Ви є тут

Професійна підготовка соціальних працівників до здійснення посередництва (на матеріалах США і Канади)

Автор: 
Гайдук Ніна Михайлівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0405U000979
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2. МОДЕЛЬ ПОСЕРЕДНИЦТВА
2.2
Тема 3: Модель та особливості процесу посередництва
Теоретична частина
Стадії процесу посередництва, що поділяються на дві категорії: попередня
стадія, що передує початку спільних зустрічей, і процес, що розпочався, як
тільки посередник започаткував офіційні переговори.
Стадії процесу посередництва: початок посередницької зустрічі, визначення
проблем(и) і складання програми дій, розкриття невиявлених інтересів учасників,
вироблення і оцінювання альтернатив для вирішення питань, остаточні переговори
і досягнення офіційного рішення.
Лабораторна робота №3
Вправа1. Обговорення в малих групах з наступним узагальненням у великій групі.
Важливість процесу, порівняння посередництва з процесом вирішення проблем у
соціальній роботі.
Навчальні засоби: Графопроектор з прозірками, роздаткові матеріали для роботи в
групах, посібник з курсу

2.3
Тема 4: Попередня стадія моделі посередництва: залучення учасників, тестування,
орієнтація та попередні індивідуальні зустрічі
Теоретична частина
Залучення учасників конфлікту до посередництва та оцінювання ситуації як процес
відбору
Компоненти процесу відбору: залучення учасників, інформування їх у чіткий,
непогрожуючий спосіб про конфліктну ситуацію і про процес посередництва, що є
основною частиною попередньої стадії.
Групова та індивідуальна орієнтація.
Визначення опору як ознаки браку інформації і присутності страху.
Мотивація. Збільшення потенційних позитивних моментів мотивації завдяки
поінформованому рішенню на противагу реакції на зовнішній тиск, наприклад, за
рішенням суду.
Збір інформації, що сприяє визначенню життєздатності, придатності посередництва
в конкретній ситуації як важливе завдання посередництва.
Критерії для оцінювання готовності учасників і придатності посередництва:
фактори часу, добровільність, нейтралітет посередника, підтримування стосунків,
дослідження вибору, бажання розглянути категорії питань, рівновага сили, а
також питання безпеки.
Лабораторна робота №4
Вправа 1. Обговорення в малих групах з наступним узагальненням у великій групі.
Попередня стадія моделі посередництва. Її важливість у процесі посередництва
Вправа 2. Обговорення в малих групах з наступним узагальненням у великій групі.
Важливість відбору (визначення придатності, а також питань безпеки).
Вправа 3. Необхідні уміння, що застосовуються на цій стадії.
Вправа 4. Рольова гра. Робота в малих групах
Навчальні засоби: Графопроектор з прозірками, роздаткові матеріали для роботи в
групах, посібник з курсу

2.4
Тема 5: Відкриваюча стадія моделі посередництва: спільна орієнтація, визначення
основних правил, формулювання домовленості і визначення категорій питань
Теоретична частина
Створення відповідного (спокійного) тону зустрічі. Пояснення мети зустрічі,
ролі посередника, визначення основних правил.
Формулювання домовленості, оцінювання готовності осіб просуватися далі,
збирання інформації щодо згоди брати участь у процесі посередництва.
Формулювання неофіційної і офіційної домовленості з учасниками.
Підготовка учасників до можливих окремих і додаткових зустрічей.
Визначення категорій питань як невід`ємна частина процесу посередництва, що має
чітку структуру. Підвищення довіри до процесу завдяки умілому керівництву.
Відкриваючі твердження (розповіді історій) і цільовий підсумок як головні
компоненти цієї стадії процесу посередництва.
Навички та вміння, що застосовуються на цій стадії процесу посередництва.
Лабораторна робота №5
Вправа 1. Обговорення в малих групах з наступним узагальненням у великій групі.
Відкриваюча стадія моделі посередництва. Роль цієї стадії в контексті
посередництва.
Вправа 2. Обговорення в малих групах з наступним узагальненням у великій групі.
Складові безпечного / зручного середовища.
Вправа 3. Обговорення в малих групах з наступним узагальненням у великій групі.
Необхідні уміння, що застосовуються на цій стадії.
Вправа 4. Рольова гра. Робота в малих групах
Навчальні засоби: Графопроектор з прозірками, роздаткові матеріали для роботи в
групах, посібник з курсу
2.5
Тема 6: Середня стадія моделі посередництва: виявлення прихованих інтересів, а
також спільних проблемних питань і моментів згоди
Теоретична частина
Особливості процесу виявлення прихованих інтересів. Робота над однією
категорією питань за один раз.
Аналіз невиявлених інтересів
Поділ проблеми на робочі сегменти.
Сприяння процесу – підтримування моменту згоди. Періодичний підсумок
представлених категорій питань. Створення позитивного оточення, скерованого на
мету.
Задавання запитань через цікавість на противагу формулюванню тверджень.
Спостереження за змінами у спілкуванні ( відносинах) між учасниками, сприяння
цим змінам та їх підсилення.
Визначення сфери спільних інтересів у вирішенні проблем.
Можливості використання приватних чи окремих зустрічей.
Лабораторна робота №6
Вправа 1: Обговорення в малих групах з наступним узагальненням у великій групі.
Середня стадія моделі посередництва.
Вправа 2. Обговорення в малих групах з наступним узагальненням у великій групі.
Необхідні уміння, що застосовуються на цій стадії.
Вправа 3. Рольова гра. Робота в малих групах
Навчальні засоби: Графопроектор з прозірками, роздаткові матеріали для роботи в
групах, посібник з курсу

2.6
Тема 7: Завершальна стадія моделі посередництва: обговорення процесу та
укладання угоди
Теоретична частина
Підсумок сфери нового розуміння і допомога учасникам закінчити зустріч.
Оцінювання опору.
Допомога у виборі найкращого рішення, переговори про закінчення зустрічі, що
відбуваються декількома шляхами: а) перевірка разом з