Ви є тут

Маркетингове управління діяльністю підприємства

Автор: 
Єрохін Костянтин Якович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
0404U001203
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2.
АНАЛІЗ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ НА ПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
2.1. Загальна фінансово-економічна характеристика
об'єктів дослідження

Найголовнішим завданням управління підприємством повинно бути забезпечення максимального прибутку на основі поєднання інтересів виробника і споживача, яке досягається через маркетингове управління підприємством. Як правило, цей вид управлінських функцій реалізується спеціально створеним структурним підрозділом - відділом маркетингу.
Досвід роботи існуючих відділів маркетингу на підприємствах ВАТ "Коровай" та Асоціація "Луганськмолоко" свідчить, що більшість так званих "маркетологів" на підприємствах АПК - це люди, які займаються збутовою діяльністю, організацією реклами, виставок та пошуком можливих споживачів або партнерів.
У лютому 1995 р. на базі Луганського виробничого об'єднання хлібопекарської промисловості було утворено відкрите акціонерне товариство "Коровай", до складу якого входило на правах філій 16 хлібокомбінатів, ремонтно-механічний комбінат, контора матеріально-технічного постачання.
Відповідно до плану приватизації дві філії Стахановський і Лисичанський хлібокомбінати, виділені в 1996 р. у самостійні акціонерні товариства - відповідно ВАТ "Росток" і ЗАТ "Лисичанський".
З метою зміцнення позицій ВАТ "Коровай" на ринку хлібобулочних виробів Луганської області в 1990 р. почалося формування фірмової торгової мережі, що нараховує на сьогоднішній день 258 магазинів і кіосків.
У плані диверсифікації виробництва відкритим акціонерним товариством "Коровай" створений власний млинарний комплекс з продуктивністю 45 т на добу, що забезпечує часткову потребу філій товариства в муці.
Також ВАТ "Коровай" є фундатором товариств "Пресс" і "Картекс" основними напрямками діяльності яких є торгово-закупівельна діяльність і пошив санітарного та спецодягу [28, 33, 37].
Склад відкритого акціонерного товариства "Коровай" наведено на табл. 2.1.
Таблиця 2.1.
Склад відкритого акціонерного товариства "Коровай".
Підрозділи (хлібокомбінати та філії)Питома вага в товарній продукції, % Антрацитовський 5,53 Луганський № 1 2,60 Луганський № 2 2,00 Луганський № 3 14,36 Луганський № 4 15,71 Краснодонський 7,24 Попаснянський 4,56 Ровеньковський 5,07 Рубежанський 4,01 Свердловськ 6,84 Старобельський 1,82 РМК 0,75 Сєверодонецький 8,58 Алчевський 5,11 Краснолучський 10,62 Цех по переробці зерна 5,15 Різограф 0,05 Разом по ВАТ "Коровай" 100,00
Органом, що здійснює керування відритим акціонерним товариством "Коровай" є загальні збори акціонерів, що збираються на регулярній основі не менше одного разу в рік. Внесення змін в акціонерний капітал, затвердження фінансової звітності ВАТ "Коровай" і розподіл прибутків, створення, реорганізація і ліквідація дочірніх підприємств, філій і представництв відноситься до виняткової компетенції загальних зборів.
Спостережна рада представляє інтереси акціонерів у проміжку між проведенням загальних зборів й у межах компетенції, визначеної статутом, контролює і регулює діяльність правління. Персональний склад спостережної ради обирається загальними зборами акціонерів. Рада збирається не рідше одного разу на місяць і розглядає результати діяльності акціонерного товариства, визначає основні напрямки його розвитку.
Структура управління ВАТ "Коровай" подана на рис. 2.1.

Рис. 2.1. Структура управління ВАТ "Коровай"
Виконавчим органом, що здійснює керівництво оперативною діяльністю ВАТ "Коровай" і відповідає за результати його діяльності, є правління.
Внаслідок того, що хлібокомбінати ВАТ "Коровай" були частиною централізованої економіки у період розвитку важкого машинобудування в області, більшість хлібокомбінатів обладнані виробничими потужностями, що перевищують існуючий попит. Сьогодні використовується тільки третя частина виробничих потужностей підприємств по виробництву хліба.
Потужності по виробництву хлібобулочних виробів оснащені в основному технологічним устаткуванням вітчизняного виробництва, що дозволяє випускати різноманітний асортимент хлібобулочних виробів.
Головним напрямком діяльності ВАТ "Коровай" є виробництво продуктів харчування: хлібобулочних, кондитерських, макаронних виробів, муки і напоїв.
Динаміка і структура основного виробництва ВАТ "Коровай" подана в таблиці (додаток 1).
Аналізуючи дані таблиці в додатку 1, слід зазначити, що незважаючи на успішні кроки по розширенню асортименту продукції і виходу на нові ринки збуту, основну частину виторгу від реалізації продукції все ще складає продаж хлібобулочних виробів у Луганській області. У 2002 р. виробництво хліба склало 89,97 % від загального обсягу зробленої продукції, що на 1,58 % менше, ніж у 2001 р., у той же час частка виробництва кондитерських виробів зросла на 2,04%, і безалкогольні напої на 0,01%. Має тенденція до зниження виробництва макаронних виробів на 0,03% і муки на 0, 55%.
У ВАТ "Коровай" була розроблена єдина система економічних показників оцінки фінансової діяльності компанії, що підвищило оперативність керування підприємством в залежності від маркетингової і виробничої стратегії, що дало можливість використовувати більш глибоко систему ціноутворення на конкурентноспроможну продукцію.
Показники фінансового стану ВАТ "Коровай" відображені в таблиці 2.2.
Аналізуючи дані, наведені в таблиці 2.2, можна сказати, що будь-яка стабільно працююча компанія прагне оптимізувати рівень оборотних коштів для забезпечення нормальної діяльності усього підприємства в цілому та кожного окремого підрозділу. Як видно з даних таблиці, в 2001 р. оборотні кошти склали 9470 тис. грн., тобто зменшились в порівнянні з 2000 р