Ви є тут

Формування творчої активності студентів педагогічного коледжу в процесі музично-сценічної діяльності

Автор: 
Кондратенко Ганна Григорівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0407U004932
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2 Педагогічне керівництво формуванням творчої активності
студентів педагогічного коледжу в процесі
музично-сценічної діяльності……………………………………88
2.1. Діагностика формування творчої активності студентів у
процесі музично-сценічної діяльності….. …………………….88
2.2. Методика формування творчої активності студентів
педагогічного коледжу в процесі музично-сценічної
діяльності
......................................................................................124
2.3. Динаміка сформованості творчої активності студентів
педагогічного коледжу в процесі музично-сценічної
діяльності………………………………………………………..149
Висновки до розділу 2………………………………………………………167
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ…………………………………………………..170
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………...175
ДОДАТКИ…………...……………………………………………………... 196
В С Т У П
Розвиток творчої активності особистості є одним із найактуальніших завдань
сучасного суспільства, яке перебуває на етапі глобальних перетворень в системі
освіти України, інтеграції у світовий освітній простір. Відповідно до
європейських вимог (положень Болонської декларації) та вітчизняних державних
документів (Державна національна програма “Освіта” (Україна XXI століття),
Національна доктрина розвитку освіти України, Закон України “Про освіту”, “Про
вищу освіту”, Концепція національного виховання) потребують оптимізації
завдання та педагогічні механізми творчого розвитку студентської молоді,
здатної до професійного самовдосконалення та самореалізації. У директивних
документах освітнього напрямку наголошується, що вища освіта є одним із
визначальних чинників відтворення інтелектуально-творчих сил суспільства,
запорукою зміцнення авторитету України. Від якості освіти, її інноваційного
напряму залежить конкурентноспроможність молоді на ринку праці та держави в
цілому. Тому державні освітні програми акцентують увагу на процесах творчого
самовираження та самореалізації, передбачають удосконалення роботи з формування
творчої розвиненої особистості, здатної спрямувати свою життєдіяльність шляхом
гуманістичного розвитку суспільства і активізації саморозвитку в контексті
загальнолюдських гуманістичних цінностей [108].
Одне із стратегічних завдань реформування освіти в Україні Державна
Національна програма “Освіта” (“Україна ХХІ століття”) визначає як “формування
освіченої творчої особистості, становлення її фізичного і морального здоров’я,
забезпечення пріоритетності розвитку людини…”[41, с. 6].
Гуманістична парадигма сучасної педагогіки відповідно до державних документів
спрямовує викладачів та науковців на особистісно-орієнтовану модель навчання і
виховання, де першочергово постають завдання, пов’язані з підготовкою
спеціаліста у вищій школі, з його здатністю до творчості, активності,
самопроектування, самоактуалізації, самореалізації, його
конкурентноспроможністю в сучасному освітньому просторі [48].
Метою Національної доктрини розвитку освіти є створення умов для творчої
самореалізації кожного громадянина України. А в пріоритетних напрямках цього
документу увага акцентується на “формуванні у дітей та молоді сучасного
світогляду, розвитку творчих здібностей і навичок самостійного наукового
пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості... на підготовці
кваліфікованих кадрів, здатних до творчої праці”[108]. Серед очікуваних
результатів цієї програми є зростання самостійності і самодостатності
особистості, її творчої активності, що зміцнить демократичні основи
громадянського суспільства і прискорить його розвиток та входження в
європейський освітній простір.
Відповідно до цього виникає необхідність внесення кардинальних змін до змісту,
форм і методів навчально-виховної роботи з молоддю, зокрема зі студентами
педагогічних коледжів, де реалізується креативний підхід до розвитку
особистості, формування активно-перетворюючої позиції, творчого потенціалу.
Формування і розвиток творчої активності особистості є одним із найактуальніших
завдань, пріоритетність педагогічної цінності саморозвитку стає формулою нової
педагогіки XXI століття, необхідною умовою повноцінного життя людини, її
культури, реальним двигуном прогресу в усіх сферах життєдіяльності. Адже тепер,
на початку третього тисячоліття, коли прискорюється темп життя, змінюється
людина, переосмислюються загальнолюдські орієнтири та цінності, людині інертній
та безініціативній важко знайти своє місце в житті, виразити себе в професійній
діяльності, самореалізуватися. Все більше уваги приділяється вихованню
особистості майбутнього – творчої, активної, ініціативної, ділової,
працьовитої, здатної до інноваційної діяльності. У педагогічній професії все
більше оцінюється індивідуальність, оригінальність, творчий стиль діяльності.
Організація творчої атмосфери в навчальних, культурно-освітніх та інших
колективах є необхідною запорукою того, що праця людини стане не тільки
продуктивною, а й змістовною, цікавою та творчою.
У період модернізації та реформування освіти в Україні перед закладами різних
рівнів педагогічної освіти постає актуальна проблема підготовки педагогічних
кадрів інноваційного типу, зокрема творчих вчителів музики, які будуть
здійснювати естетичне і художнє виховання підростаючого покоління в умовах
динамічних подій XXI століття. Сучасний навчальний заклад очікує вчителя, який
володіє міцними знаннями, розвинутими музичними та педагогічними здібностями,
новітніми технологіями, професійною культурою, здатний творчо перетворювати
пед