Ви є тут

Організаційно економічний механізм системи ідентифікації та маркування товарів (EAN UCC) на підприємствах

Автор: 
Опьонова Ірина В\"ячеславівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2003
Артикул:
0403U003173
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ДОСЛІДЖЕННЯ СУЧАСНОГО СТАНУ ТА ПЕРЕДУМОВ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ EAN•UСС В УКРАЇНІ
2.1 Аналіз етапів становлення та оцінка рівня розвитку
системи штрихового кодування
На сьогодні Україна поступово стає повноправним учасником світової економічної
інтеграції. Стратегічна мета нашої держави – бути справжнім регіональним
економічним конкурентом для країн Центральної та Східної Європи. Однак, виходу
вітчизняної продукції на зарубіжні ринки перешкоджає поки що досить низька
конкурентоспроможність виробів більшості українських підприємств внаслідок її
значної енерго- і матеріаломісткості, високої собівартості та неналежної
якості.
Водночас зазначимо, що відкритість ринків, нові можливості в транспортуванні
товарів та зміни споживчого попиту призвели до глобалізації економіки і
загострення конкуренції не тільки окремих підприємств (фірм), але й держав. З
огляду на ці обставини, для завоювання міжнародних ринків українські товари
повинні відповідати загальновизнаним стандартам, не поступатися маркуванням та
технологічними характеристиками імпортним. В іншому випадку наша країна стане
просто сировинним придатком і полем для імпорту товарів найнижчої якості – тих,
що не користуються попитом на інших ринках.
Зараз вже недостатньо виготовити товар високої якості. Необхідно створити
ефективні системи управління, проводити маркетингові дослідження ринку,
правильно прогнозувати і формувати попит, оптимізувати процес виробництва і
розподіл товару. А це в свою чергу вимагає відповідної інформації та
застосування інформаційних технологій. Повнота, своєчасність і доступність
останніх дозволять виготовляти товари та надавати послуги в Україні дешевше,
швидше, оперативніше і тим самим ефективніше працювати на ринках. Саме в цьому,
на наш погляд, проявляються товарні властивості інформації та інформаційних
технологій.
Громадська думка українських підприємців з цих питань поступово формується, і
це лише проблема часу. Світова спільнота вже стоїть на порозі інформаційного
суспільства, де найдорожчим продуктом є інформація і методи її використання,
зокрема методи автоматичної ідентифікації об’єктів (товарів) у системі EAN•UСС.
Розвиток цих процесів у напряму створення та застосування гармонізованих
інформаційних потоків створює умови для формування глобальної багатогалузевої
системи ідентифікації та комунікації для товарів і послуг в Україні. Саме це і
обумовило нагальну потребу в товарній нумерації української продукції.
“Всесвітня мова бізнесу”, основу якої складає система ідентифікації та
штрихового кодування EAN•UСС, є невід’ємною умовою ефективної організації
постачання і торгівлі.
Зрозуміло, що для реалізації будь-якої об’єктивної необхідності потрібний і
суб’єктивний фактор – наявність фахівців, які могли б надавати професійну
допомогу, як консультаційну, так і безпосередньо пов’язану з розробкою,
впровадженням і супроводом проектів на базі використання технологій штрихового
кодування в системі EAN•UСС. Ми вважаємо, що тут простежується
причинно-наслідковий зв’язок, коли необхідні об’єктивні чинники викликають
адекватні попередні дії, які мають привести до бажаного і обумовленого
результату.
З приєднанням України до міжнародної системи товарної нумерації EAN•UСС
штрихкодові технології стали доступними і для вітчизняних товаровиробників і
дистриб’юторів та дали їм змогу працювати за єдиними світовими стандартами з
використанням штрих-кодів EAN-8, EAN-13, EAN-128. Участь у системі EAN•UСС
надає українським підприємствам широкі можливості щодо збільшення обсягів
реалізації продукції, запровадження автоматизації у виробничих та логістичних
процесах, підвищення ефективності стосунків з бізнес-партнерами. Можна
констатувати, що це – своєчасний і важливий перспективний напрям впровадження
інформаційних технологій у сферу виробництва і торгівлі.
Відповідно до чинних нормативно-правових документів України, EAN International
маркування товарів штриховими кодами EAN в нашій країні здійснюється
“ЄАН-УКРАЇНА”, яка є добровільною некомерційною неурядовою самоврядною
організацією. Постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року №
821 “ЄАН-УКРАЇНА” надані повноваження представляти інтереси українських
виробників і дистриб’юторів у EAN International та в іншим міжнародних
асоціаціях і організаціях, які діють у галузі автоматичної ідентифікації та
штрихового кодування. “ЄАН-УКРАЇНА” надає українським підприємствам можливість
працювати в системі EAN, забезпечуючи їх доступ до найновіших інформаційних
технологій в галузі штрихового кодування автоматичної ідентифікації та ЕОД.
За більш, ніж 25 років існування і розвитку система EAN•UСС стала справді
всесвітньою та багатогалузевою системою ідентифікації та комунікації для
товарів і послуг. Вона застосовується там, де стає актуальним питання переходу
на сучасні ефективні інформаційні технології. Нині користувачами системи є
понад 919 тис. підприємств (компаній) у всьому світі (додаток Б). Також про
успішне використання стандартів EAN•UСС свідчить створення національних
нумерувальних організацій в більшості країн світу. На сьогодні членами EAN
International є 95 нумерувальних організацій, які представляють 97 країн світу,
в тому числі й Україну. Коди національних нумерувальних організацій-членів EAN
International представлено в табл. 2.1.
Таблиця 2.1
Префікси EAN – коди національних організацій EAN
станом на 01.01.2002 р. [34]
Префікс
Країна
Префікс
Країна
Префікс
Країна
00-13
UCC (США і Канада)
590
Польща
770
Колумбія
594
Румунія
773
Уругвай
30-37
Франція
599
Угорщина
775
Перу
380
Болгарія
600-6