РОЗДІЛ 2. ПРОБЛЕМИ ЗМІСТУ, ЗАСТОСУВАННЯ І РОЗВИТКУ ПРИНЦИПІВ ТА НОРМ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА У СФЕРІ УБЕЗПЕЧЕННЯ ЦИВІЛЬНОЇ АВІАЦІЇ . . . .
782.1. Характеристика принципів міжнародного права у сфері убезпечення цивільної авіації . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
782.2. Принцип убезпечення цивільної авіації: lex ferenda або lex lata в доктрині і практиці міжнародного права . . . . . . . . . . . . . .
872.3. Природа і статус регламентів Міжнародної організації цивільної авіації ІКАО в міжнародному праві . . . . . . . . . . . . . . . . .
1012.4. Особлива роль міжнародного договору в убезпеченні цивільної авіації . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1272.5. Міжнародно-правова відповідальність держав за посягання на безпеку цивільної авіації . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1352.6. Питання удосконалення інституційного забезпечення принципів та норм міжнародного права у сфері убезпечення цивільної авіації . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
163ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .173СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181ДОДАТКИ "А"-"З" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .240
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ
АКІМіжнародна рада аеропортівВелика Вісімкаусталена організаційна форма міждержавної співпраці США, Великої Британії, Німеччини, Японії, Франції, Канади, Італії та Росії з питань і проблем глобального значення Велика Сімка Велика Вісімка мінус РосіяВМСВійськово-морські сили ВПСВійськово-повітряні силиВООЗВсесвітня організація охорони здоров'яГА ООНГенеральна Асамблея ООНЄвроконтрольЄвропейська організація безпеки аеронавігації ЄАСААгентство з авіаційної безпеки Європейського СоюзуЄКАКЄвропейська Конференція цивільної авіаціїЗКЗбройний конфліктІАТААсоціація міжнародного авіатранспортуІКАО
Організація
Міжнародна організація цивільної авіаціїІМОМіжнародна морська організаціяІФАЛПАМіжнародна федерація асоціацій пілотів авіалінійКМП ООНКомісія міжнародного права ООНКомерційна метаВисадка/посадка пасажирів, вивантаження/завантаження багажу, вантажу чи поштиКомісія Сodex AlimentariusМіжнародний інституційний орган із вироблення міжнародних стандартів для харчових продуктів, створений спільно ВООЗ і ФАОКонститутивний інструмент
Конститутивний договірМіжнародний інструмент (як правило, договір) яким держави-учасниці закріплюють заснування і існування міжурядової організації, приєднання до якого означає набуття членства у такій міжурядовій організації, і який, повністю, частково чи у вигляді додатку вміщує статут такої міжурядової організації або розосереджені положення що по суті еквівалентні її статутуМАРМіжнародні авіаційні регламентиОААОб'єднані Авіаційні АдміністраціїОППВОзброєні підрозділи публічної владиОУПРОргани управління повітряним рухомОЦА Об'єкт цивільної авіаціїПАНСПроцедури аеронавігаційного обслуговування, форма МАР ІКАОПМППринципи міжнародного праваППОСили протиповітряної оборониРАНПРегіональні аеронавігаційні плани, форма МАР ІКАОРБ ООНРада Безпеки ООНРЕВРада економічної взаємодопомогиРекомендована практика ІКАОМАР, одна з двох складових САРП ІКАОСАРПСтандарти і рекомендована практика, форма МАР ІКАО, вміщена у Додатках до Чиказької Конвенції 1944 р. які не є невід'ємною частиною КонвенціїСАППСРегіональні процедури, додаткові до викладених у ПАНС, форма МАР ІКАОСвобода повітря, першаПраво перетинати повітряний простір іноземної територіальної держави без посадкиСвобода повітря, другаПраво перетинати повітряний простір іноземної територіальної держави, здійснюючи посадку (посадки) з технічною метою, але без комерційної мети. Свобода повітря, третяПраво, слідуючи з території держави національності авіаперевізника, увійти у повітряний простір іноземної територіальної держави і здійснити приземлення з комерційною метоюСвобода повітря, четвертаПраво злетіти з комерційною метою з аеропорту іноземної територіальної держави і перетнути її повітряний кордон назовні, прямуючи у повітряний простір держави національності авіаперевізникаСвобода повітря, п'ятаПраво виконувати авіарейси з комерційною метою між іноземною територіальною державою та державою іншою ніж держава національності авіаперевізникаСвобода повітря, шостаПраво реалізовувати п'яту свободу повітря за маршрутом: повітряний простір держави національності авіаперевізника - повітряний простір територіальної держави - повітряний простір третьої держави, або у зворотній бікСвобода повітря, сьомаПраво реалізовувати п'яту свободу повітря у класичному виглядіСвобода повітря, восьма
Право виконувати авіарейси з комерційною метою між пунктами на території однієї іноземної територіальної держави СПЗСпеціальне право запозичення (Special Drawing Right, SDR), розрахунковий еталон, впроваджений і обчислюваний групою Всесвітнього Банку; на 1 липня 2005 р. дорівнює 7 гривень 35 копійок)Стандарти ІКАОМАР найвищого соціально-нормативного значення і сили, одна з двох складових САРП ІКАО Територіальна державаДержава, у повітряній чи суходольній території якої перебуває відповідне повітряне судно або інший об'єкт цивільної авіації, надається або реалізується право, відбувається подія, факт або юридичний фактТематична нормаНорма, що регулює дану сферу відносин і належить до відповідної галузі, інституту чи меншої групи норм праваТехнічна метадозаправка/дооснащення, ремонт, медична допомога, робочий відпочинок екіпажуУПРУправління повітряним рухомФАО Продовольча та сільськогосподарська організація ООНФПФранк Пуанкаре (Poincarй franc) - розрахунковий еталон, вперше запроваджений Урядом Французької Республіки на чолі з Раймоном Пуанкаре 1928 р. як грошова одиниця, еквівалентна вартості 65,5 мілліграмів золота 900-ої проби; на 1 липня 2005 р. дорівнює 3
- Киев+380960830922