Ви є тут

Діяльність органів місцевого самоврядування в забезпеченні транспортних послуг

Автор: 
Крісенко Олег Вікторович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0405U001833
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАДАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ
ГРОМАДІ МІСТА
2.1. Cистемний підхід до організації надання транспортних послуг органами
місцевого самоврядування
На сьогодні важливі зміни відбулися в апараті методології дослідження, що
використовує різні варіанти системного аналізу, як це було показано в розділі
1. Крім систем диференціальних рівнянь, тепер для побудови загальної теорії
систем використовуються абстрактна алгебра, теорія множин, математична логіка,
методи досліджень операцій і інше.
Сучасний етап розвитку концепцій системного дослідження характеризується
глибокою диференціацією підходів до побудови системного аналізу. Поряд із
триваючими спробами створення досить узагальнених системних теорій з'явилася
значна кількість робіт, присвячених системним аспектам окремих наукових
напрямів. Ця сфера системного дослідження є найбільш значущою, всі інші області
системної науки, в решті-решт, призначені для її обслуговування. У даній сфері
системного дослідження найбільше оперативно створюються і широко впроваджуються
в наукову практику конкретні методи і прийоми системного аналізу і саме тут
отримані найбільш важливі результати.
У загальному випадку під системою розуміється наявність множини складових
(суб'єктів та об'єктів) з набором зв'язків між ними і між їх групами, тобто
все, що складається із пов'язаних одна з однією частин, називається системою.
При цьому суб'єктів та об'єкти (їх частини) функціонують за часом як єдине ціле
— кожен суб'єктів, об'єкт, підсистема, осередок працюють заради єдиної мети, що
постає перед системою в цілому.
Отже, особливість системного підходу полягає в тому, що в припустимих межах
система управління об'єктом в системі місцевого самоврядування досліджується як
єдиний організм з урахуванням внутрішніх зв'язків між окремими елементами і
зовнішніми зв'язками з іншими системами й об'єктами [13,36].
Система визначається у термінах: “суб'єкти”, “об'єкти», “зв'язки” і
“властивості” [139].
Передбачається, що зв'язки існують між усіма системними елементами місцевого
самоврядування, між системами і підсистемами [4]. Зв'язками першого порядку
називаються зв'язки, функціонально необхідні один одному. Додаткові зв'язки
називаються зв'язками другого порядку. Якщо вони присутні, то в значній мірі
поліпшують дію системи місцевого самоврядування, але не є функціонально
необхідними. Зайві або суперечливі зв'язки називаються зв'язками третього
порядку.
У процесі дослідження системи місцевого самоврядування, щодо вирішення проблеми
підвищення якості та ефективності надання послуг населенню, обгрунтовано
приймається рішення які зв'язки істотні, а які тривіальні, тобто питання про
тривіальність виявляється пов'язаним з особливостями системи і задачами, що
поставлені перед нею [140].
У даному дослідженні в системі місцевого самоврядування ми виділяли
соціально-економічні й абстрактні системи.
Соціально-економічні системи складаються з особистостей або громад та з
природних або штучних об'єктів, які забезпечують їх життєдіяльність. Цим
системам можна протиставити абстрактні системи. В останніх властивості
об'єктів, що існують тільки в розумі дослідника, представляють символи. Ідеї,
плани, програми, гіпотези і поняття, що знаходяться в процесі дослідження,
можуть бути описані як абстрактні системи.
Досліджувана система місцевого самовряду­вання є соціально-економічною системою
і організаційно-правовим механізмом, завдяки якому ТГ безпосередньо та через
ОМС здійснюють функції і повноваження місцевого самоврядування [2].
Корнієнко М.І. [54] звертає увагу, що треба чітко розрізняти систему місцевого
самоврядування взагалі і систему місцевого самовряду­вання конкретного села,
селища, міста. Якщо система місцевого самоврядування конкретного села, селища,
міста є цілісним утворенням, то система місцевого самоврядування взагалі за
своїм характером є системним комплексом, який включає в себе як системи
місцевого самоврядування конкретних сіл, селищ, міст, так і районні та обласні
ради - ОМС, що представляють в районах та областях спільні інтереси ТГ сіл,
селищ, міст.
Відповідно до чинного законодавства [58] основними елементами системи місцевого
самоврядування села, селища, міста є ТГ села, селища міста і ОМС, якими є
сільська, селищна, міська рада та її виконавчі органи - виконавчий комітет,
відділи, управління та інші створювані радою виконавчі органи. До системи
місцевого самоврядування села, селища, міста як її самостійні елементи
віднесені сільський, селищний, міський голова, який очолює виконавчий орган
сільської, селищної, міської ради та головує на її засіданнях, а також органи
самоорганізації населення - будинкові, вуличні, квартальні та інші комітети.
До системи місцевого самоврядування у містах з районним поділом відносяться
також районні в місті ТГ, а також районні в цих містах ради та їх виконавчі
органи. Разом з тим, не всі з наведених елементів системи місцевого
самоврядування села, селища, міста є такими, що мають обов'язково створюватися.
Так, наприклад, у сільських радах, що представляють ТГ, які налічують до 500
жителів, за рішенням відповідної ТГ або сільської ради виконавчий комітет може
не утворюватися, а його функції здійснює сільський голова одноосібно.
Відносно внутрішньої структури щодо відділів, управлінь та інших виконавчих
органів сільської, селищної, міської ради, то вони "можуть утворюватись".
Тобто, на практиці вказані органи утворюються там, де в цьому є нагальна
необхідність, переважно міськими радами міст обласного, республіканського,
загальнодержавного значен­ня, де є великі обсяги викона