Розділ 2 чітко окреслює розподіл компетенції й підпорядкованість поліцейських у службовій ієрархії.[153,496-497] Контроль за діяльністю французької поліції здійснює прокуратура, вищі щаблі поліції, генеральна адміністративна інспекція, а також генеральна інспекція національної поліції.
"Положення про етичні принципи поліцейської служби у Великій Британії" є етичною обіцянкою поліцейського, в якій проголошується готовність діяти чесно і неупереджено, з наполегливістю і необхідною обережністю, виявляти самоконтроль і терпимість, готовність до порозуміння і ввічливість, сприяти захисту прав людини, згідно з якими кожна людина є єдиною і неповторною і виявляти повагу і співчуття до неї.[153,498]
Повчальним у досвіді закордонних країн є не тільки змістовне наповнення етносу поліції (хоча, на наш погляд, ці етичні аспекти заслуговують на детальне вивчення і використання у наших умовах). Зміцненню законності сприяє розгалуженість правоохоронних органів, їхній розподіл за джерелами фінансування на державні (національні), муніципальні (місцевого самоврядування) та приватні (поліція фірм, концернів і синдикатів). На порядку денному в Україні стоїть поступова трансформація колишньої радянської міліції (із її відповідними рисами і нагромадженням структур, слабкою визначеністю компетенції) у поліцію сучасного рівня. Безперечно, назріло питання про активне створення муніципальної міліції, яка має вирішувати питання забезпечення громадського порядку на рівні локального мешкання громадян, бути запорукою спокою і законності громади мешканців селища або міста. Дільничні інспектори тільки частково спроможні вирішувати у повному обсязі покладені на них обов'язки. Поліція муніципального рівня може бути конституйована як адміністративна поліція (на зразок, скажімо, відповідних підрозділів національної поліції Франції). Структура місцевої поліції може бути побудована за принципом функціональної доцільності, який досить раціонально втілений в організації поліцейської служби у США. Місцева поліція нараховує, як правило, п'ять основних бюро, підпорядкованих шефу муніципальної поліції: оперативне бюро, технічне бюро, бюро розслідувань, бюро особового складу і координації, бюро планування і бюджету.
Пізнання та конструктивне використання поліцейського досвіду розвинутих країн світу має суттєве теоретичне та практичне значення для забезпечення реформування органів внутрішніх справ відповідно до світових стандартів та кращого зарубіжного досвіду, створення дієвої системи управління персоналом, розширення процесу інтеграції органів внутрішніх справ до міжнародного товариства правоохоронних органів.
Необхідно суттєво підсилити соціальну спрямованість роботи правоохоронних органів, зробити муніципальну поліцію повсякденним партнером громадян, налагоджувати і зміцнювати зв'язки з громадськістю. Треба активно створювати і розгортати діяльність громадських добровільних об'єднань, спрямованих на підтримку і допомогу правоохоронним органам. Відомо, що у процесі службової підготовки у поліції США, Германії, Франції та Італії вивчають спеціальний курс "Робота з населенням".[182,319] На нашу думку, це є нагальною потребою і в наших умовах.
3.3. Вдосконалення управління організацією роботи з особовим складом щодо забезпечення дисципліни та законності.
Для подальшого розвитку української демократiї, змiцнення державної дисциплiни, успiшної боротьби проти різного роду порушень законностi велике значення має гарантоване законом право громадян України на оскарження незаконних дiй державних органiв та їх посадових осiб. Подання громадянами пропозицiй, заяв i скарг до рiзних державних i громадських iнстанцiй є яскравим проявом їх полiтичної активностi, зростаючого демократизму нашого суспільства, що забезпечує свободу критики недоліків у роботi будь-яких органiв i посадових осiб. Серед засад Конституції України - визнання права громадян нашої держави на захист своїх інтересів, на можливість критикувати і зазначати недоліки, звертатися із своїми проблемами і бідами до будь-яких інстанцій [1]
Листи, заяви i скарги громадян є дiючим засобом захисту свобод i iнтересiв громадян, що охороняються законом, вiдновлення порушених прав, засобом полiпшення роботи державного апарату, забезпечення законностi в управлінні.
Таким чином, у нашiй країнi не обмежене нi коло дiй, що можуть бути оскарженi, нi коло посадових осiб i установ, на дiю яких може бути винесена скарга, нi коло громадян, що мають право на скаргу. Вiдповiдно до правових актiв, розгляд пропозицiй, заяв i скарг, що можуть надходити як у письмовій, так i в уснiй формi, i прийняття за ними обґрунтованих рiшень, а також прийом громадян є службовим обов'язком усiх керiвникiв та iнших посадових осiб органiв внутрiшнiх справ i пiдроздiлiв мiлiцiї, що знайшло відповідне закріплення у Законі "Про міліцію"
Рiшення, прийнятi посадовими особами, повиннi бути законними i переконливими. Керiвний склад органiв внутрiшнiх справ i пiдроздiлiв мiлiцiї зобов'язаний брати особисту участь у розгляді листiв i прийомi вiдвiдувачiв та нести персональну вiдповiдальнiсть за стан цiєї роботи у кожному органi й пiдроздiлi. Посадовi особи мiлiцiї, виннi у порушеннi встановленого порядку розгляду пропозицiй, заяв, скарг i прийому громадян, у бюрократичному ставленні до них, тяганинi, підлягають суворій дисциплiнарній вiдповiдальностi. Цi ж дiї, що завдали шкоди державним чи громадським iнтересам або правам та iнтересам громадян, що охороняється законом, а також переслiдування посадовими особами громадян у зв'язку з поданням ними скарг i заяв тягнуть кримiнальну відповідальність вiдповiдно до статей кримiнального кодексу про посадовi злочини.
Водночас, подання громадянином скарги або заяви з метою наклепу тягне вiдповiдальнiсть вiдповiдно до чинного законодавства.
Всi пропозицiї, що надходять до органів внутрiшнiх справ, заяви i скарги пiдлягають обов'язковій реєстрацiї у день надходження. Вони негайно розглядаються керiвниками органу або iншими спiвробiтниками
- Київ+380960830922