Вы здесь

Дослідження універсального регулятора швидкості дизелів колісних тракторів

Автор: 
Харак Руслан Миколайович
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2005
Артикул:
0405U004404
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

РОЗДІЛ 2

ТЕОРЕТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ УНІВЕРСАЛЬНОГО РЕГУЛЯТОРА З АВТОМАТИЧНИМ ПЕРЕКЛЮЧЕННЯМ
РЕЖИМІВ РЕГУЛЮВАННЯ

2.1. Схема регулятора паливного насоса розподільчого типу з серійним регулятором.

На дизелях СМД-62, які встановлюються на колісних тракторах
Т-150К, застосовуються паливні насоси високого тиску НД-22/6Б4 із всережимним регулятором, принципова схема якого приведена на рис.2.1 [7].
Регулятор містить відцентровий чутливий елемент із тягарцями 7 і муфтою 9, двоплечий важіль 2, з'єднаний з дозаторами 6, пружину регулятора 8, пускову пружину 3, важіль коректора 5. У корпусі регулятора встановлений коректор, який складається із штока 10, пружини 11, регулювального гвинта 14.
При установці важеля керування 1 в положення подачі палива зусилля пружини 8 регулятора через важіль коректора 5 діє на одне плече двоплечого важеля 2, на друге плече важеля діє відцентрова сила тягарців 7. При збільшенні кутової швидкості відцентрова сила тягарців 7 зростає, і муфта 9 рухається вгору. Двоплечий важіль повертається разом із важелем коректора 5, розтягуючи пружину 8. Одночасно дозатори 6 переміщуються в сторону зменшення подачі палива.
При зменшенні кутової швидкості відцентрова сила тягарців 7 зменшується, і муфта 9 під дією пружини переміщується вниз, а дозатори 4 за допомогою системи важелів переміщуються в сторону збільшення подачі палива.
При подальшому зменшенню кутової швидкості важіль коректора 5 тисне на шток коректора 10, переміщуючи його разом із двоплечим важелем 2. Дозатори 4 рухаються в сторону збільшення подачі палива.

2.2. Принципова схема універсального регулятора з автоматичним переключенням режимів регулювання
На кафедрі "Енергетичні засоби та сільськогосподарське обладнання" Полтавської державної аграрної академії на базі універсального регулятора по а.с. № 1643760 [83] розроблений універсальний регулятор з автоматичним
Рис.2.2. Конструктивна схема універсального регулятора з автоматичним переключенням режимності
регулювання (Патент України №69757 А) [73]
переключенням режимів регулювання (рис.2.2) [24, 27]. Регулятор частоти обертання дизеля СМД-62 обладнаний переставним обмежником ходу двоплечего важеля, який встановлено на кришці регулятора, та трьома електромагнітами, один із яких зв'язаний із внутрішнім важелем керування регулятором, другий - з переставним обмежником ходу двуплечего важеля, а третій - з поворотним упором внутрішнього важеля керування (рис.2.3, поз. 3) і перемикачем електромагнітів, через які всі три електромагніти електрично з'єднані з вимикачами, які взаємодіють з органом керування редуктора коробки передач трактора. Для забезпечення переміщення поворотного упора поперемінно в двох протилежних напрямках необхідно, щоб зв'язаний з ним електромагніт мав дві котушки збудження з протилежним напрямом електромагнітних полів, які з'єднані з перемикачем так, що в електричний ланцюг включається поперемінно тільки одна з котушок збудження.
Схема дослідного регулятора показана на рис.2.2.

Регулятор містить механічний чутливий елемент 1, зв'язаний через одне плече 2 двоплечего важеля 4 з органом 3 дозування палива, а через інше плече 17 - з розташованими між верхнім 10 і нижнім 16 упорами головної 15 і коригувальної 7 пружинами. У корпусі 18 регулятора встановлений внутрішній важіль керування 51, обладнаний поворотним упором 13 з кульковим фіксатором 11 для утримання упора в одному з двох крайніх положень. Нижній упор 16 обладнаний штоком 14. Верхній упор 10 за допомогою осі 12 зв'язаний з важелем 51. Внутрішній стакан 9 пружиною 15 за допомогою нижнього упора 16 притиснутий до торцевої поверхні
зовнішнього стакана 6. Між стаканами 9 і 6 розташований стакан 8 коригувальної пружини 7, зв'язаний з важелем 4. Пружина 7 впирається в кільце 5. Регулятор обладнаний електромагнітом 21, який складається з корпуса 19, переставного обмежувача 20 ходу двоплечого важеля, виконаний як одне ціле з якорем 23 (рис.2.4). При відсутності струму в обмотці
електромагніта 21 якір утримується у верхньому положенні пружиною 23 і електромагніт виконує функцію коректора. Внутрішній важіль керування 51 взаємодіє зі штоком якоря 26 електромагніта 28 (рис.2.5). При відсутності струму в обмотці електромагніта 28 пружина 27 утримує якір 26 у нижньому положенні, і він не перешкоджає переміщенню важеля 51. Поворотний упор входить у вилку, виконану на штоку 29, прикріпленого з однієї сторони до якоря 33 електромагніта 30, який має дві незалежні обмотки збудження 31 і 32. З іншої сторони шток 29 взаємодіє з повзуном 40 перемикача 43 електромагнітів (рис.2.6). Треба відмітити, що обидва електромагніти 28 і 30 кріпляться до металевої вставки (рис.2.7), яка розташована між корпусом паливного насоса та кришкою регулятора. Повзун розміщений у корпусі 42 і обладнаний кульковим фіксатором 41 для утримання якоря 33 електромагніта 30 у двох крайніх положеннях. Із другої сторони до повзуна кріпиться контактна пластина 39, що взаємодіє з контактами 34 -38, через які
обмотки всіх електромагнітів з'єднуються із двома вимикачами 44 і 45, встановленими на штоку 46 в редукторі 48 коробки передач трактора напроти валика 48 з вилкою 50 для включення понижуючої чи підвищуючої передачі, зв'язаного з органом керування 49, який має два робочих положення: у положенні ПР включена понижуюча передача для виконання трактором польових сільськогосподарських робіт, а в положенні ТР включена підвищуюча передача для використання трактора на транспортних перевезеннях. На одній осі з внутрішнім важелем 51 встановлений зовнішній важіль 52 керування регулятором, з'єднаний тягою 54 з педаллю 53. Гвинт 56 служить для регулювання номінальної подачі палива, гвинт 55 - для регулювання номінальної частоти обертання двигуна, гвинт 57 - для регулювання ходу якоря 22 електромагніта 21, корпус 19 електромагніта 20 - для регулювання подачі палива на режимі максимального крутного моменту.
Електричний ланцюг р