Структура, масштаби використання, проведення добового часу в соціальних медіа сьогодні суттєво відрізняється від того, як це все відбувалось, десять- двадцять років тому. За словами американського вченого Шрума, Facebook, Instagram і TikTok зорієнтовані на звикання. З огляду на повсякденну їх інтеграцію, загалом негативний вплив на психічне здоров’я може бути ще більшим.
Одним із методів дослідження причинно-наслідкових зав’язків впливу соціальних мереж на психоемоційний стан підлітків є анкетування, інтерв’ю тощо. Конкретно зорієнтований на глибоке вивчення даної проблематики є SMART Schools від Бірмінгемського університету в Англії. Експерт Вікторія Гудієр та її команда порівнюють психічний та фізичний стан учнів, у школах, де обмежене використання гаджетів, із тими, хто відвідує школи без таких обмежень.
Процес спілкування з підлітками та їхніми близькими — найкращий шлях зрозуміти інструменти, за допомогою яких соціальні мережі впливають на їх добробут —позитивно чи негативно, каже Гудієр. «Соціальні медіа блискавично набирають обертів, а дослідження потребують більше часу, щоб наздогнати цей процес».
Зрештою, доки цього не відбудеться, допоки дослідники не мають конкретних доказів щодо превалювання негативного над позитивним (чи навпаки) впливом соцмереж на психо-емоційно-фізичний стан дослідники не можуть дати однозначних рекомендацій.
- Київ+380960830922