Ви є тут

Організаційний механізм реструктуризації інтегрованих корпоративних структур

Автор: 
Гарафонова Ольга Іванівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
3406U001186
129 грн
Додати в кошик

Вміст

розділ 2.3) полягає не стільки в рівні
конструкції та технології виробництва, скільки у відсталій системі організації
та управління виробництвом, що не відповідає вимогам ринкової економіки.
На підставі даних, отриманих в результаті аналізу діяльності ВАТ «НЗТА», слід
зазначити, що, оскільки підприємство може вибрати самостійно шлях вдосконалення
системи управління, його керівництво має можливість вибрати напрямок отримання
сертифікату якості:
залучити консультуючу організацію для надання допомоги при розробці
документації та підготовці до сертифікації;
самостійно впровадити систему менеджменту якості.
Нова серія стандартів ISO 9001:2000 покликана не тільки більш ефективно
вирішувати проблеми оптимальних, з точки зору якості, процесів побудови системи
управління підприємством, але й передбачає постановку процесу безперервних
удосконалень, що гарантує постійне впровадження удосконалень в процес
управління підприємством. В основу оновленої системи ISO 9001:2000 покладені 8
основоположних принципів, які перекликаються з принципами TQM та покликані
гарантувати досягнення організацією постійного успіху. Ці принципи викладені в
розділі 1.3 даної дисертаційної роботи.
Процес побудови системи менеджменту якості, що покладений в основу системи ISO
9001:2000, являє собою по суті підхід до вдосконалення системи управління через
орієнтацію її на потреби споживачів та оптимізацію бізнес-процесів. Отже,
впровадження та сертифікація системи менеджменту якості в АТ холдингу – це по
суті організаційні процеси за умов здійснення корінної реструктуризації всієї
ІКС.
Розглянемо варіанти самостійного впровадження системи якості та впровадження
СМЯ за допомогою консалтингової фірми з точки зору витрат. Для цього побудуємо
календарні графіки наведених вище двох варіантів (див. табл. 3.15, 3.16) та
сітьові графіки з визначенням тривалості проектів (додатки У.2-У.3). На
підставі результатів проведеної оцінки слід відмітити, що розробка та
впровадження СМЯ за допомогою консультантів відбудеться швидше на 6 місяців,
ніж впровадження СМЯ власними силами підприємства. Це дозволить заощадити ВАТ
«НЗТА» час та гроші. Залучення досвідчених консультантів, незважаючи на
витрачені кошти, може бути ефективним з точки зору оптимізації роботи, економії
часу та внутрішніх ресурсів. Як вже було відмічено, це інвестиції в майбутнє.
Усе це може бути забезпечено за умови достатньої компетенції залучених
консультантів.
Таблиця 3.15
Календарний план розробки та впровадження СМЯ ВАТ «НТЗА» на відповідність МС
ISO 9001:2000 [6 - Впровадження та розробка СМЯ за участі Російського морського
реєстру судноплавства. Цей сертифікаційний орган є прийнятним для АТ холдингу,
оскільки одним із напрямків його роботи є розробка та впровадження СМЯ на
підприємствах машинобудівного комплексу]
Найменування робіт (етапів)
Тривалість етапу, місяців
Вартість, грн.
1.
Побудова структурної моделі СЯ
1.1.
Прийняття організаційних рішень по розробці системи управління якістю
(виконується Підприємством)
0,5
1.2.
Формування робочої групи та керівного органу по розробці, впровадженню та
підтримці СЯ (виконується Підприємством)
0,5
1.3.
Консультування при розробці плану заходів по доробці системи управління якістю
підприємства
0,5
1588,00
1.4.
Розгляд документації СЯ, що є в наявності, упорядкування документації за
відповідними елементами СЯ, розподіл документації „господарям” процесів та
розробникам відповідних процедур
2115,00
1.5.
Розробка структурної моделі СЯ та приблизного списку документів з розподілом їх
по рівням.
1,5
1588,00
1.6.
Проведення консультацій на першому етапі
0,5
900,00
2.
Розробка документації СЯ
2646,00
3.
Освоєння СЯ та оцінка її ефективності
3.1.
Проведення пробних перевірок СЯ
0,5
3705,00
3.2.
Аналіз ефективності функціонування СЯ
1,5
1588,00
4.
Підготовка системи якості до сертифікації
4.1.
Проведення консультацій на четвертому етапі
0,5
530,00
Всього
11,5
14660,00
ПДВ 20%
17592,00
Таблиця 3.16
Календарний план розробки та впровадження СМЯ ВАТ «НТЗА» на відповідність МС
ISO 9001:2000 [7- впровадження та розробка СМЯ власними силами підприємства]
Найменування робіт (етапів)
Тривалість етапу, місяців
Вартість, грн.
1.
Підготовка та планування впровадження СМЯ
1.1
Обстеження діючої СЯ
1.2.
Розробка плану впровадження
1.3.
Визначення політики в області якості
0,5
1.4.
Формування робочої групи
1.5.
Навчання персоналу
11256,00
2.
Розробка та впровадження документації
2.1.
Підготовка графіку розробки та впровадження документації
0,5
2.2.
Розробка документації СЯ
2.3.
Впровадження документації СЯ
2.4.
Проведення внутрішнього аудиту
2.5.
Здійснення корегуючих дій
1,5
2.6.
Затвердження Настанови з якості
0,5
3.
Сертифікація СЯ
3.1.
Вибір органу сертифікації
Всього
17,5
11256,00
ПДВ 20%
13507,20
Перш ніж вдосконалити СМЯ, спочатку треба обстежити стан існуючої системи
менеджменту якості (аналіз якої наведено в додатку У.1). Важливо пам’ятати, що
коли говорять про розробку та впровадження системи якості на основі стандартів
ISO серії 9001:2000, мова не йде про щось принципово нове. В кожній організації
існує своя система управління якістю документації, яку необхідно привести у
відповідність з вимогами ISO серії 9001:2000.
Таким чином, по-перше, слід провести управлінську діагностику спочатку АТ, на
якому впроваджується СМЯ, а, по-друге, і всієї ІКС. Діагностику системи
управління ВАТ «НЗТА» можна здійснити у відповідності з методикою, наведеною в
розділі 3.1 [8 - при здійсненні діагностики, слід користуватися показниками, щ