Вы здесь

Підвищення довговічності корпусних чавунних деталей бурякозбиральних машин наплавленням розщепленим електродом

Автор: 
Роговський Іван Леонідович
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2003
Артикул:
0403U000484
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

РОЗДІЛ 2
ЗАГАЛЬНА МЕТОДИКА І ОСНОВНІ МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕНЬ
В розділі сформульовано робочу гіпотезу дисертаційної роботи, об’єкт і предмет
дослідження, визначено програму досліджень з вирішення поставлених
дисертаційних задач та описано методику дослідження і основні методи її
реалізації.
2.1. Робоча гіпотеза
На теперішній час ремонтне виробництво володіє різноманітними технічними
прийомами і способами відновлення деталей сільськогосподарських машин. Для
досягнення номінальних розмірів поверхонь деталей використовують наплавлення,
гальванічні покриття, полімерні і клеєві композиції, напилення порошкових
матеріалів. Крім того, забезпечення відповідних посадок (зазорів, натягів) може
бути досягнуто регулюванням, обробкою деталі під ремонтний розмір і постановкою
додатково компенсуючих деталей.
При виборі того чи іншого способу відновлення конкретних корпусних деталей
бурякозбиральних машин необхідно врахувати характер дефектів і величину зносу,
матеріал, вагу, геометричні форми, точність і вид обробки, твердість і
довговічність робочої поверхні (деталі в цілому), собівартість ремонтних робіт,
концентрацію виробництва. За результатами аналізу дефектів, зносів і пошкоджень
необхідно встановити характерні вимоги виконання технологічних операцій
відновлення.
Передбачається, що для забезпечення оброблюваності лезовим інструментом
наплавленої поверхні відновлених чавунних корпусних деталей, використовуючи
наплавлення сталевими дротами, необхідно зменшити частку основного металу в
наплавленому і застосувати попередній підігрів відновлюваної поверхні.
Застосовуючи математичне планування експерименту (методи структурного
моделювання, кореляційного аналізу, регресій), плануємо отримати моделі
залежності твердості, геометричних параметрів і якості формування наплавленого
шару від технологічних параметрів режиму наплавлення. Це стане основою для
розробки технології відновлення корпусних чавунних деталей наплавленням
розщепленим електродом.
Робоча гіпотеза роботи передбачає удосконалення (розробка) ефективної
технології відновлення конкретних чавунних корпусних деталей бурякозбиральних
машин і проведення її виробничої апробації.
2.2. Об’єкт і предмет дослідження та місце проведення роботи
Об’єктом дослідження є зношені і відновлені робочі поверхні корпусних чавунних
деталей бурякозбиральних машин, наплавлені і механічно оброблені поверхні цих
деталей та дослідних зразків з сірого чавуну.
Предметом дослідження є закономірності процесів втрати роботоздатності
корпусних деталей бурякозбиральних машин та її відновлення, залежності
зношування робочих поверхонь цих деталей і закономірності відновлення
геометричних параметрів і механічних властивостей поверхневих шарів.
Місце проведення роботи – лабораторія відновлення деталей наплавленням,
зварюванням та пластичним деформуванням Національного наукового центру
”Інститут механізації та електрифікації сільського господарства”, кафедра
технології конструкційних матеріалів і матеріалознавства Національного
аграрного університету та ремонтні підприємства агропромислового комплексу.
2.3. Програма досліджень
У відповідності з поставленими в дисертаційній роботі задачами було сформовано
програму досліджень, в якій передбачено виконання таких етапів:
1. Зібрати вихідну інформацію з надійності і ремонту бурякозбиральних машин.
Узагальнити результати досліджень в області ремонту корпусних деталей та
виконати аналіз існуючих технологій їх відновлення.
2. Дослідити показники довговічності бурякозбиральних машин, відкази і
показники безвідказності, довговічності, ремонтопридатності корпусних деталей
цих машин. Визначити комплексний показник надійності машин.
3. Дослідити дефекти корпусних деталей: визначити коефіцієнти повторюваності
дефектів, коефіцієнти придатності до відновлення та експлуатації і бракування
корпусних деталей; визначити середні зноси посадочних поверхонь під підшипники
корпусних деталей бурякозбиральних машин.
4. Визначити коефіцієнти придатності до відновлення, бракування, придатності до
експлуатації і повторюваності дефектів.
5. Визначити аналітично основні шляхи підвищення ресурсоощадності технологічної
операції наплавлення і вплив основних факторів процесу на зміну механічних
властивостей наплавленого шару.
6. Провести експериментальні дослідження на предмет підтвердження робочої
гіпотези, виявлення впливу параметрів режиму наплавлення на механічні
властивості наплавленого шару і оптимізувати режими технологічних операцій
наплавлення і точіння при відновленні корпусних чавунних деталей.
7. Провести металографічний аналіз відновлених поверхонь.
8. Провести стендові випробування зразків на зносостійкість і експлуатаційні
випробування відновлених чавунних деталей.
9. Розробити рекомендації з відновлення корпусних чавунних деталей і впровадити
технологію їх відновлення на ремонтних підприємствах агропромислового комплексу
України.
10. Виконати техніко-економічний аналіз розробленої технології відновлення
корпусних чавунних деталей.
2.4. Методика і методи досліджень
Методика досліджень розроблена у відповідності із прийнятою програмою
досліджень і базується, в основному, на застосуванні статистичного аналізу,
аналітичного методу, математичного планування експерименту і
багатокритеріальної оптимізації.
2.4.1. Шляхом запитів на машино-випробувальні станції, заводи-виробники і інші
організації передбачається отримати такі дані: парк машин; заводську
документацію на виготовлення машин, інструкції з експлуатації; дані про відкази
і наробітки машин; каталоги деталей машин. Збір даних про показники надійності
корпусних дета