Ви є тут

Контрольно-наглядова діяльність міліції громадської безпеки

Автор: 
Басова Юлія Юріївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U004956
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
СПОСОБИ, ПРОЦЕДУРИ ТА ЗАГАЛЬНІ ГАРАНТІЇ ЗАКОННОСТІ КОНТРОЛЬНО-НАГЛЯДОВОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ МІЛІЦІЇ ГРОМАДСЬКОЇ БЕЗПЕКИ
2.1. Способи здійснення міліцією громадської безпеки контрольно-наглядової
діяльності
Контрольно-наглядова діяльність здійснюється міліцією громадської безпеки
способами, прийомами, порядок здійснення яких визначений чинним законодавством,
в основному – підзаконними відомчими нормативно-правовими актами, прийнятими
МВС України на виконання норм Закону України „Про міліцію”, інших законів. Ці
способи згруповані за ознакою однорідності контрольно-наглядових дій і
розташовані у наведеному переліку залежно від того, як часто застосовується
певний спосіб:
* несення патрульно-постової служби;
* перевірки;
* видача ліцензій та дозволів;
* реєстрація та облік (у тому числі - профілактичний).
Особливості несення патрульно-постової служби зазначені у наказі МВС України
від 28.07.1994 №404 „Про затвердження Статуту патрульно-постової служби
міліції” [35]. Суб’єктами несення цієї служби є: особовий склад служби охорони
громадського порядку, особовий склад територіальних і транспортних органів
внутрішніх справ, підрозділів міліції особливого призначення „Беркут”,
громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону.
Спеціалізовані підрозділи Державної служби охорони при МВС України,
дорожньо-патрульної служби Державної автомобільної інспекції, поряд із
основними завданнями, зобов’язані забезпечувати охорону громадського порядку в
зоні своїх постів у разі виникнення правопорушень. До виконання завдання по
охороні громадського порядку, забезпечення громадської безпеки і боротьби зі
злочинністю можуть залучатись інші працівники органів внутрішніх справ,
військовослужбовці внутрішніх військ. Так, згідно з наказом МВС України від
05.07.2005 №521, яким затверджено Тимчасове Положення про організацію служби
спеціальних моторизованих військових частин міліції, військових частин
спеціального призначення та підрозділів оперативного призначення внутрішніх
військ МВС України [36], до виконання завдань з охорони громадського порядку,
громадської безпеки та боротьби зі злочинністю залучаються спеціалізовані
моторизовані військові частини міліції, військові частини спеціального
призначення та підрозділів оперативного призначення внутрішніх військ МВС
України.
Отже, до складу суб’єктів несення патрульно-постової служби входять ті
суб’єкти, повноваження яких у названій сфері є основними, а також ті,
повноваження яких щодо патрулювання є супутними. До складу суб’єктів несення
патрульно-постової служби, повноваження яких у названій сфері є основними,
належать: 1) особовий склад служби охорони громадського порядку; 2) особовий
склад територіальних і транспортних органів внутрішніх справ; 3) особовий склад
підрозділів міліції особливого призначення „Беркут”; 4) громадські формування з
охорони громадського порядку і державного кордону; 5) спеціальні моторизовані
військові частини міліції; 6) військові частини спеціального призначення; 7)
підрозділи оперативного призначення внутрішніх військ МВС України. Останні три
групи суб’єктів до складу підрозділів міліції громадської безпеки не належать.
Їх діяльність здійснюється відповідно до плану комплексного використання сил та
засобів в охороні громадського порядку (єдиної дислокації), а також на кожний
місяць штабом військової частини спільно з обласним, міським (районним)
управлінням (відділом) МВС розробляється план використання особового складу
військової частини на службі з охорони громадського порядку. Військовослужбовці
спеціальних моторизованих військових частин міліції виконують службу у складі
самостійних нарядів. Військовослужбовці військових частин спеціального
призначення виконують службу у складі самостійних або спільних з представниками
територіальних органів внутрішніх справ нарядів. Військовослужбовці підрозділів
оперативного призначення виконують службу у складі спільних нарядів з
представниками територіальних органів внутрішніх справ.
Серед суб’єктів несення патрульно-постової служби визначені громадські
формування з охорони громадського порядку і державного кордону. Вони здійснюють
спільне патрулювання із працівниками міліції громадської безпеки, виставлення
постів у визначених Законом України „Про участь громадян в охороні громадського
порядку і державного кордону” від 22 червня 2000 року [16] місцях, беруть
участь у забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових
заходів. Ч. 2 ст. 12 Закону України „Про участь громадян в охороні громадського
порядку і державного кордону” передбачено, що члени таких формувань можуть
брати участь у забезпеченні правопорядку за місцем реєстрації та лише після
проходження відповідної правової та спеціальної підготовки в органах внутрішніх
справ у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України. Члени
громадських формувань мають посвідчення та нарукавну пов’язку.
Під час виконання своїх обов’язків з охорони громадського порядку після
обов’язкового пред’явлення посвідчення члени громадського формування мають
право, зокрема, складати протоколи про адміністративні правопорушення. Такі
протоколи можуть бути складені тільки під час спільного патрулювання, або
виставлення постів, або забезпечення охорони громадського порядку під час
проведення масових заходів. П. 9 ч. 1 ст. 255 КпАП України передбачено право
складати протоколи про адміністративні правопорушення членами громадського
формування з охорони громадського порядку і державного кордону. П. 1 ч. 1 ст.
255 КпАП України визначено, що складати протоколи про адміністра