Ви є тут

Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти"

Автор: 
Стасюк Варвара Дмитрівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2003
Артикул:
0403U003492
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2. Експериментальна модель професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти "
2.1. Розробка технології професійної підготовки майбутніх економістів
2.2. Діагностика рівнів професійної готовності майбутніх економістів
2.3. Реалізація технології професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти "
2.4. Тренінг учнів економічних класів та студентів-економістів щодо формування їхньої професійної готовності
2.5. Аналіз результатів дослідницько-експериментальної роботи
Висновки до другого розділу
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
5
11
11
25
38
53
66
79
85
85
98
119
130
142
160
165
168
190

СПИСОК СКОРОЧЕНЬ
ВЗО - висший заклад освіти
ЕДІ - економічні додатки до інформатики
ІТ - інформаційні технології
ІКТ - інформаційно комунікаційні технології
АІМН - активні імітаційні методи навчання
МАВР - методи активного вибору рішень
АССОРТІ - Атестація спеціалістів. Система оплати реального труда. Імітація
РОДЕО - Раціональне організування добуту. Економічне обґрунтування
ВСТУП
Актуальність дослідження зумовлена концептуальними положеннями модернізації системи економічної освіти в Україні. Глибокі соціально-економічні перетворення, що були проведені в Україні, розвиток ринкових відносин, підвищення ролі фахівців, більш орієнтованих на нові реалії життя, інтелектуально та духовно розвинених у перебудові країни вимагають більш високої якості підготовки фахівців-економістів у сучасній системі освіти. Особливого значення набуває професійна підготовка майбутніх економістів, зміст якої цілком змінюється у нових умовах вітчизняної економіки.
Вчені (Абрамова А.І., Горкіна Л.П., Єрошин В.І., Журавльов А.Л., Камишанченко Є.Н., Любімова Т.Г., Перевозчикова Н.А., Полякова Г.А., Свіржевський М.П. та ін.) засвідчують, що останнім часом виявилися суперечності між соціальним замовленням, пов'язаним із особистісно-професійною підготовкою економіста, та усталеною практикою, що віддзеркалює відрив професійного навчання від практики господарювання вітчизняних підприємств.
Значущість удосконалення професійної підготовки майбутніх економістів посилюється й виникненням нових перспективних форм навчання, однією з яких є комплекс "школа - вищий заклад освіти". Незважаючи на численність досліджень, і досі не існує єдиного підходу до визначення та реалізації педагогічних умов щодо професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - ВЗО".
Натомість дослідницька увага вчених до виявлення та формування системи педагогічних умов щодо професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти ", без визначення та обґрунтування дослідницької експериментальної технології професійної підготовки майбутніх економістів, не дає можливості стверджувати про достатню вивченість окреслених проблем. Крім того, як засвідчив аналіз існуючого наукового фонду, аспекти врахування педагогічних умов, їх особливості, не набули належного відображення в педагогічній літературі щодо підготовки майбутніх економістів. Актуальність, недостатня наукова та методична розробка означених питань і нагальна проблема в теорії і практиці професійної освіти зумовили вибір теми дисертаційного дослідження: "Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти".
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Тема дисертації входить до тематичного плану науково-дослідної роботи ПНЦ АПН України (м. Одеса) "Психолого-педагогічні засади особистісного розвитку в навчально-професійній діяльності" (№ 0100U006391). Автором досліджувались педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти". Тему дисертації затверджено Вченою радою Південноукраїнського державного педагогічного університету (м. Одеса) імені К.Д. Ушинського (протокол № 6 від 31 січня 2002 року) та закоординовано в координаційній раді при АПН України (протокол № 3 від 27 березня 2002 року).
Мета дослідження - теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально апробувати дієвість технології професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти" з визначенням і впровадженням відповідних педагогічних умов.
Завдання дослідження:
1. З'ясувати та науково обґрунтувати сутність і структуру процесу безперервної економічної освіти.
2. Розкрити сутність, структуру і компоненти професійної готовності фахівця-економіста, виявити її критерії та рівні.
3. Визначити, теоретично обґрунтувати та експериментально апробувати педагогічні умови підготовки майбутніх економістів.
4. Розробити та апробувати технологію професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти".
Об'єкт дослідження - процес професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти".
Предмет дослідження - педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти".
Гіпотеза дослідження - процес професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі "школа - вищий заклад освіти" відбуватиметься продуктивно, якщо реалізувати нову технологію, що передбачає такі педагогічні умови: організацію педагогічного процесу, спрямованого на формування та розвиток професійної готовності майбутнього фахівця; застосування особистісно орієнтованого підходу до підготовки майбутніх економістів, створення особистісно орієнтованих взаємовідносин; ліквідацію дублювання змісту економічної освіти шляхом удосконалення та максимального розвитку міжпредметних зв'язків між школою та ВЗО; використання віртуальних методів навчання із застосуванням інформаційних технологій.
Методологічні засади дослідження склали філософські положення про соціальну природу особистості, детермінацію діяльності об'єктивними та суб'єктивними чин