Ви є тут

Адміністративно-правові засади атестації працівників органів внутрішніх справ

Автор: 
Савєльєв Олег Станіславович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0408U003890
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2. ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ АТЕСТАЦІЇ В ОРГАНАХ ВНУТРІШНІХ СПРАВ
ТА НАПРЯМКИ ЙОГО УДОСКОНАЛЕННЯ
2.1. Підготовка до проведення атестації працівників органів внутрішніх справ
Підготовча стадія є першою стадією атестаційного провадження.
В свою чергу підготовча стадія атестаційного провадження в органах внутрішніх
справ включає в себе декілька етапів: 1) здійснення організаційних заходів
проведення атестації; 2) зібрання та проведення аналізу відомостей про осіб,
які підлягають атестації.
До організаційних заходів проведення атестації, у відповідності до Інструкції
відносяться:
створення атестаційної комісії;
визначення кола осіб, які підлягають атестації;
доведення до особового складу планiв проведення атестації;
проведення iнструктивних нарад з вiдповiдними начальниками, головами та членами
атестацiйних комiсiй, а також працiвниками пiдроздiлiв по роботi з персоналом;
складання у разi необхiдностi залiкiв з бойової та службової пiдготовки,
проходження психологiчного обстеження;
встановлення строків складання та розгляду атестацiйних листiв;
розробка та доведення до пiдпорядкованих органiв i пiдроздiлiв схеми
атестування.
На нашу думку доцільно було б включити до переліку організаційних заходів щодо
проведення атестацій: розробку і видання нормативних документів з підготовки і
проведення атестації (наказу, списку атестаційної комісії, методики проведення
атестації, плану проведення атестації, програми підготовки керівників,
інструкції по зберіганню персональної інформації); проведення навчальної сесії
по процедурі атестації (роз’яснення порядку проведення атестації, її строків,
ознайомлення з правами та обов’язками осіб, що підлягають атестації,
роз’яснення порядку оскарження рішень за результатами атестації та ін.).
Організаційний етап атестації потребує концентрації пильної уваги з боку тих
працівників кадрових апаратів (по роботі з персоналом), які готують документи
для роботи атестаційної комісії. Необхідно привести у відповідність з розкладом
роботи підрозділу план проведення атестації, розробити графік атестації таким
чином, щоб на кожного співробітника під час безпосереднього атестування
виділявся той час, який необхідний для повного аналізу його оціночних якостей
(в залежності від специфіки діяльності підрозділу, в якому він проходить
службу, стажу роботи на посаді, об’єму службових повноважень, наявності
заохочень і дисциплінарних стягнень). До того ж графік проведення атестації
повинен складатися з урахуванням специфіки діяльності підрозділу, стану
оперативної обстановки на території обслуговування.
Важливим організаційним заходом на підготовчій стадії атестації є ознайомлення
працівника з документами по атестації, графіком проведення атестації,
проведення анкетування (з метою удосконалення процедури атестації), проведення
комплексного тестування щодо визначення як професійних навиків працівника так і
його морально-психологічного стану, надати для заповнення бланки визначення
самооцінки, провести бесіди з працівником. До речі, що стосується останнього,
то необхідно зауважити, що тут стався б в пригоді досвід правового регулювання
проведення атестації в підрозділах Міністерства України з питань надзвичайних
ситуацій. Так, в п. 7 Інструкції про порядок атестування осіб офіцерського
складу, затвердженій наказом МНС України від 28.09.98 № 295 визначено, що
начальники, які складають атестаційні характеристики, зобов’язані провести не
менше двох індивідуальних бесід (одну - в період підготовки до атестування,
другу - безпосередньо перед складанням атестаційної характеристики) з тим, хто
атестується, з питань проходження ним служби, вдосконалення морально-ділових
якостей, військових, технічних та спеціальних знань, стилю, методів роботи й
дати потрібні поради та рекомендації стосовно поліпшення особистої підготовки
та стану справ на ділянці, за яку відповідає. На нашу думку, таку норму
доцільно було закріпити у відповідній Інструкції про порядок проведення
атестування особового складу органів внутрішніх справ, доповнивши п.3.1.
Невирішеною на сьогодні проблемою залишається відсутність розробок щодо
визначення професійної моделі працівника міліції відповідно до займаної ним
посади. О.Є. Малиновський, І.В. Банікевич звертають увагу на те, що на
сьогоднішній день ще не розроблено професійно-класифікаційних характеристик за
кожною, передбаченою типовими штатами МВС України посадою працівника міліції.
Наявність таких характеристик, на їх думку, позбавить суб’єктивізму з боку
окремих керівників органів та підрозділів внутрішніх справ при визначенні рівня
професіоналізму того чи іншого працівника, - це будуть єдині вимоги до оцінки
(стандарт) знань та умінь співробітника. Наявність професійно-класифікаційних
характеристик дасть можливість у досягненні мети з оцінки виконання працівником
міліції покладених на нього обов'язків і завдань під час проведення його
атестації [142, с.385]. І в цьому, на нашу думку, вони абсолютно праві. Адже
необхідно диференційовано підходити до атестації працівників органів внутрішніх
справ. В залежності від специфіки служби, напрямку її діяльності (наприклад,
слідчі, оперативні працівники, працівники підрозділів по охороні громадського
порядку та громадської безпеки, дільничні інспектори) повинні розроблятися
окремі специфічні критерії оцінювання їх роботи під час проведення атестації,
але не відкидаючи загальні критерії оцінювання для всіх працівників міліції.
Напрямки диференційованого підходу щодо оцінювання діяльності працівників
міліції нами будуть розглянуті та проаналізовані у наступному розділі
дослідження.
Окремої уваги слід відвести ролі профспілок ОВС в пр