) визначення і уточнення викладачами змісту професійної підготовки студентів-психологів, організація системи творчої самодіяльності студентів-психологів (рис. 3.1.2).

Рис. 3.1.2. Модель розвитку творчої самодіяльності майбутніх психологів у професійній підготовці.
У професійній підготовці майбутніх психологів, ще на початку навчання, коли викладачами визначаються мета, завдання і зміст навчальних дисциплін, необхідно враховувати рівень здатності студентів до творчої самодіяльності. Оскільки це, як виявлено у даному дослідженні, впливає на ефективність подальшої професійної підготовки і розвиток особистості у ході здійснення відповідних форм творчої самодіяльності.
Модель розвитку творчої самодіяльності студентів-психологів передбачає здійснення наступних умов професійної підготовки:
1. Спрямованість змісту навчально-пізнавальної діяльності студентів на розвиток творчої самодіяльності, як основної умови професійної підготовки майбутніх психологів.
До змісту навчання й організації навчальної і науково-творчої діяльності студентів пред'являються вимоги науковості й оптимального сполучення їх навчальної, науково-творчої і позанавчальної роботи. Вимога науковості орієнтує педагогічну діяльність на ознайомлення студентів з основними закономірностями і методами процесу пізнання. Оптимальне сполучення різних видів діяльності студентів обумовлює розвиток їх творчої самодіяльності не за умови будь-якої суми знань, передбачених навчальними дисциплінами вузу і що накопичуються в процесі навчальної діяльності, а шляхом їхньої органічної єдності і взаємозв'язку з іншими складовими цілісної сфери життєдіяльності студентів.
2. Послідовний психодіагностичний контроль і самоконтроль розвитку творчої самодіяльності студентів у процесі професійної підготовки.
Ця умова випливає з того, що у вузі необхідно створювати такі умови, щоб кожний студент був залучений до виконання завдань, пов'язаних з творчою самодіяльністю, що включає в себе як виконання обов'язкової навчальної програми, так і самоосвіту й участь у науково-творчій роботі. Реалізація цієї умови припускає виконання вимог доступності і систематичності в організації навчальної і наукової форм творчої самодіяльності студентів.
3. Раціональне сполучення колективної й індивідуальної творчої самодіяльності студентів.
Основною формою організації студентів є колектив, в умовах котрого кожний з них набуває статусу творчої самодіяльної особистості. При цьому не можна ігнорувати роль самостійних зусиль і індивідуальні прояви майбутніх психологів в спільній творчій діяльності. Диференціація змісту професійної підготовки відповідно до індивідуальних здатностей і можливостей студентів надає можливість кожному з студентів усвідомлювати свої реальні спроможності і здатність до творчої самодіяльності, розвивати і оновлювати особистісні властивості, адекватно оцінювати свої успіхи в колективній творчій самодіяльності.
4. Раціональне сполучення головної ролі викладача і свідомо активної самостійної професійної підготовки студентів.
Особистість викладача, його професійна компетентність і професійна