Ви є тут

Навчання учнів старшої школи міжкультурного спілкування англійською мовою з орієнтацією на вибір професії

Автор: 
Іванова Алла Сергіївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U001047
129 грн
Додати в кошик

Вміст

розділ 2.1), це переважно діалог-розпитування (розпитати про умови
вступу/навчання у представників ВНЗ, взяти інтерв’ю у студентів про те, як і
які організації допомагають їм визначитися з майбутньою професією, пройти
інтерв’ю в компанії), діалог-домовленість (домовитися про зустріч з
роботодавцем), діалог-обговорення (обговорення можливої кандидатури на посаду)
чи діалог-дискусія (Чи потрібні українським школярам спеціальні організації, що
надаватимуть всебічну допомогу під час вибору професії?). Ці вправи –
рецептивно-продуктивні, комунікативні. Під час їхнього виконання рекомендовано
використовувати лише природні опори. Як природні опори можуть використовуватися
журнали, об’яви про вакантні робочі місця, анкети, автобіографії, рекламні
проспекти ВНЗ тощо. Наведемо приклад вправи на оволодіння
діалогом-обговоренням.
Приклад 10
Мета: навчити створювати груповий діалог-обговорення на основі запропонованої
ТКС
Завдання: You’re members of the selection panel that interviewed three
candidates yesterday. Now you meet again to decide who should be offered the
job. Work in groups of three or four students.
a) Read the advertisement to know what requirements for the candidates the
company has.
A well-known International Computing Net Training company is seeking an IT
istructor. As this post involves constant communication, the successful
candidate will have at least two years’ experience working with people in any
industry.
We are looking for an ambitious European Union national with exceptional
interpersonal skills. He/She will be 25-30, energetic, committed, organised,
punctual, well groomed.
Instructor Certification Programme and good career prospects are offered to the
candidates who are interested in IT and will benefit from their training
programme. Essential languages are English, German. Knowledge of Spanish and
Italian an advantage. Interviews (in English) to be held in London. For an
Application Form, please contact: …..
b) Three candidates were chosen. Read short information about each candidate.
Application form of Candidate 1.
Name
Nationality
Age
Marital status
Qualifications
Present job
Experience
Languages
Availability
Careen Dowles
Britain
29
Married, one child
BA English literature, University of Warwick;
Diploma of Education, University of London
Training manager, Nycron Styles Ltd (Lancaster)
Teaching, then fashion industry
English, German and some Italian
Immediate
Application form of Candidate 2.
Name
Nationality
Age
Marital status
Qualifications
Present job
Experience
Languages
Availability
Martin Sanders
Germany
30
Married, one child
Degree in Modern Languages, University in Heidelberg;
Diploma in personal studies, Bonn Chamber of Commerce;
2-months’ computer course
Assistant Training manager, AG Pharma (Cologne)
Teaching, then pharmaceutical industry
German, English, French, Portuguese
At three months’ notice
Application form of Candidate 3.
Name
Nationality
Age
Marital status
Qualifications
Present job
Experience
Languages
Availability
Isabella Rossetti
Italy
28
Single
Degree in Art History, University of Barcelona;
Diploma in Personnel Studies, London Executive College
Personnel Manager, Cosmetics Laboratory (Madrid)
Journalism, then cosmetics industry
Italian, Spanish, English, some Hungarian
At four weeks’ notice
c) Give reasons for choosing the candidate you like and your opinions on other
candidates. Come to a final decision whom to hire for the position.
Під час виконання цієї вправи учням дається текст об’яви про вакансію та
інформація про кожного кандидата (особисті дані, освіта, досвід роботи,
професійні якості, рекомендації, додаткові дані про знання мов, хобі). Вправи
а) і b) – у читанні: комунікативні рецептивні, з частковим керуванням, без
ігрового компонента, з опорами, одночасні індивідуальні. Вправа с) – у
говорінні: комунікативна рецептивно-продуктивна, з мінімальним керуванням, з
рольовим ігровим компонентом, з природними опорами, виконується в малих
групах.
Розглянемо групу вправ для навчання ММ. В нашій системі вправ передбачене
навчання монологу-повідомлення про умови вступу та навчання у ВНЗ Британії, США
та України; монологу-розповіді про майбутню професію та свої уподобання,
пов’язані з нею; монологу-міркування / переконання про престижні професії, про
переваги та недоліки професій; монологу-опису процесу підготовки до проходження
інтерв’ю. Зауважимо, що в нашій системі вправ більшість монологічних
висловлювань є підготовленими. Це пов’язано з тим, що проблема вибору професії
була визнана старшокласниками як складна для обговорення [39:3-4], і тому вони
потребують додаткової інформації, яку отримують з текстів для читання та
аудіювання. Непідготовленим може бути тільки монолог-розповідь про майбутню
професію і власні уподобання.
Навчання ММ в нашій системі вправ починається з етапу оволодіння вмінням
висловлюватись на понадфразовому рівні на основі мовленнєвої ситуації за
допомогою різних опор. Вправи у монологічному висловлюванні понадфразового
рівня – це продуктивні вправи, в яких можливе використання штучних опор.
Наведемо приклад вправи, в якій учням, що прочитали кілька британських та
американських об’яв про вакансії, необхідно їх проаналізувати.
Приклад 11
Мета: навчити учнів мікромонологу-повідомлення
Завдання: If you are looking for a job in Britain or in the USA you should be
aware of what the job advertisements are.
a) Read the advertisements from some British and American mass media. Come to
the conclusion what information is provided in the advertisements in the two
countries. Tick (v) the appropriate point.