Ви є тут

Формування професійних знань учнів профтехучилищ засобами мережних комунікацій

Автор: 
Кадемія Майя Юхимівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
3404U004974
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ
ТЕХНОЛОГІЙ
2.1. Побудова локальної комп’ютерної мережі в навчальному закладі
Аналіз матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів
показав, що ряд таких закладів нині мають кабінети, лабораторії та майстерні,
обладнані сучасними комп’ютерами, які об’єднані в локальну мережу. В деяких
ПТНЗ кабінети, лабораторії, майстерні та окремі ПЕОМ з’єднуються між собою,
утворюючи загальну мережу навчального закладу. Об’єднання окремих комп’ютерів в
кабінеті в локальну мережу дає можливість викладачу або майстру виробничого
навчання швидко розповсюджувати навчальні та інформаційні матеріали на всі
робочі місця учнів, встановлювати, а при потребі відновлювати програми, що дає
можливість проводити заняття навчальних груп з різних спеціальностей і рівнів.
Локальна мережа робить можливим спільне використання принтерів та інших дорогих
пристроїв, що зменшує витрати на обладнання та поліпшує умови їхнього
використання. Вона також забезпечує розподіл прав доступу різним групам
користувачів до програмних та апаратних засобів, що значно підвищує рівень
захисту інформації та забороняє несанкціонований доступ до окремих каталогів,
файлів і пристроїв.
Локальні мережі в навчальних закладах мають різноманітну архітектуру (“загальна
шина” або “зірка”), працюють за різними протоколами (IPX/SPX, TCP/IP та інші)
та принципами (однорангові або клієнт-сервер).
Найбільш привабливими та перспективними, як свідчить аналіз спеціальної
літератури, нині є мережі, побудовані за архітектурою “ієрархічна зірка”, що
використовують протокол TCP/IP і працюють за принципом клієнт-сервер.
У таких мережах можна легко запроваджувати сервіси, що використовуються в
INTERNET (WWW, E-MAІL, USNET, FTP та інші) [1; 6; 8], створивши сучасну
корпоративну мережу навчального закладу, так звану INTRАNET -мережу.
INTRАNET – мережа дозволяє побудувати раціональну структуру для обміну
інформацією всередині навчального закладу, структурувати та впорядкувати
інформацію, перейти на електронні (безпаперові) форми документообігу, поліпшити
якість навчального процесу за рахунок впровадження мультимедійних
навчально-методичних матеріалів та забезпечити доступність до них викладачів та
учнів у будь-який час, періодично поновлювати навчально-методичні та довідкові
матеріали, структурувати інформацію за змістом, відповідно до напрямів
діяльності навчального закладу.
Важливою перевагою такої мережі є можливість захистити інформацію та
забезпечити розмежування прав доступу для різних категорій користувачів,
скоротити терміни та вартість публікації нових навчально-методичних матеріалів,
здійснювати оперативний контроль за їхньою якістю.
Крім того, викладачі та учні мають можливість використовувати в навчальному
процесі підручники та методичні посібники, виконувати лабораторні та практичні
роботи, що використовують технологію гіпертексту, і доступні з кожного робочого
місця. Це надає можливість у майбутньому зменшити кількість друкованих
матеріалів та поліпшити їхню якість.
Використання електронних підручників, методичних та довідкових матеріалів, що
розміщені на Web-сервері навчального закладу, значно підвищує можливості
самостійної роботи учнів і дозволяє впроваджувати методи дистанційного навчання
під час практичного і теоретичного навчання, самостійної роботи учнів і в
процесі підвищення кваліфікації викладачів і майстрів виробничого навчання.
На жаль, дуже мало ПТНЗ використовують в повному обсязі можливості сучасних
інформаційно-телекомунікаційних технологій. Це залежить від часу побудови та
останньої модернізації мережі, розробників і виконавців, що проектують та
створюють інформаційну систему навчального закладу, їхньої кваліфікації та
розуміння завдання, підтримки як фінансової, так і моральної з боку керівництва
навчального закладу, вкладених коштів.
Наведемо як приклад внутрішню локальну мережу, створену у ВПУ № 4 м. Вінниці
[75-87] (рис. 2.1.).
Рис. 2.1. Структурна схема Intranet мережі ВПУ № 4 м. Вінниці
Розвиток її почався в училищі у 1994-95 роках, коли було змонтовано перший
кабінет на базі ІВМ-сумісних ПЕОМ. Два перших кабінети були побудовані за
архітектурою „загальна шина” з виділеним сервером на базі операційної системи
Novel NetWare 3.12. Робочі місця учнів використовують віддалене завантаження
операційної системи та прикладних програм з серверу. Це дало можливість значно
знизити вартість ПЕОМ за рахунок вилучення жорсткого диску, що мав на той час
досить значну вартість.
Згодом було розгорнуто вісім таких кабінетів і майстерень, у яких встановлено
від шести до тринадцяти ПЕОМ та один – два принтери, доступ до яких можливий з
усіх робочих місць. Структура мережі „загальна шина” з використанням
коаксіального кабелю: як з виділеним сервером, так і однорангова мережа, де всі
комп’ютери мають однакові права, а головним є комп’ютер викладача.
Чотири відділи навчально – тренувальної фірми „Перлина Поділля”, що розпочала
свою роботу у 1998 році, оснащені сучасними комп’ютерами і мають структуру
мережі „зірка” на основі звитої пари, що дає можливість використовувати сучасні
швидкісні протоколи передавання даних [85].
Після розгортання окремих локальних мереж у кабінетах та майстернях, вони були
об’єднані в єдину корпоративну мережу, що використовує протоколи та сервіси
INTERNET. Для її реалізації використовується архітектура „ієрархічна зірка” на
основі звитої пари п’ятої категорїї (UTP-5) зі швидкістю передачі 100 МВ/с. Був
створений вузол корпоративної мережі INTRANET, в якому використовувався 12 –
канальний мережевий комутатор SuperStack II Switch 3000