Ви є тут

Маркетингове управління діяльністю промислових підприємств.

Автор: 
Тканко Віктор Миколайович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U001595
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ДІАГНОСТИКА МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ
2.1 Алгоритмізація проведення SWOT – аналізу підприємства
Визначаючи траєкторію реалізації діагностики ефективності маркетингу з
врахуванням специфіки обраних об’єктів дослідження, необхідно відзначити, що
ефективність застосування маркетингових процедур базується на підставі
взаємодії попиту та пропозиції. Тому доцільним здається проведення аналізу
формування динаміки пропозиції товарів, робіт, послуг та відповідність змін у
попиті. Пропозиція на ринку може бути представлена проведенням SWOT – аналізу
підприємств, який дозволить сегментувати ринкову діяльність підприємств за
відповідними ринками та визначити вплив маркетингу на ефективність їх
діяльності.
Також, враховуючи реакцію споживачів на підвищення цін відповідним зниженням
попиту та товаровиробників - збільшенням пропозиції, необхідно акцентувати
дослідження на головних системоутворюючих підприємствах, які є найбільш
впливовими на економічне середовище певного територіального утворення, зокрема,
регіону. Проведення SWOT – аналізу провідних промислових підприємств
Чернігівського регіону дозволить визначити пріоритетні галузі економіки, які
утворюють кон’юнктуру та активізують ринкові процеси.
Для проведення SWOT – аналізу підприємств з метою виявлення особливостей
реалізації маркетингових заходів необхідно визначити:
сильні сторони функціонування кожного з суб’єктів господарювання (стимулюючих
внутрішніх переваг розвитку);
слабкі сторони (обмежуючих чинників розвитку);
можливості подальшого розвитку підприємства та пропонування нових інноваційних
продуктів на ринок через застосування маркетингу;
загрози як такі, що вже утворилися та існують, так і такі, що можуть виникнути
(зовнішні та внутрішні негативні чинники, що підсилюють ризики реалізації
маркетингу).
Проведення SWOT-аналізу для більш глибокого визначення ринкових можливостей та
перспектив розвитку маркетингового управління є вкрай необхідним, оскільки для
кожного підприємства життєво важливим є визначення свого стану як на
внутрідержавному, так і на міжнародному ринках.
Найбільш потужними промисловими підприємствами можна вважати ВАТ „Сіверянка”,
ВАТ „Корюківська фабрика технічних паперів”, ВАТ „Чернігівавтодеталь”, ВАТ
„ЧеЗаРа”, Концерн „Чексіл”, ЗАТ Чернігівський пивкомбінат „Десна”.
Для формування методики проведення SWOT-аналізу підприємства доцільним
вважається проведення наукового дослідження слабких і сильних сторін кожного з
підприємств, визначення їх шансів та небезпек, а потім для формування
поетапного алгоритму проведення даного виду аналізу навести приклад на базі
одного з досліджуваних промислових підприємств.
Наведені об’єкти дослідження належать до різних галузей економіки, але вони усі
є промисловими підприємствами, мають різні потужності, займають різні сегменти
ринку. Для виявлення специфіки функціонування відзначених суб’єктів
господарювання наведемо їх короткі характеристики.
Закрите акціонерне товариство виробничо-торгова фірма „Сіверянка” створене
відповідно до рішення зборів уповноважених представників орендарів від 15
грудня 1993 року, у повній відповідності до чинного законодавства, у порядку
перетворення орендованого підприємства Чернігівська швейна фабрика „Сіверянка”
у зв'язку з викупом орендованого державного майна. Товариство є юридичною
особою за законодавством України і на правах самостійного суб'єкта, що
господарює, здійснює виробничу, комерційну і інші види діяльності визначені
Статутом.
Для організації господарської діяльності в товаристві створений статутний фонд
у розмірі 897339,6 грн., що розділений на 249261 одиницю простих іменних акцій,
номінальною вартістю 3,6 грн. кожна, які розподілені між учасниками. Товариство
має право від свого імені випускати цінні папери і виконувати зобов'язання, які
виникають за умови їхнього випуску. Дивіденди на акції виплачуються один раз на
рік за підсумками роботи за минулий рік, у порядку передбаченому статутом
відповідно до чинного законодавства України, за рахунок прибутку, що залишився
в розпорядженні підприємства після сплати податків, інших платежів у бюджет,
відсотків за банківські кредити, формування цільових фондів товариства.
Оплата праці і преміювання проводиться за підсумками роботи за місяць, зарплата
виплачується один раз на місяць. Інші види прибутків визначаються і
виплачуються відповідно до діючого статуту.
До складу виробничих підрозділів фабрики входять: підготовчий, розкрійний,
швейний і проклеєний цехи, ділянки клеєприготування і тарно-пакувальні, хімічна
лабораторія, а також допоміжні служби (котельня, слюсарно-механічний і
автотранспортна ділянки, столярна майстерня).
Основною метою діяльності товариства є виробництво і реалізація промислової
продукції, зокрема, пошив одягу для населення, виконання робіт, надання послуг
для задоволення потреб населення, підприємств, організацій. Задача
господарської діяльності – отримання відповідного прибутку для забезпечення
розвитку економічного і соціального розвитку товариства, виплати дивідендів на
випущені акції.
Предметом діяльності товариства є: виробництво швейних виробів; будівництво;
комерційна діяльність; надання торгових, побутових і соціальних послуг
юридичним особам і громадянам; посередницька і торгово-закупівельна
діяльність.
Другим елементом дослідження виступає Концерн “Чексіл“, який засновано згідно
Установчого Договору між Фондом державного майна України та організацією
орендарів Чернігівського вироб­ничо-торговельного текстильно-швейного
об’єднання, зареєстрованого Вико­навчим комітетом Чернігівської мі