Ви є тут

Конституційно-процесуальні основи реалізації права законодавчої ініціативи

Автор: 
Тополянська Тетяна Олександрівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2009
Артикул:
0409U005677
129 грн
Додати в кошик

Вміст

зміст законодавчої пропозиції при попередньому розгляді на засіданнях головного
комітету, комітету, тимчасової спеціальної комісії.
2. Реалізація права законодавчої ініціативи Президента України, народних
депутатів України та Кабінету Міністрів України гарантується обов’язковим
розглядом документу законодавчої ініціативи на засіданні Верховної Ради
України.
3. Cуб’єкт права законодавчої ініціативи має право відкликати законопроект,
законодавчу пропозицію до включення їх до порядку денного сесії Верховної Ради
України. Порушення питання про відкликання законопроекту, законодавчої
пропозиції здійснюється шляхом подання письмової заяви ініціатором внесення
проекту на ім’я Голови Верховної Ради України.
Стаття (…). Права народних депутатів України, Президента України та Кабінету
Міністрів України під час розгляду законопроектів Верховною Радою України
1. Суб’єкт права законодавчої ініціативи або представник органу, наділеного
правом законодавчої ініціативи, має право доповідати проекту закону на
засіданнях головного комітету, комітету, тимчасової спеціальної комісії, на
пленарному засіданні Верховної Ради України.
2. Суб’єкт права законодавчої ініціативи має право вносити до Верховної Ради
України:
) поправки до законопроектів;
) пропозиції до законопроектів.
3. Поправка - внесення виправлень, уточнень, усунення помилок, суперечностей у
тексті законопроекту. Поправка може бути внесена письмово до законопроекту,
який готується до другого і третього читань.
4. Пропозиції - внесення змін до тексту законопроекту (статей, їх частин,
пунктів, речень), зміни порядку розміщення, об'єднання
розділів, глав, статей,
їх частин і пунктів, а також виділення тих чи інших положень в окремі
розділи,
глави, статті;
5. Пропозиції вносяться письмово до законопроекту, який готується до другого
читання, в такій редакції, щоб на них можна було відповісти "так" або "ні".
6. Пропозиція щодо структурних частин законопроекту має містити послідовно
викладені назви
розділів, глав, а в разі необхідності - статей, частин чи
пунктів законопроекту.
Стаття . Оформлення проектів законів
1. Проект закону оформлюється відповідно до вимог цього Регламенту та інших
прийнятих відповідно до нього нормативно-правових актів
2. Проект закону подається до Верховної Ради України за підписом особи, якій
належить право законодавчої ініціативи або за підписом представника органу,
наділеного правом законодавчої ініціативи. Якщо проект закону подається
кількома народними депутатами України, ініціатором його внесення вважається
народний депутат України, прізвище якого зазначено першим. Якщо зазначений
народний депутат України відкликає свій підпис, ініціатором вважається той, чиє
прізвище є наступним.
3. Проект закону подається до Верховної Ради України разом із супровідними
документами.
виключити
виключити
виключити
виключити
виключити
виключити
Стаття . Реєстрація документів законодавчої ініціативи
без змін
без змін
3. Пропозиції та поправки до законопроектів подаються до апарату Верховної Ради
або безпосередньо до комітету чи до тимчасової спеціальної комісії, які
визначені головними з відповідних законопроектів.
без змін
Стаття . Попередній розгляд документів законодавчої ініціативи у комітетах
без змін
без змін
3. виключити
4. без змін
5. без змін
6. без змін
7.Головний комітет не пізніш як у тридцятиденний строк попередньо розглядає
законопроект і ухвалює висновок щодо доцільності включення його до порядку
денного сесії Верховної Ради. До висновку головного комітету додається висновок
комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, який має бути
поданий до головного комітету не пізніш як у чотирнадцятиденний строк з дня
отримання законопроекту для надання висновку.
8.Законодавча пропозиція направляється до комітету, який визначається головним
з її розгляду. Головний комітет протягом п’ятнадцяти днів розглядає законодавчу
пропозицію та ухвалює висновок щодо доцільності розробки відповідного проекту
закону.
Стаття (…). Включення законопроектів до порядку денного сесії Верховної Ради
1. без змін
2. Питання про включення проекту закону до порядку денного сесії або про
повернення його без розгляду суб’єкту права законодавчої ініціативи
розглядаються Верховною Радою протягом тридцяти днів після ухвалення висновку
головного комітету чи тимчасової спеціальної комісії.
3. без змін
4. без змін
5. Питання про прийняття рішення про необхідність розробки проекту закону за
наслідками розгляду законодавчої пропозиції і доручення на розробку проекту
закону розглядається Верховною Радою України протягом днів після ухвалення
висновку головного комітету чи тимчасової спеціальної комісії.
Стаття . Повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи
виключити
1. Підставами для повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої
ініціативи є:
без змін
) невідповідність проекту закону рішенню Верховної Ради України стосовно вимог
до його основних положень, принципів чи критеріїв, якщо таке рішення було
прийнято (приймалося) щодо проекту;
) без змін
) без змін
) без змін
) невідповідність проекту закону вимогам щодо його змісту:
проект закону, у якому пропонується внести зміни до закону (законів), не може
поєднуватися із змінами до Конституції України. Проект закону може передбачати
внесення змін лише до первинного законодавчого акта (закону, кодексу, основ
законодавства тощо), а не до закону про внесення змін до цього законодавчого
акта;
кожен проект закону повинен містити положення щодо порядку набрання ним
чинності;
якщо для реалізації положень поданого законопроекту після його прийняття
необхідні зміни до інших законів, такі зміни мають викладатися в
розділі
"Перехідні положення" цього законопроекту або у одночасно внесеному його
ініціатором окремому законопроекті. До законопроекту додається перелік законів
та інших нормативних актів, прийняття або перегляд яких необхідно здійснити для
реалізації положень законопроекту в разі його прийняття.
виключити
виключити
Стаття . Зняття законопроектів з розгляду
1. без змін
2. без змін
3. без змін
4. Знятими з розгляду вважаються відхилені законопроекти.
5. Законопроект знімається з розгляду, якщо до його прийняття в першому читанні
народний депутат - ініціатор його внесення достроково припинив депутатські
повноваження.
6. Законопроект, внесений Президентом України або Кабінетом Міністрів України,
вважається відкликаним, якщо до його прийняття в першому читанні за основу
повноваження Президента України або Кабінету Міністрів України були припинені.
Такий законопроект знімається з розгляду і виключається з бази даних
законопроектів електронної комп'ютерної мережі веб-сайту Верховної Ради.
виключити
Стаття 1. Порядок усунення неузгодженостей та неточностей прийнятого закону
1. У разі виявлення у поданому на підпис тексті закону редакційних неточностей
або явних неузгодженостей між його положеннями Голова Верховної Ради України
вносить на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо усунення таких
неточностей чи неузгодженостей.
без змін
без змін
без змін
без змін
без змін
без змін
без змін
без змін
Стаття 4. Порядок розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради пропозицій,
які надійшли до поверненого Президентом України закону
без змін
2. Розгляд пропозицій Президента України починається з доповіді змісту,
обґрунтування цих пропозицій посадовою особою, визначеною Президентом України.
Після доповіді заслуховується співдоповідь головного комітету. Доповідач та
співдоповідач відповідають на запитання народних депутатів.
3. без змін
4. без змін
СПИСОК