РОЗДІЛ 2
ТЕОРЕТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ НАВАНТАЖЕНОСТІ БАГАТОПАРНИХ ФРИКЦІЙНИХ ВУЗЛІВ
СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВОГО ГАЛЬМА
БУРОВОЇ ЛЕБІДКИ
2.1. Перехід від однієї до двох пар тертя у фрикційних вузлах гальма
Для стрічково-колодкових гальм, що мають фрикційні вузли різних типів та
працюють у повторно-короткотривалому режимі навантаження, інтервал зміни
середніх питомих навантажень складає 0,3-1,5 МПа, початкових швидкостей
ковзання – 1,0-20,0 м/с, середніх температур поверхонь тертя – 100-1000 °C.
При певній сукупності фізико-механічних властивостей матеріалів, що труться,
швидкостей ковзання, питомих навантажень, поверхневих температур тощо на
поверхнях тертя буде виникати певна шорсткість, що відповідає заданим умовам
тертя. При зміні умов тертя, змінюється і шорсткість поверхонь, що впливає на
інтенсивність зношування пар тертя гальма. Остання може бути істотно зменшена
не лише вибором матеріалів пар тертя, але й раціональним їхнім розташуванням у
спряженнях.
У залежності від твердості (H) та розмірів поверхонь дотику (AH) взаємодіючих
пар тертя, за пропозицією професора Д. Н. Гаркунова [42], доцільно розрізняти
наступні умови розташування фрикційних матеріалів:
Н1>H2; AH1
- Киев+380960830922