Ви є тут

Соціально-педагогічні умови формування позитивно спрямованої поведінки молоді засобами соціальної реклами

Автор: 
Стрелковська Анна Леонідівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0407U002437
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ВПЛИВУ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ НА ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНО СПРЯМОВАНОЇ ПОВЕДІНКИ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ............................
842.1. Ефективна соціальна реклама як фактор формування позитивно спрямованої поведінки молодої особистості................................................
852.2. Місце та роль соціальної реклами у соціально-педагогічній діяльності закладів освіти................................................................................
1192.3. Методичні засади обґрунтування активізації впливу соціальної реклами на процес формування позитивно спрямованої поведінки студентської молоді...........................................................................................
146ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 2..............................................................185ВИСНОВКИ........................................................................................187СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ..................................................191ДОДАТКИ.....................................................................................213

ВСТУП
Актуальність та доцільність дослідження. У сучасних соціокультурних умовах українського суспільства надзвичайно важливим є формування в молодого покоління знань, умінь і навичок позитивно спрямованої поведінки. Звернення до молоді як до суб'єкта досліджень зумовлено тим, що дана категорія є динамічною частиною населення, якій належить провідна роль у подоланні кризи українського суспільства, здійсненні закладених у Конституції України програмних цілей та створення правового, громадянського суспільства. Молодь, особливо студентська, є уособленням майбутнього людства. Можна стверджувати, що вона є одним з основних людських ресурсів розвитку країни, виконує роль провідної сили, яка перетворює цей порядок, їй належить визначальна роль у внесенні соціальних змін, економічного розвитку і соціального прогресу. Однак сьогодні серед української молоді досить поширеними є тенденції девіантної поведінки, пов'язані, в першу чергу, з безконтрольним вживанням тютюнових, алкогольних виробів та з веденням ранніх, безладних та небезпечних статевих стосунків. З одного боку, ситуація погіршується у зв'язку з відсутністю продуманої інформаційної молодіжної політики держави, а з іншого, наявністю широкого асортименту доступних алкогольних і тютюнових виробів та лібералізацією статевої моралі. Наслідком цього є недостатня сформованість у молоді України установок позитивно спрямованої поведінки. Однією з уразливих категорій молоді є студенти. Адже студент, вийшовши з усталеного соціального середовища (сім'ї, школи), з-під постійного контролю, замкнутої сфери спілкування, не відразу може адаптуватися до нових умов, нової соціальної ролі, а це, як правило, призводить до асоціальних вчинків, позицій, поведінки.
Варто відзначити, що з метою формування позитивно спрямованої поведінки у соціально-педагогічній роботі з молоддю довгий час використовуються вербальні методи. Однак практика використання показує їх недостатню ефективність. У зв'язку з цим особливо актуальним нині є питання розробки та впровадження нової системи форм, методів та засобів виховання молодих українців. Сьогодні з особливою увагою на порядок денний ставиться питання необхідності поширення соціальної реклами - ефективного засобу впливу на формування поведінки молоді та водночас перспективного напряму соціально-педагогічної роботи. Отже, на сучасному етапі розвитку України значно зростають наукова та практична значущість формування позитивно спрямованої поведінки молоді засобами соціальної реклами та визначення необхідних соціально-педагогічних умов, які б забезпечували ефективність впливу соціальної реклами на молодь, що і обумовлює актуальність дослідження.
Соціальна реклама - вже довгий час використовується в зарубіжній практиці. Однак для України - це відносно новий, мало досліджуваний феномен. Вивченням сутності та особливостей поняття соціальної реклами займалися Н.Арацкая [14], Т.Астахова [19], Л.Березовець [30], О.Грубін [71], С.Ісаєв [98], Є.Курочкіна [139-141], Д.Огілві [187]. Однак у працях дослідників недостатньо висвітлені питання, пов'язані з визначенням та розробкою критеріїв ефективності соціальної реклами для молоді, її якості, психологічної продуманості, обґрунтуванням дієвості соціальної реклами в умовах соціальної рекламно-інформаційної кампанії, розробкою технології використання та впровадження соціального рекламного продукту на різних рівнях організації, в тому числі й в умовах соціально-педагогічних установ.
Оскільки виховання та становлення молодих людей значною мірою відбувається в умовах різних соціальних інститутів, зокрема, освітніх закладів, значної актуальності набуває використання та впровадження соціальної реклами в соціально-педагогічну діяльність закладів освіти. Визначальну роль у цьому процесі відіграє створення необхідних умов, здатних активізувати ефективність впливу соціальної реклами на формування позитивно спрямованої поведінки молоді. Для розв'язання та реалізації даної проблеми необхідне теоретичне осмислення та напрацювання практичних підходів формування позитивно спрямованої поведінки молоді за допомогою впливу соціального рекламування, пошук нових форм та методів рішення соціально-педагогічних завдань з цієї проблеми, з'ясування основних умов оптимального забезпечення та реалізації впливу засобів соціальної реклами, визначення соціально-психологічних можливостей впливу соціальної реклами на особистість. Деякі аспекти, що стосуються виявлення соціально-педагогічних умов, які сприяють формуванню позитивно спрямованої поведінки молоді, знайшли своє відображення у теоретичних працях Є.Авдуєвської [2], І.Артюхової [17], Ю.Бабанського [20], К.Байші [24], І.Беха [33-34], О.Голоцван [54], В.Гуріна [73], А.Донцова [79], В.Іванова [100], А.Капської [106-107], О.Карпенко [109], О.Пилипенко [196], В.Ядова [222].
Аналіз наукової літератури свідчить, що пробле