Ви є тут

Прокурор як суб’єкт адміністративного процесу

Автор: 
Агєєв Олександр Володимирович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U003605
129 грн
Додати в кошик

Вміст

Розділ 2
Участь прокурора як суб’єкта адміністратив-ного процесу в окремих
адміністративних провадженнях
2.1. Прокурор як суб’єкт провадження по справах про адміністративні
правопорушення...........................................................................................81
2.2. Прокурор як суб’єкт дисциплінарного
провадження................................96
2.3. Прокурор у провадженні за зверненнями
громадян.................................118
2.4. Представництво прокурором інтересів громадянина та держави
в адміністративному
процесі......................................................................140
висновки........................................................................................................158
Список використаних
джерел.......................................................171
Додаток
1........................................................................................................198
Додаток 2…………………………………………………………………....199
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Положення Конституції України, які визнають
найвищою соціальною цінністю людину, її життя, здоров’я, честь і гідність,
недоторканність і безпеку, значною мірою визначають спрямування сучасних
процесів розбудови в Україні демократичної правової держави. В умовах
сьогодення йде активна робота щодо вдосконалення законодавства, приведення його
у відповідність з міжнародними стандартами, відпрацювання належних механізмів
взаємодії держави, її органів з громадянами. Дієвість цього механізму безумовно
залежить від рівня правової регламентації такої важливої сфери правового
регулювання, якою є сфера адміністративного процесу. Належна реалізація в цій
сфері прав і свобод громадян, дотримання балансу між інтересами конкретної
людини і держави вимагає чіткого регулювання правового статусу всіх суб’єктів
адміністративно-процесуальної діяльності. При цьому однією із найважливіших є
проблема вдосконалення юридичних гарантій забезпечення і реалізації прав та
свобод громадян в їх відносинах з органами держави. Особливе місце в юридичному
механізмі забезпечення прав і свобод громадян у сфері адміністративного процесу
займає прокуратура. Протягом десятиріч ця важлива державна інституція була й
залишається дієвим важелем дотримання законності в діяльності органів
виконавчої влади, посадових осіб всіх рівнів, забезпечення правової захищеності
громадян і налагодження належного функціонування всіх ланок органів виконавчої
влади. Практика свідчить, що сьогодні порушення прав і свобод громадян у сфері
адміністративного процесу є явищем досить розповсюдженим. При цьому одним із
ефективних засобів боротьби з такого роду порушеннями є діяльність органів
прокуратури. Значною мірою ця обставина обумовлює актуальність питань,
пов’язаних з визначенням у межах чинного законодавства України організаційних
та процесуальних засад функціонування органів прокуратури, реалізації її
повноважень у сфері адміністративного процесу.
Актуальність проблеми обумовлена також необхідністю проведення відповідних
науково-теоретичних досліджень правового становища прокурора як суб’єкта
адміністративного процесу, оскільки в сучасній юридичній літературі це питання
дотепер не досліджувалось. Ось чому виникає потреба в комплексному дослідженні
і теоретичному узагальненні питань діяльності прокуратури в сфері
адміністративного процесу, розробка яких є одним із перспективних напрямків
дослідження проблем адміністративного процесу в цілому і, певною мірою, має
міждисциплінарне значення, оскільки пов’язано з проблемами науки прокурорського
нагляду, інших галузевих юридичних наук, зокрема – цивільного та господарського
процесів. Від вирішення цих питань певною мірою залежить і реалізація
адміністративно-правової реформи в Україні. Вказані обставини і зумовлюють
актуальність дисертаційного дослідження.
Зв’язок з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження
виконано відповідно до п. 1.11 Пріоритетних напрямків фундаментальних та
прикладних досліджень навчальних закладів та науково-дослідних установ МВС
України на період 2002–2005 рр., затверджених наказом МВС України № 635 від 30
червня 2002 р., та п. 2.1 Головних напрямків наукових досліджень Національного
університету внутрішніх справ МВС України на 2001–2005 рр., схвалених вченою
радою Національного університету внутрішніх справ 23 березня 2001 р., протокол
№ 3. Тема дисертації затверджена вченою радою Національного університету
внутрішніх справ 29.10.2004 року, протокол № 9.
Мета і завдання дослідження. Мета дисертаційного дослідження полягає у тому,
щоб на основі аналізу теоретичних напрацювань вчених різних галузей права,
насамперед, адміністративного, а також чинного законодавства України,
узагальнення практики його реалізації визначити сутність, зміст та особливості
правового регулювання діяльності прокурора як суб’єкта адміністративного
процесу, виявити особливості правовідносин, пов’язаних з його участю у
відповідних адміністративних провадженнях, виробити пропозиції та рекомендації
щодо усунення недоліків у правовому регулюванні, вдосконалення чинного
законодавства.
Зазначена мета дослідження зумовила постановку та розв’язання наступних
завдань:
усвідомлення суті, поняття та загальної структури адміністративного процесу як
складного правового явища;
дослідження значення і ролі прокурорського нагляду в роботі щодо забезпечення
законності в діяльності органів держави, місця органів прокуратури в системі
державного механізму;
здійснення наукового аналізу функцій прокуратури