Ви є тут

Розробка ресурсозберігаючої технології роботи пунктів комерційного огляду поїздів

Автор: 
Кузнецов Михайло Михайлович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
3408U002667
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
РОЗРОБКА МОДЕЛЕЙ РАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПУНКТІВ КОМЕРЦІЙНОГО ОГЛЯДУ ПОЇЗДІВ

Пункти комерційного огляду поїздів розміщуються на технічних і сортувальних залізничних станціях, на яких виконується обробка транзитного вагонопотоку, поїздів, прибуваючих у розформування і поїздів свого формування. Від ефективності їх функціонування і узгодженості роботи з іншими станційними фазами обробки вагонопотоку залежить час знаходження вагонів на станції.
Зважаючи на стан технічного оснащення і технологію роботи пунктів комерційного огляду поїздів залізниць України, удосконалення їх функціонування на основі розробки ефективних економіко-математичних моделей набуває актуальності в сучасних умовах.

2.1. Створення структурних схем технологічних процесів функціонування технічних станцій

Розрахунок і оптимізація технічних і технологічних параметрів пунктів комерційного огляду поїздів можливі лише на основі розроблення ефективних математичних моделей їх функціонування [22, 23]. Побудова таких моделей вимагає чіткого уявлення послідовності і взаємозв'язків процесу комерційного огляду поїздів з іншими фазами обслуговування вагонопотоку на станції [19, 20, 21].
Функціонування технологічної лінії обробки составів поїздів, які поступають в розформування, представлене у вигляді дев'яти блоків операцій, які виконуються в послідовно-паралельному режимі (рис. 2.1).

Рис. 2.1 - Структурно-логічна схема обробки составів поїздів, які поступають в розформування

У блоках об'єднані і представлені наступні операції: контрольна перевірка поїзда при прийманні, відчеплення локомотива і огородження состава, комерційний і технічний огляд, усунення комерційних несправностей та безвідчіпний ремонт вагонів, митний огляд вагонів (для прикордонних передавальних станцій), зняття огородження, заїзд маневрового локомотива, насув состава на гірку, розпуск поїзда. Операції з комерційного і технічного огляду, усунення комерційних несправностей і безвідчіпний ремонт вагонів та для прикордонних передавальних станцій митний огляд вагонів виконуються паралельно. Тільки після закінчення всіх вище перелічених трьох операцій проводиться операція зняття огородження состава поїзда. Наступні операції виконуються в послідовному режимі. Деякі операції об'єднані в один блок, що пов'язано з відносно постійним часом на їх виконання. Надалі тривалість на виконання таких об'єднаних в один блок операцій може не розраховуватися, а прийматись за константу. Ряд операцій, таких як комерційний, технічний, митний огляд, операції з усунення комерційних несправностей і безвідчіпний ремонт вагонів, залежать від багатьох показників і відповідно тривалість їх виконання знаходиться залежно від кількості вагонів в составі поїзда, композиції состава, технічного оснащення станції засобами автоматичного огляду, чисельності контингенту працівників, задіяних на обслуговуванні, виду несправностей і виду операцій.
Міжопераційні зв'язки і моменти початку наступних по черзі операцій не завжди співпадають із закінченням попередніх операцій. Це простежується у випадку неузгодженості паралельного проведення технічного і комерційного оглядів прибуваючих составів поїздів через відсутність або неефективність технічного оснащення на лініях обробки вагонопотоку та неукомплектованості бригад оглядачів поїздів.
Обробка вагонопотоку составів поїздів свого формування проводиться з моменту початку перестановки їх з колій сортувального парку на колії парку відправлення (рис. 2.2).

Рис. 2.2 - Структурно-логічна схема обробки составів поїздів свого формування
Функціонування технологічної лінії обробки составів поїздів свого формування представлене у вигляді десяти блоків об'єднаних операцій, які виконуються в послідовно-паралельному режимі. У блоках об'єднані і представлені наступні операції: перестановка состава поїзда з сортувального парку в парк відправлення, огородження состава, комерційний і технічний огляд, усунення комерційних несправностей та безвідчіпний ремонт вагонів, митний огляд вагонів і технічний огляд состава поїзда працівниками пункту технічного огляду суміжної сторони (для прикордонних передавальних станцій), зняття огородження, відчеплення несправних і інших вагонів від состава поїзда, причеплення поїзного локомотива, випробування автогальм, відправлення. Операції з комерційного, технічного і митного огляду проводяться паралельно. Аналогічно підсистемі прийому, зняття огородження відбувається після закінчення всіх трьох вище перелічених операцій. Решта операцій проводиться в послідовному режимі. Аналогічно підсистемі прийому, залежними від багатьох чинників є тривалість виконання технічного, комерційного і митного огляду состава поїзда. У меншій мірі коливається час на виставлення і огородження состава поїзда, причеплення локомотива, випробування автогальм, перестановка поїзда з сортувального парку в парк відправлення.
Прийом транзитних поїздів на станцію проводиться на коліях приймально-відправного парку станції.
Паралельно комерційному і технічному огляду на прикордонних передавальних станціях проводиться митний огляд состава поїзда, після якого співробітники митниці повідомляють по телефону старшого оператора технічної контори прибуття про результати.
При відчепленні від транзитного поїзда вагонів з виявленими під час огляду несправностями за вказівкою маневрового диспетчера проводиться поповнення состава поїзда до встановленої маси або довжини згідно з планом формування поїздів.
Після огляду состава поїзда і поповнення проводиться причеплення поїзного локомотива, машиністу вручається пакет перевізних документів через чергового поста відправлення, проводиться випробування автогальм і заповнюється довідка про гальма з врученням її машиністу.
Функціонування технологічної лінії о