Ви є тут

Адміністративно-правові засади діяльності персоналу міліції громадської безпеки

Автор: 
Павленко Наталія Григорівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
3406U001421
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
Особливості адміністративної діяльності
персоналу міліції громадської безпеки
2.1. Сутність адміністративної діяльності персоналу міліції громадської безпеки
У виконанні завдань та функцій, покладених на органи внутрішніх справ, значна
роль належить адміністративній діяльності, яка здійснюється
адміністративно-правовими засобами. Ця діяльність спрямована на захист
особистості, її прав та свобод, на охорону громадського порядку і громадської
безпеки, на боротьбу з різними правопорушеннями. Від її ефективності багато в
чому залежить стан правопорядку. Адміністративна діяльність здійснюється
різними органами та підрозділами внутрішніх справ в залежності від відповідного
її виду: охорона громадського порядку; здійснення дозвільної системи;
забезпечення діяльності спеціальних установ міліції; забезпечення паспортного
режиму; забезпечення правил перебування в державі іноземців та осіб без
громадянства; контроль за безпекою дорожнього руху транспорту й пішоходів;
забезпечення охорони об’єктів. Здійснення зазначених видів адміністративної
діяльності забезпечується різними підрозділами: стройовими підрозділами
патрульно-постової служби міліції; спеціальними установами (спеціальними
приймальниками-розподільниками); службою у справах громадянства, імміграції та
реєстрації фізичних осіб; дозвільною системою; Державною службою охорони;
Державною автомобільною інспекцією; дільничними інспекторами міліції.
Діяльність персоналу міліції громадської безпеки, на відміну від інших служб, є
багатофункціональною і забезпечує у визначеному обсязі всі напрями і види
адміністративної діяльності. Цим визначається його особливе місце, роль та
значення у вирішенні завдань адміністративної діяльності органів внутрішніх
справ.
Службу щодо забезпечення громадської безпеки можна розглядати в широкому та
вузькому розумінні. У широкому розумінні вона може розглядатись з позиції
виконання адміністративних функцій (здійснення адміністративної діяльності)
будь-якими органами та підрозділами органів внутрішніх справ: Департаментом
громадської безпеки, Державною автомобільною інспекцією, Департаментом у
справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб, внутрішніми
військами [151].
У вузькому розумінні служба щодо забезпечення громадської безпеки може
розглядатись як діяльність сукупності підрозділів, що входять до складу міліції
громадської безпеки та виконують завдання та функції визначених Положенням про
Департамент громадської безпеки Міністерства внутрішніх справ України [139].
Відповідно Додатку 2 „Структура органів внутрішніх справ і внутрішніх військ
МВС України” до наказу МВС України від 25.02.2004 р. № 190 до структури
центрального апарату МВС України входить міліція громадської безпеки, яка
складається з Департаменту громадської безпеки та Державної автомобільної
інспекції. Разом з тим, ст. 7 Закону України від 20.12.1990 р. “Про міліцію”
визначає, що міліція, яка є єдиною системою органів, що входить до структури
МВС України, виконує адміністративну, профілактичну, оперативно-розшукову,
кримінально-процесуальну, виконавчу та охоронну (на договірних засадах)
функції. Вона складається з підрозділів: кримінальної міліції, міліції
громадської безпеки, місцевої міліції, державної автомобільної інспекції,
міліції охорони, судової міліції, спеціальної міліції. Для забезпечення
громадського порядку на об’єктах і територіях, які мають особливе
народногосподарське значення або постраждали від стихійного лиха, екологічного
забруднення, катастрофи Міністерством внутрішніх справ України з дозволу
Кабінету Міністрів України можуть створюватись спеціальні підрозділи міліції.
Отже, Законом України “Про міліцію” як нормативно-правовим актом, вищим за
юридичною силою над підзаконним актом – наказом МВС України, визначено, що
міліція громадської безпеки, місцева міліція та Державна автомобільна інспекція
є окремими підрозділами міліції. Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 7-1 Закону
України від 20.12.1990 р. “Про міліцію”, місцеву міліцію очолює керівник, який
є заступником начальника відповідного управління (відділу) внутрішніх справ з
громадської безпеки. Тобто структурно місцева міліція належить до міліції
громадської безпеки, хоча існують окремі особливості щодо кадрового
призначення, формування чисельності та джерел фінансування діяльності. Однак,
специфіка адміністративної діяльності місцевої міліції, а також склад
відповідних підрозділів дозволяє розглядати її діяльність у сукупності із
діяльністю міліції громадської безпеки, виділяючи зазначені особливості. Так,
відповідно до ч. 3 ст. 7-1 Закону України від 20.12.1990 р. “Про міліцію” до
складу місцевої міліції входять підрозділи дорожньо-патрульної служби,
патрульно-постової служби, служби дільничних інспекторів міліції, а також
приймальники-розподільники для неповнолітніх, приймальники-розподільники для
осіб, затриманих за бродяжництво, спеціальні приймальники для осіб, підданих
адміністративному арешту. У складі місцевої міліції можуть утворюватися й інші
підрозділи.
Таким чином, до предмету дослідження не належить державна автомобільна
інспекція. Його складає міліція громадської безпеки, що структурно представлена
Департаментом громадської безпеки МВС України, та місцева міліція.
В Положенні про Департамент громадської безпеки Міністерства внутрішніх справ
України, затвердженого наказом МВС України від 10.10.2005 р. № 868, визначені
такі завдання адміністративної діяльності підрозділів міліції громадської
безпеки:
– здійснення та контроль за заходами, спрямо