Ви є тут

Науково-методичні підходи до мінімізації ризиків на ринку дієтичних добавок

Автор: 
Сотнікова Наталія Валеріївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
3408U000312
129 грн
Додати в кошик

Вміст

Розділ 2
Методологічна основа дисертації й основні методи дослідження
2.1. Обґрунтування вибору напрямку досліджень
У сучасних умовах ринкової економіки на діяльність суб'єктів ринку дієтичних
добавок впливають фактори внутрішнього та зовнішнього середовища. Дані фактори
ризику в основному пов'язані з недосконалістю й суперечливістю
нормативно-правової бази, невизначеністю статусу даної товарної групи в Україні
та відсутністю необхідного моніторингу за формуванням вітчизняного ринку
дієтичних добавок.
Класифікація, характеристика, напрями оцінки та мінімізації ризиків
обґрунтовані для суб'єктів фармацевтичного ринку, однак ринок дієтичних добавок
має свою специфіку, що і обумовлює вибір основних напрямків його дослідження.
Для вдосконалення роботи дистриб’юторів і виробників дієтичних добавок та
ефективного регулювання ринку даних товарів необхідно гармонізувати вітчизняну
нормативно-правову базу з закордонним законодавством, вдосконалити контроль за
системою збуту, просування та позиціонування дієтичних добавок. Розробка
ефективних заходів з урахування напрямків зниження факторів ризику, які
впливають на ринок даної товарної групи, дозволить оптимізувати результати
діяльності його суб'єктів та забезпечити споживачів якісними й ефективними
дієтичними добавками.
Усе вищесказане доводить актуальність досліджень, які спрямовані на розробку
підходів з оцінки та мінімізації ризиків на ринку даних товарів, а також
підвищення ефективності заходів з його регулювання в нашій країні. Вибір
напрямків дослідження обумовлений необхідністю системного підходу до урахування
їхнього впливу на основні суб'єкти ринку дієтичних добавок.
Підвищення ефективності нормативно-правового регулювання та його гармонізація з
закордонним законодавством дозволить сформувати чіткий статус даних товарів в
Україні, визначити основні вимоги до їх класифікації, якісних та кількісних
показників, складу, особливостям проведення доклінічних і клінічних досліджень.
Вдосконалення вітчизняної законодавчої бази дозволить виділити основні
протиріччя, які виникають через відсутність чітких та єдиних вимог щодо
виробництва, збуту та просування дієтичних добавок в Україні, сформувати окрему
ринкову нішу для товарів, які доцільно використовувати для профілактики
захворювання та збереження здоров'я.
Для визначення тенденцій формування вітчизняного ринку дієтичних добавок
необхідно проаналізувати динаміку його розвитку та провести маркетингові
дослідження результатів діяльності основних його суб'єктів. Відсутність
ефективного моніторингу ринку даної товарної групи обумовлює необхідність
аналізу особливостей їх ціноутворення та визначення питомої частки виробників і
дистриб’юторів, які реалізують дієтичні добавки через аптечні заклади. Аналіз
факторів формування попиту та визначення споживчих переваг дозволить
задовольнити потреби конкретних цільових сегментів ринку даної товарної групи й
обґрунтувати стратегічну спрямованість діяльності його суб’єктів.
Для зниження можливих ризиків від прийому дієтичних добавок, з якими
зіштовхуються споживачі, необхідно провести оцінку їх збуту й просування в
Україні. Використання декількох каналів збуту, реалізація даних товарів через
структури сітьового маркетингу, кур'єрською поштою, телемагазини, а також
позиціонування дієтичних добавок як чудодійного засобу від усіх захворювань
обумовлює необхідність здійснення ефективного контролю за напрямами їх збуту та
просування. Вдосконалення даних заходів дозволить знизити рівень поширення
фальсифікованих товарів й підвищити довіру до дієтичних добавок з боку
споживачів та фахівців.
Для оптимізації результатів діяльності аптечних закладів необхідно мінімізувати
ризики, які пов'язані з формування асортиментної політики. На даний час для
ефективного функціонування аптечних підприємств виникає необхідність у
розширенні асортименту, що досить часто відбувається за рахунок
парафармацевтичної продукції, у тому числі й дієтичних добавок. Це обумовлює
вдосконалення напрямів формування асортименту даної товарної групи з метою
поліпшення показників фінансово-господарської діяльності аптек та зниження
впливу на них внутрішніх та зовнішніх факторів ризику.
Для проведення ефективної оцінки ризиків необхідно обґрунтувати їхній вплив на
діяльність суб'єктів ринку дієтичних добавок та визначити специфічні види
ризиків, які характерні тільки для виробників та дистриб’юторів даної групи
товарів. Це дозволить обґрунтувати та розробити методику оцінки та мінімізації
факторів ризиків, які властиві тільки для ринку дієтичних добавок.
У зв'язку з тим, що на діяльність суб’єктів ринку дієтичних добавок впливають
фактори внутрішнього і зовнішнього середовища, виникає необхідність у розробці
підходів з управління як суб'єктивними факторами ризику, які залежать від
прийняття конкретних управлінських рішень, так і об'єктивними, які не залежать
від роботи організації, однак негативно на неї впливають. Вдосконалення
напрямів регулювання ринку даних товарів підвищує ефективність контролю за їх
виробництвом, збутом, просуванням, позиціонуванням та сприяє забезпеченню
населення якісними та ефективними дієтичними добавками .
Таким чином, можна відзначити, що результати проведених досліджень дозволили
визначити основні напрямки оцінки та мінімізації ризиків для суб'єктів ринку
дієтичних добавок.
2.2. Загальна методика проведення дисертаційних досліджень. Методи вирішення
завдань
Виходячи з мети дослідження, яка передбачає розробку та впровадження підходів з
оцінки та мінімізації ризиків, з якими зіштовхуються суб’єкти ринку дієтичних
добавок та обґрунту