Ви є тут

Імідж як складова політичної культури органу державної виконавчої влади України

Автор: 
Порфімович Ольга Леонідівна
Тип роботи: 
Дис. докт. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0506U000501
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ЗОВНІШНІЙ (ПУБЛІЧНИЙ) ІМІДЖ
(НА ПРИКЛАДІ СИСТЕМИ МВС УКРАЇНИ)
2.1. ІНФОРМАЦІЙНО-ІМІДЖЕВА РОБОТА В ОРГАНАХ І ПІДРОЗДІЛАХ МІЛІЦІЇ
Успішне виконання завдань, покладених державою на органи та підрозділи міліції,
безпосередньо залежить від належного ступеня організації системи управління,
основною особливістю якої є, без сумніву, її динамічний розвиток. Удосконалення
структури та діяльності міліції потребує вирішення низки проблем
організаційного, економічного, правового, а також політичного характеру.
Як зазначив у своєму дисертаційному дослідженні Ю.Кравченко, одним із принципів
реформування органів внутрішніх справ є зміцнення зв’язків міліції з
громадськістю, доступність для населення інформації про діяльність органів
внутрішніх справ у встановленому законодавством порядку [175, с.5]. Крім цього,
називаються такі напрями трансформації системи МВС, як забезпечення єдності й
керованості системи; удосконалення організаційно-штатної структури міліції
відповідно до нових соціальних пріоритетів; активізація кадрової політики в
міліції, перегляд основних напрямів роботи з особовим складом; зміцнення
співробітництва з іншими правоохоронними органами; налагодження взаємодії з
населенням, громадськими організаціями, підприємствами та установами всіх форм
власності, засобами масової інформації тощо [175, с.6-7].
У цьому розділі нами окреслено проблеми формування позитивного іміджу системи
МВС України в аспекті її публічної діяльності, тобто формування іміджу,
спрямованого назовні системи; робиться спроба віднайти шляхи вдосконалення
організаційних структур для здійснення такої роботи, визначити шляхи
структурної перебудови, напрями поліпшення співпраці із засобами масової
інформації і громадськістю (підвищення ефективності діяльності) та їхнє
організаційно-правове забезпечення, раціоналізувати існуючу структурну побудову
відповідних органів та підрозділів міліції, розробити модель оптимального
розподілу функціональних ролей працівників тощо.
Як зазначено в науковому проекті Концепції подальшого реформування системи МВС
України на 2004-2010 роки, реформування системи МВС України на сучасному етапі
слід здійснювати переважно шляхом пошуку та використання внутрішніх резервів,
зокрема оптимізуючи управлінську діяльність, відмовляючись від не властивих ОВС
функцій, перерозподілу функцій між підрозділами тощо [151].
2.1.1. Організація інформаційної та іміджевої роботи
на прикладі окремої служби
Ефективна діяльність міліції не виникає сама по собі. Вона є наслідком багатьох
суспільних явищ і процесів, з поміж яких особливого значення й актуальності
нині набувають наукові, соціально-управлінські та правові фактори. Саме
наукове, соціально-управлінське і правове забезпечення діяльності органів,
структур та підрозділів внутрішніх справ прищеплює властивості, які у своїй
сукупності і становлять суть поняття “ефективність” [224, с.9-10]. Відомча
наука, спираючись на сучасні знання в різних галузях соціальної дійсності, вже
сьогодні повинна почати роботу щодо створення єдиної програми наукового
забезпечення процесів реформування міліції України. Елементи стихійності в цій
сфері повинні бути заміненими науково обгрунтованими засадами подальшого
розвитку системи.
У науковому проекті Концепції подальшого реформування системи МВС України на
2004-2010 роки йдеться про те, що саме зараз необхідно поглибити
трансформаційні процеси, впровадити організаційні структури та інструменти для
досягнення головної мети – побудови нової моделі МВС України, яка б відповідала
вимогам громадянського суспільства та міжнародним стандартам [151]. Виходячи з
цього, треба створити умови і для подальшого розвитку фундаментальних та
прикладних наукових досліджень у системі МВС України, і для формування
ефективного механізму впровадження результатів наукових досліджень у практику
для побудови нової сучасної “моделі” співробітника міліції, а також постійно
працювати над підвищенням іміджу міліції серед населення шляхом поліпшення
результативності, якості та прозорості власної діяльності, надання населенню
правової і соціальної допомоги, взаємодії з державними та громадськими
організаціями, підприємствами та установами всіх форм власності, засобами
масової інформації.
Велике значення в організаційних та управлінських процесах побудови іміджу
міліції мають саме наукові підходи. На прикладі окремої служби – Державної
служби охорони (ДСО) при МВС України - подамо науково та організаційно виважену
модель позиціонування служби в контексті інших заходів з підвищення іміджу
системи МВС України. Звичайно, для застосування будь-якої моделі на практиці (в
роботі інших служб та підрозділів ОВС) сліпого перенесення низки організаційних
форм буде замало: завжди необхідно застосовувати творчі підходи. Однак дана
модель, розроблена та впроваджена автором цього дисертаційного дослідження під
час роботи в ДСО, може слугувати своєрідним “полігоном” для відшліфування
кращих зразків діяльності з організації та управління інформаційними та
іміджевими процесами в системі МВС України.
Позиціонування структури з будь-якою формою власності на ринку, щільно
заповненому суб’єктами господарювання з аналогічними пропозиціями, - справа
дуже тонка, така, що потребує творчого поєднання всіх можливих інструментаріїв,
а також максимальної багатовекторності у виборі підходів. Позиціонування
(пасивне полягає в заповненні вільної “ніші” на ринку, агресивне – у витісненні
конкурентів із відповідного сегменту ринку) здійснюється шляхом побудови
позитивного іміджу структури. Імідж – абсолютно прогнозований і керований
інтелектуальний продукт, у