Ви є тут

Організація потокових процесів на мережевих підприємствах в умовах інформатизації.

Автор: 
Лозікова Ганна Миколаївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0408U003813
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
АНАЛІЗ ЗМІН В ОРГАНІЗАЦІЇ ПОТОКОВИХ ПРОЦЕСІВ
НА МЕРЕЖЕВИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
2.1. Металургійні підприємства як типові мережеві підприємства
Зміни, що відбуваються в глобальній металургійній промисловості, свідчать про
перехід до фундаментально нової ери розвитку. Для якої характерні:
посилення конкуренції;
швидкий ріст ринку;
глобальна консолідація, консолідація виробників (злиття й поглинання на ринку
корпоративної власності та зв'язана з ним консолідація виробничих
потужностей);
наявність надлишкових виробничих потужностей; зниження цін на кінцеву
продукцію;
домінування Китаю.
Оцінюючи внесок металургії у світовий ВВП, слід сказати, що металургійна галузь
є важливим компонентом світової економіки. Металургія пов'язана з такими
галузями, як виробництво металів, машинобудування, електротехнічна
промисловість, транспортне машинобудування і працевлаштовує 70 млн. чоловік по
всьому світі, що виготовляють близько половини продукції виробничого сектора і
більше половини світового експорту (у грошовому вираженні) [201, с. 2].
Відповідно, металургія одночасно є як рушійною силою економіки, так і є
залежною від світового економічного клімату. Цим можна пояснити прагнення
більшості країн оптимізувати структуру виробництва національної металургії при
формуванні та реалізації відповідних внутрішніх і зовнішніх економічних
стратегій розвитку.
Підприємства металургійної галузі виробляють величезний асортимент продукції,
що продається на різних ринках (рис. 2.1).
Постачальники
Сировина:
* чорні метали (чавун, сталь і феросплави);
* кольорові метали (алюміній, нікель, цинк, мідь);
* сплави
Виробники
Виробники
* арматури; - парових казанів;
* кованих, пресованих, штампованих, катаних виробів;
* цистерн, резервуарів і металевих контейнерів;
* столового посуду, інструментів і пристосувань.
Споживачі
Галузі:
* автомобілебудування; – будівельна;
* машинобудування; – обробна промисловість;
* електротехнічна; – нафтогазова промисловість
* транспорт; – споживчі товари;
* енергетика; – інші
Рис.2. 1. Постачальники, продукти й основні клієнти металургії
Виробництво металопродукції, як правило, вимагає істотного вхідного потоку
сировини. Більшість підприємств як сировину використовують сталь. На додаток до
неї використовуються алюміній, нікель, цинк, мідь і різні сплави та матеріали.
Базові метали (сталь, чавун, феросплави) надходять на ринок у всілякій формі і
кількостях, але більшість постачань має стандартну якість і форму, зручну для
наступного продажу на спотовом ринку.
Однак металургія не є найбільшим покупцем сировинних матеріалів – лідерами є
автомобільна промисловість і будівництво. Ці галузі – важливі споживачі
металургійної галузі. Велике число підприємств металургійної галузі роблять
проміжні продукти або напівфабрикати з металу, що потім продаються
автомобільній і будівельній галузям. Тільки невелика частина підприємств галузі
робить продукцію для кінцевих споживачів.
Галузь є дуже гетерогенною в розрізі структури користувачів і вироблених
продуктів. Підприємства часто спеціалізуються на одному специфічному продукті
(наприклад, ланцюги або інструменти) або на одній групі споживачів (наприклад,
автомобілебудування або будівництво), намагаючись стати лідерами у своїх
ринкових нішах.
З іншого боку, підприємства металургійного комплексу є крупними споживачами
енергетичних і матеріальних ресурсів. На виробництво продукції металургії
витрачаються паливо, електроенергія, сировина та мінеральні ресурси,
визначаються потреби у транспорті.
Крім того, ведення торгівлі металами (як сировиною, так і готовою продукцією)
між об’єктами підприємницької діяльності різних країн призводить до постійного
переміщення товарних потоків і сприяє формуванню логістичних процесів, що мають
глобальний характер.
Виходячи з цього, металургійну галузь, як складову світового ринку, можна
представити у виді макрологістичної системи. Регіональний компонент виробників
якої представлена на рис. 2.2.
Рис. 2.2. Найбільші країни виробники металопродукції за станом на 2006 [141]
Характерною особливістю функціонування такої макрологістичної системи є
здійснення основних етапів логістичних процесів, що протикають між країнами,
регіонами, континентами, як єдиного цілого. Тому ця система має єдині світові
тенденції, які мають вплив на розвиток металургійних підприємств.
За період 2000-2006 рр. виробництво металопродукції в світі виросло майже на
54%, з 780 до 1200 млн.т. У відповідності з оцінками Міжнародного інституту
чавуну і сталі (International Institute of Steel and Iron), фактичні
середньорічні темпи зростання виробництва в металургії в 2000-2006 рр. (7,5%)
майже удвічі перевищували темпи зростання споживання (3,8%) [100]. Тривалість
цієї фази підйому галузі була значно більше, а амплітуда – вище, ніж на
попередніх стадіях.
Основною причиною зростання став бурхливий розвиток китайської економіки і
китайської металургії. Причому, це чинник як попереднього зростання глобальної
галузі, так і майбутнього її зниження, оскільки темпи розвитку китайської
металургії випереджають темпи зростання китайського споживання.
Процес глобалізації в металургії почався на початку 1990-х років. Він означає,
що бар'єри на шляху торгівлі продуктами металургії скорочуються, а конкуренція
загострюється. Частка 2-х найбільших виробників виросла з 6% в 2001 р. до 10% в
2005 р. [100].
У 2001 р. три європейські виробники Arbed, Usinor і Acelaria об'єдналися і
утворили найбільшого у той час виробника Arcelor. Об'єднанням компаній Ispat
International і LNM Holdings в 2004 р. утворилася компанія Mittal Steel. У 2006
р. Mitt